adiunkt badawczo-dydaktyczny

Nauk Społecznych
Uniwersytet Gdański
  • Miejsce: Gdańsk
  • Forma zatrudnienia: umowa o pracę
  • Wynagrodzenie: 4680 zł brutto
  • Dziedzina nauk humanistycznych

Opis stanowiska

Dziekan Wydziału Nauk Społecznych, z upoważnienia Rektora Uniwersytetu Gdańskiego, ogłasza konkurs na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w  Zakładzie Logiki, Filozofii Nauki i Epistemologii w Instytucie Filozofii

Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają wymogi określone w ustawie z dnia 20 lipca 2018 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018 r., poz. 1668 ze zm.) oraz w Statucie Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 r.

TERMIN SKŁADANIA OFERT: do 15 czerwca 2021

WARUNKI ZATRUDNIENIA: 100% etatu, umowa o pracę, wysokość wynagrodzenia 4680 brutto

TERMIN ROZSTRZYGNIĘCIA KONKURSU: 21 czerwca 2021 – zatrudnienie od 1 października 2021

Słowa Kluczowe:  logika, filozofia matematyczna, epistemologia formalna, filozofia nauki

Wymagania:

Instytut Filozofii na Wydziale Nauk Społecznych na Uniwersytecie Gdańskim poszukuje kandydatki/kandydata na stanowisko adiunkta w Zakładzie Logiki, Filozofii Nauki i Epistemologii. Zapraszamy do współtworzenia dynamicznego i kreatywnego zespołu naukowo-badawczego.

Kandydat/Kandydatka powinien spełniać następujące udokumentowane wymagania:

Kandydat powinien spełniać następujące wymagania:

– posiadanie tytułu doktora w dyscyplinie związanej z filozofią matematyczną, probabilistyką, filozofią nauki lub logiką filozoficzną,

– posiadanie odpowiedniego doświadczenia dydaktycznego (zaletą jest również umiejętność nauczania przedmiotów związanych z filozofią nauki i przedmiotów niezwiązanych bezpośrednio z logiką),

– doświadczenie badawcze w zakresie filozofii matematycznej oraz publikacje w tej dziedzinie na polu międzynarodowym,

– dodatkowym atutem będzie posiadanie międzynarodowego doświadczenia w pracy naukowej

– umiejętności językowe pozwalające na prowadzenie zajęć dydaktycznych w języku angielskim

– Uniwersytet Gdański będzie podstawowym miejscem pracy osoby zatrudnionej w wyniku postępowania konkursowego

 

ZGŁOSZENIE DO UCZESTNICTWA W KONKURSIE W WERSJI PAPIEROWEJ POWINNO ZAWIERAĆ:

– podanie o zatrudnienie do JM Rektora UG

– kwestionariusz osobowy

– życiorys akademicki zawierający informacje o osiągnięciach naukowych, dydaktycznych i organizacyjnych z wykazem publikacji

– plan badań na najbliższe dwa lata (ok. 1000 słów)

– odpis dyplomu

 

WYMAGANE JEST RÓWNIEŻ JEDNOCZESNE ZŁOŻENIE ZGŁOSZENIA W WERSJI ELEKTRONICZNEJ: instrukcja w anglojęzycznej wersji ogłoszenia (poniżej). Kandydaci proszeni są również o zapoznanie się z bardziej szczegółowymi informacjami obecnymi w tej wersji. 

 

Kandydaci przystępujący do konkursu proszeni są o złożenie dokumentów w Sekretariacie Instytutu Filozofii Uniwersytetu Gdańskiego (ul. Bażyńskiego 4, Gdańsk, pok. S437) lub wysłanie na adres email: ifis@ug.edu.pl następujących dokumentów do 15 czerwca 2021:

Podanie o zatrudnienie (skierowane do JM Rektora Uniwersytetu Gdańskiego)
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
(dostępny na stronie https://ug.edu.pl/pracownicy/strony_jednostek/dzial_kadr)

-życiorys akademicki zawierający informacje o osiągnięciach naukowych, dydaktycznych i organizacyjnych z wykazem publikacji

– plan badań na najbliższe dwa lata (ok. 1000 słów)

– odpis dyplomu

W przypadku stwierdzenia braków w nadesłanych dokumentach lub potrzeby uzyskania dodatkowych informacji o kandydatce/kandydacie Komisja konkursowa wezwie kandydatów do ich uzupełnienia w terminie nie dłuższym niż 7 dni.

Prosimy o umieszczenie klauzuli „Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji postepowania konkursowego na stanowisko adiunkt w Uniwersytecie Gdańskim/Instytut Psychologii zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Ponadto oświadczam, iż zostałem/-am poinformowany/-a o możliwości wycofania zgody w dowolnym momencie oraz, że jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.”

Skontaktujemy się z wybranymi osobami. Ofert nadesłanych pocztą nie odsyłamy.

Zastrzegamy sobie prawo do odpowiedzi jedynie na wybrane oferty.

Konkurs może zostać zamknięty bez wyłonienia kandydata.

CALL  FOR APPLICATIONS

 

Assistant Professorship (“adiunkt” in Polish terminology) in the Chair of Logic, Philosophy of Science and Epistemology is available at the Department of Philosophy, University of Gdansk, Poland. The position is to start on October 1, 2021. The position is for a fixed number of years (most likely, 2) with the possibility of further extensions (up to a permanent position).

The successful candidate will be expected to do research in mathematical philosophy, philosophical logic or philosophy of science, teach about 240 academic hrs (each is 45 minutes) per academic year, apply for external research funding, participate in the research activities of the Chair, in the life of the department, and in the administrative work as necessary.  More information about the Chair of Logic, Philosophy of Science and Epistemology can be found here: http://lopsegdansk.blogspot.com/p/lopse-team.html

 

Candidates for Assistant Professorship are required to: 

         – have a PhD in a discipline relevant to mathematical philosophy, philosophy of science or philosophical logic,

–     have relevant teaching experience (the ability to teach courses related to the philosophy of science, and courses that do not belong to logic proper is desirable)

–     have carried out research in mathematical philosophy, publishing in international journals in the field. 

–     international experience is appreciated.

 

Applications should be submitted in (both) paper and digital versions.

 

PAPER VERSIONS should be composed of: 

1.      An application letter for employment to the Rector of the University of Gdansk, Professor Piotr Stepnowski (this is just an open-format letter stating the intention),

2.   The application form obtained from the University of Gdansk webpage http://ug.edu.pl/pracownicy/strony_jednostek/dzial_zarzadzania_kadrami (titled in Polish ‘Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie JĘZYK ANGIELSKI’, the form itself is in English),

3.     Academic CV,

4.     A covering letter describing in ca 1000 words the research plans for the next two years,

5.     A copy of the PhD diploma.

 

    Paper applications are to be sent to: 

    Institute of Philosophy

    Faculty of Social Sciences 

    University of Gdansk

    Bazynskiego 4

    80-309 Gdansk, Poland 

 

with a note on the envelope “Application for Assistant Professorship”.

 

DIGITAL VERSIONS should be sent by email, in a single PDF file named: 

    <LAST NAME>-<FIRST NAME>.PDF (e.g. URBANIAK-RAFAL.PDF).

 

Each digital application should be composed of the following parts (in the following order): 

 

1.    Title page with name and contact data (including email address), listing also two referees who might be contacted with referee letter request (to be sent within two weeks from the request) if the application is shortlisted,

2.    CV, including a publication list and describing relevant education and research experience,

3.    A covering letter describing in ca 1000 words research plans for the next two years,

4.    A sample paper, not related to the PhD thesis (if such a paper exists), 

5.     PhD thesis,

6.  Scanned version of the PhD diploma.

 

Digital applications are to be sent to both addresses:

 

    ifis@univ.gda.pl 

    rfl.urbaniak@gmail.com

ADDITIONAL INFORMATION

Applications should be made in Polish or English. Incomplete applications will be rejected without further notice. The decision is final with no right to appeal.  The University doesn’t provide housing. The University reserves the right to close the hiring process without selecting a candidate. Candidates whose applications have been rejected will be informed. 

Further information about the University of Gdansk can be obtained at: 

    http://en.ug.edu.pl/ 

Further information about Gdansk can be obtained at:

    http://www.poland.travel/en/gdansk 

For informal inquiries, please contact prof. dr hab. Rafal Urbaniak at: 

    rfl.urbaniak@gmail.com. 

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

1.       Zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. zwanym dalej RODO, informujemy, iż: 1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet Gdański z siedzibą w (80-309) Gdańsku przy ul. Jana Bażyńskiego 8.

2.       Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod numerem telefonu (58) 523 24 59 lub adresem e-mail: poin@ug.edu.pl. Z inspektorem ochrony danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z ich przetwarzaniem.

3.       Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu rekrutacji na wskazane stanowisko.

4.       Podstawą prawną do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych na potrzeby rekrutacji jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego w szczególności z art. 119 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz art. 2 1 ustawy – Kodeks Pracy. Przesłanką legalizującą proces przetwarzania danych osobowych podanych dobrowolnie przez kandydata, wychodzących poza zakres danych wskazanych w art. 221 ustawy – Kodeks Pracy będzie art. 6 ust. 1 lit. a RODO – zgoda osoby, której dane dotyczą.

5.       Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych, po podjęciu decyzji o przystąpieniu do procesu rekrutacji jest obowiązkowe w zakresie określonym art. 22¹ KP i ustawą prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz warunkuje możliwość ubiegania się o przyjęcie do pracy i ewentualne dalsze zatrudnienie. W przypadku podania danych osobowych wykraczających poza w/w przepisy prawa – podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale warunkuje możliwość udziału w procesie rekrutacji .

6.       Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w imieniu administratora przez upoważnionych pracowników wyłącznie w celach, o których mowa w ust. 3.

7.       Pani/ Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny dla realizacji celów określonych w ust. 3. W przypadku negatywnego wyniku rekrutacji Pani/Pana dane będą usuwane bezzwłocznie po zakończeniu rekrutacji, chyba że w określonym zakresie wymóg archiwizacji przewidują przepisy prawa – wówczas przez czas określony w tych przepisach.

8.       Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa. W przypadku złożenia dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną odbiorcą Państwa danych może być podmiot działający na zlecenie administratora, tj. podmiot będący operatorem usługi pocztowej.

9.       Na zasadach określonych przepisami RODO przysługuje Pani/Panu:

a)      prawo dostępu do treści swoich danych,

b)      prawo do ich sprostowania, gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym,

c)       prawo do ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także przenoszenia danych – w przypadkach przewidzianych prawem,

d)     prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,

e)      prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych,

f)       prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 

Załączniki