Adiunkt badawczy

  • Miejsce: Warszawa
  • Forma zatrudnienia:
  • Wynagrodzenie: do 4500 zł brutto zł brutto
  • Dziedzina nauk humanistycznych
  • historia

Opis stanowiska

„Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza” to program ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki, który umożliwia Uniwersytetowi Warszawskiemu podniesienie poziomu jakości działalności naukowej, jakości kształcenia oraz w konsekwencji międzynarodowej rozpoznawalności uczelni.

Zrekrutowany adiunkt będzie wykonywał obowiązki w POB IV Działanie I.3.6. Humanistyka cyfrowa.

Pracownik powinien wnieść swój wkład do badań historycznych przy wykorzystaniu narzędzi humanistyki cyfrowej.  

Zakres obowiązków

1.     realizacja projektu edycji cyfrowej listów Joachima Lelewela: sczytywanie tekstów rękopisów, kwerenda
do projektu oraz kodowanie tekstu w standardzie TEI;

2.     prowadzenie badań naukowych w zakresie dyscypliny historia oraz publikowanie ich wyniki w obiegu międzynarodowym;

3.     ubieganie się o zewnętrzne źródła finansowania badań naukowych;

4.     pełnienie dodatkowych funkcji organizacyjnych na Wydziale Historii.

Profil kandydata, wymagania, kwalifikacje

Wymagania konieczne:

●       spełnienie warunków określonych w art. 113 w Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym
i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574) i Statucie UW (Uchwała nr 443 Senatu UW z dn. 26 czerwca 2019, Monitor poz. 190);

●       natywna znajomość języka polskiego;

●       stopień naukowy doktora z zakresu historii uzyskany nie wcześniej niż w 2019 r.

●       przedstawienie informacji na temat swoich kwalifikacji, zainteresowań badawczych i osiągnięć;

●       znajomość języka łacińskiego na poziomie zaawansowanym;

●       doświadczenie z zakresu badań źródłoznawczych.

Dodatkowe atuty:

●       umiejętność zarządzania projektem;

●       zainteresowanie rozwojem kompetencji w ramach humanistyki cyfrowej;

●       doświadczenie w publikowaniu prac naukowych.

Wymagane dokumenty

Obowiązkowe:

●       odpis lub skan dokumentu nadania stopnia doktora lub inny dokument poświadczający posiadanie stopnia doktora,

●       CV z listą publikacji,

●       list motywacyjny,

●       rekomendacja (w języku polskim lub angielskim),

●       zgłoszenie do konkursu – podanie do JM Rektora UW,

●       podpisany i wypełniony kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie[1],

●       oświadczenie, w którym kandydat potwierdza podpisem, że zapoznał się i akceptuje zasady przeprowadzania konkursów określone w zarządzeniu nr 106 Rektora UW z dnia 27 września 2019 r w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania konkursu na stanowisko nauczyciela akademickiego na Uniwersytecie Warszawskim[2],

●       podpisane oświadczenie (skan) o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.

Oferujemy

●       możliwość dodatkowego dofinansowania różnych form aktywności naukowej takich jak udział w konferencjach, sesji na kongresach międzynarodowych, publikacji;

●       przestrzeń biurową, bardzo dobry dostęp do baz elektronicznych, dobre lub bardzo dobre (zależnie
od dziedziny) zasoby biblioteczne;

●       pomoc w staraniach o dalsze projekty grantowe;

●       standardowy pakiet socjalny.

Forma nadsyłania zgłoszeń: pocztą elektroniczną na adres dziekanat.wh@uw.edu.pl z tytułem „Historia cyfrowa – adiunkt na pół etatu”.

Procedura rekrutacyjna

Konkurs jest pierwszym etapem określonej w Statucie UW procedury zatrudniania na stanowisku nauczyciela akademickiego, a jego pozytywne rozstrzygnięcie stanowi podstawę do dalszego postępowania.

Po dokonaniu wstępnej analizy nadesłanych zgłoszeń komisja zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z wybranymi kandydatami celem przeprowadzenia dalszych etapów procedury rekrutacyjnej.

Procedura konkursowa może obejmować rozmowy członków komisji z kandydatami, które odbędą się w trybie online.

Język rozmowy kwalifikacyjnej: polski lub angielski.

Uniwersytet Warszawski zastrzega sobie prawo do zamknięcia konkursu bez podania przyczyny.

Pytania prosimy kierować na adres: dziekanat.wh@uw.edu.pl

Termin nadsyłania zgłoszeń 29.04.2023 r. Liczy się data wpływu.

Termin ogłoszenia wyników konkursu: do 18.05.2023 r.
Sposób informowania o wynikach konkursu: pocztą elektroniczną

[1] https://bsp.adm.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/18/2020/07/Kwestionariusz-osobowy_kandydat_11_2019.docx
[2] https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Uchwa%C5%82a.aspx?ID=5592

Załączniki