Adiunkt

Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie
Uniwersytet SWPS
  • Miejsce: Warszawa
  • Forma zatrudnienia: umowa o pracę
  • Dziedzina nauk humanistycznych
  • językoznawstwo

Opis stanowiska

SWPS‌ ‌Uniwersytet‌ ‌Humanistycznospołeczny‌ ‌‌to‌ ‌niepubliczna‌ ‌uczelnia‌ ‌akademicka‌ ‌prowadząca‌ ‌działalność‌ ‌badawczą‌ ‌oraz‌ ‌oferująca‌ ‌studia‌ ‌o‌ ‌profilu‌ ‌praktycznym‌ ‌i‌ ‌akademickim‌ ‌w‌ ‌Warszawie,‌ ‌Wrocławiu,‌ ‌Sopocie,‌ ‌Poznaniu‌ ‌i‌ ‌Katowicach.‌ ‌Obecnie przygotowuje się do uruchomienia studiów w Krakowie. Oferta‌ ‌dydaktyczna‌ ‌uczelni‌ ‌obejmuje‌ ‌kierunki‌ ‌z‌ ‌zakresu‌ ‌nauk‌ ‌społecznych,‌ ‌humanistycznych,‌ ‌ale‌ ‌także‌ ‌wzornictwa‌ ‌i‌ ‌grafiki.‌ ‌

Uczelnia‌ ‌należy‌ ‌do‌ ‌grona‌ ‌najbardziej‌ ‌aktywnych‌ ‌ośrodków‌ ‌badawczych‌ ‌w‌ ‌Polsce,‌ ‌a‌ ‌jej‌ ‌pracownicy‌ ‌mają‌ ‌realny‌ ‌wpływ‌ ‌na‌ ‌rozwój‌ ‌wielu‌ ‌dziedzin‌ ‌nauki.‌ ‌Wyniki‌ ‌prowadzonych‌ ‌przez‌ ‌nich‌ ‌badań‌ ‌znajdują‌ ‌zastosowanie‌ ‌w‌ ‌różnych‌ ‌obszarach‌ ‌gospodarki‌ ‌i‌ ‌życia‌ ‌społecznego. Na‌ ‌uczelni‌ ‌działa‌ ‌kilkanaście‌ ‌jednostek‌ ‌badawczych‌ ‌prowadzących‌ ‌interdyscyplinarne‌ ‌projekty.‌ ‌ ‌

Zespół‌ ‌Uniwersytetu‌ ‌SWPS‌ ‌tworzy‌ ‌ponad‌ ‌800‌ ‌osób‌ ‌–‌ ‌pracowników‌ ‌akademickich‌ ‌i‌ ‌pionu‌ ‌biznesowo-organizacyjnego.‌ ‌Uczelnia‌ ‌jest‌ ‌atrakcyjnym‌ ‌miejscem‌ ‌rozwoju‌ ‌zawodowego,‌ ‌zapewnia‌ ‌system‌ ‌atrakcyjnych‌ ‌benefitów‌ ‌pracowniczych.‌ ‌Tworzymy‌ ‌zróżnicowane‌ ‌i‌ ‌współdziałające‌ ‌środowisko‌ ‌profesjonalistów‌ ‌ceniących‌ ‌pracę‌ ‌na‌ ‌rzecz‌ ‌studentów,‌ ‌tworzenie‌ ‌wiedzy‌ ‌i‌ ‌jej‌ ‌praktyczne‌ ‌wykorzystanie.‌ ‌Pracownikami‌ ‌i‌ ‌współpracownikami‌ ‌uczelni‌ ‌są‌ ‌wybitni‌ ‌naukowcy,‌ ‌odnoszący‌ ‌sukcesy‌ ‌praktycy,‌ ‌artyści‌ ‌i‌ ‌przedstawiciele‌ ‌świata‌ ‌mediów.‌ ‌ ‌

Dziekan‌ ‌Wydziału‌ ‌Nauk‌ ‌Humanistycznych‌ ‌w Warszawie ‌poszukuje kandydatów i kandydatek na ‌stanowisko:‌ ‌

Adiunkt 

w‌ ‌grupie‌ ‌pracowników‌ ‌badawczo-dydaktycznych‌ ‌ ‌‌‌

lub w grupie pracowników dydaktycznych ‌‌

Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie

Katedra Anglistyki

pensum dydaktyczne: 240 godzin (etat badawczo-dydaktyczny)

360 godzin (etat dydaktyczny)

 

Zadania na stanowisku:

  • praca badawcza, skuteczne aplikacje o wnioski grantowe, publikowanie w wysoko punktowanych periodykach o zasięgu międzynarodowym, wykonywanie prac organizacyjnych związanych z działalnością badawczą (dot. etatu badawczo-dydaktycznego);
  • praca dydaktyczna, przygotowywanie i prowadzenie wysokiej jakości zajęć dla studentów Katedry Anglistyki w języku angielskim;
  • udział w egzaminach, procesie dyplomowania, procesie rekrutacyjnym;
  • udział w działalności organizacyjnej Katedry Anglistyki i WNH oraz Uczelni;
  • udział w procesie tworzenia i udoskonalania oferty edukacyjnej, popularyzatorskiej oraz zarządzania jakością dydaktyki.

 

Wymagania:

  • stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo lub w dyscyplinach pokrewnych;
  • dorobek publikacyjny w renomowanych, punktowanych czasopismach i wydawnictwach naukowych (dot. etatu badawczo-dydaktycznego);
  • doświadczenie w pozyskiwaniu środków na prowadzenie badań i/lub gotowość do takiego działania (dot. etatu badawczo-dydaktycznego);
  • zainteresowania badawcze z zakresu językoznawstwa opisowego, porównawczego, korpusowego, obliczeniowego, translatoryki, socjolingwistyki;
  • znajomość  ‌języka‌ ‌angielskiego‌ na poziomie C2 (wg CEFR);
  • udział w międzynarodowych konferencjach naukowych oraz doświadczenie związane z organizacją konferencji;
  • doświadczenie w przygotowywaniu i prowadzeniu zajęć dydaktycznych w szkolnictwie wyższym- specjalność filologia angielska (wykłady, ćwiczenia, konwersatoria,  seminaria dyplomowe);
  • nagrody i/lub wyróżnienia za działalność dydaktyczną i wysokie/ oceny pracy dydaktycznej w poprzednich miejscach zatrudnienia;
  • kompetencje dydaktyczne potwierdzone certyfikatami lub zaświadczeniami o ukończeniu kursów lub innych form kształcenia podnoszących kwalifikacje w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych, szkoleń i warsztatów;
  • doświadczenie organizacyjne w pracy w jednostce naukowej lub dydaktycznej;
  • doświadczenie w realizacji projektów w obszarze edukacji wyższej;
  • gotowość do współpracy z otoczeniem społecznym i gospodarczym Uczelni – doświadczenie na tym polu będzie dodatkowym atutem;
  • gotowość do angażowania się w prace organizacyjne związane z działalnością badawczą i dydaktyczną oraz w dalszy rozwój Katedry/Wydziału/Instytutu Nauk Humanistycznych;
  • gotowość do prowadzenia zajęć także w weekendy;
  • bardzo dobra znajomość i umiejętność zastosowania technologii informatyczno-komunikacyjnych w dydaktyce, translatoryce jako narzędzi pracy filologa;
  • deklaracji‌ ‌o‌ ‌zatrudnieniu‌ ‌w‌ ‌SWPS‌ ‌Uniwersytecie‌ ‌Humanistycznospołecznym‌ ‌jako‌ podstawowym‌ ‌miejscu‌ ‌pracy‌.

 

Oferujemy:‌ ‌ ‌

  • zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę;
  • możliwość‌ ‌rozwoju‌ ‌zawodowego,‌ ‌w‌ ‌tym‌ ‌rozwijania‌ ‌kompetencji‌ ‌dydaktycznych‌ i wsparcie doradcy dydaktycznego;
  • premie za publikacje;
  • nastawienie na rozwój naukowy poprzez wsparcie Działu Badań Naukowych i Projektów w pozyskiwaniu i realizacji grantów;
  • wsparcie w komercjalizacji projektów badawczych oraz ułatwienie współpracy z zewnętrznymi firmami i inwestorami przy wsparciu Centrum Transferu Wiedzy oraz SWPS Innowacje;
  • elastyczne‌ ‌ścieżki‌ ‌rozwoju‌ ‌zawodowego‌ oraz swobodę w działaniu – możliwość realizacji autorskich pomysłów, wdrażania innowacyjnych rozwiązań i tworzenia własnych zespołów badawczych;
  • laboratoria wyposażone w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie oraz centra badawcze, które działają na pograniczu nauk społecznych i nowych technologii;
  • zniżki na studia magisterskie i podyplomowe dla pracownika i jego rodziny;
  • zniżki na kursy językowe;
  • dofinansowanie do prywatnej opieki medycznej dla pracownika oraz korzystne pakiety dla jego rodziny;
  • dofinansowanie do pakietu Multisport i MultiBenefit;
  • możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego na preferencyjnych warunkach;
  • możliwość‌ ‌pracy‌ ‌i‌ ‌rozwoju‌ ‌w‌ ‌interdyscyplinarnym‌ ‌i‌ ‌przyjaznym‌ ‌środowisku‌ ‌akademickim‌;
  • współtworzenie‌ ‌kultury‌ ‌instytucjonalnej‌ ‌ceniącej‌ ‌otwartość,‌ ‌odwagę‌ ‌i‌ ‌odpowiedzialność‌.

Wykaz‌ ‌dokumentacji‌ ‌konkursowej:‌ ‌ ‌

  • CV‌ ‌z‌ ‌wykazem‌ ‌dorobku‌ ‌naukowego,‌ ‌dydaktycznego‌ ‌i‌ ‌organizacyjnego‌ ‌(z‌ ‌bezpośrednim‌ odniesieniem‌ ‌do‌ ‌podanych‌ ‌wyżej‌ ‌kryteriów‌ ‌kwalifikacyjnych),‌ ‌a‌ ‌także‌ ‌zawierające‌ ‌opis‌ ‌innych‌ ‌doświadczeń‌ ‌zawodowych‌ ‌i‌ ‌zainteresowań‌; ‌
  • kopia‌ ‌dokumentów‌ ‌poświadczających‌ ‌uzyskanie‌ ‌stopnia‌ ‌naukowego‌ doktora w zakresie językoznawstwa.

 

Zgłoszenia:

Zgłoszenie należy przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza rekrutacyjnego: https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=76a106bad7694bfb81bbb654732f3dbc

 

Termin nadsyłania aplikacji: 30 czerwca 2023 r. 

Termin rozstrzygnięcia konkursu:  21 lipca 2023 r. 

Termin rozpoczęcia pracy: 1  październik 2023 r.

 

Kryteria formalne (etat badawczo-dydaktyczny):

  • Osiągnięcia naukowe – 50% oceny;
  • Osiągnięcia dydaktyczne – 25% oceny;
  • Osiągnięcia organizacyjne i praktyczne – 25% oceny.

 

Kryteria formalne (etat dydaktyczny):

  • Osiągnięcia naukowe – 20% oceny;
  • Osiągnięcia dydaktyczne – 55% oceny;
  • Osiągnięcia organizacyjne i praktyczne – 25% oceny.

 

Skład‌ ‌komisji‌ ‌konkursowej: ‌ 

  • dr‌ ‌hab.‌ Marcin Jacoby,‌ ‌prof.‌ ‌Uniwersytetu ‌SWPS‌ ‌- Przewodniczący‌ ‌Komisji‌;
  • dr Agnieszka Gadomska – Członkini Komisji;
  • dr‌ ‌hab.‌ ‌Agnieszka‌ ‌Pantuchowicz,‌ ‌prof.‌ ‌Uniwersytetu ‌SWPS‌ ‌- Członkini ‌Komisji‌;
  • Angelika Szczuka – Przedstawicielka Działu Personalnego;
  • Anna Zając – ‌Sekretarz‌ ‌komisji‌.

Link do Regulaminu: https://swps.pl/images/DOKUMENTY/Regulamin_konkursu_na_stanowiska_badawcze_i_badawczo-dydaktyczne_2022.pdf

Konkurs‌ ‌jest‌ ‌pierwszym‌ ‌etapem‌ ‌określonej‌ ‌w‌ ‌Regulaminie‌ ‌konkursu‌ ‌procedury‌ ‌zatrudniania‌ ‌na‌ ‌stanowisku‌ ‌nauczyciela‌ ‌akademickiego,‌ ‌a‌ ‌jego‌ ‌pozytywne‌ ‌ rozstrzygnięcie‌ ‌stanowi‌ ‌podstawę‌ ‌do‌ ‌dalszego‌ ‌postępowania.‌ 

‌Dodatkowe‌ ‌informacje‌ ‌można‌ ‌uzyskać‌ ‌‌pod‌ ‌adresem‌ azajac2@swps.edu.pl‌ ‌‌‌

Komisja‌ ‌konkursowa‌ ‌zastrzega‌ ‌sobie‌ ‌prawo‌ ‌do‌ ‌kontaktu‌ ‌jedynie‌ ‌z‌ ‌wybranymi‌ ‌kandydatami.‌ ‌