Opis stanowiska
Stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Instytucie Archeologii, w Katedrze Starożytności i Wczesnego Średniowiecza.
Nasze wymagania
- Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają warunki określone w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018 r. poz. 1668).
- Posiadanie dyplomu ukończenia studiów magisterskich z zakresu archeologii o specjalności archeologia antyczna.
- Dorobek naukowy w zakresie archeologii okresu rzymskiego obszarów śródziemnomorskich i okresu wpływów rzymskich Europy Środkowej.
- Doświadczenie w zakresie: badań miast i osadnictwa typu miejskiego wschodnich prowincji rzymskich, studiów ikonograficznych zabytków archeologicznych, studiów nad znaleziskami importów rzymskich na obszarze Europy Środkowej.
- Doświadczenie dydaktyczne w zakresie archeologii, w tym archeologii śródziemnomorskiej.
- Udokumentowany dorobek naukowy na arenie polskiej i międzynarodowej, w tym: autorstwo lub współautorstwo prac naukowych z zakresu archeologii antycznej okresu rzymskiego i archeologii okresu wpływów rzymskich na terenie Europy Środkowej, staże naukowe post-doc, realizacja stypendiów naukowych, udział w grantach NCN i/lub innych o charakterze międzynarodowym.
- Czynne uczestnictwo w konferencjach naukowych w Polsce, jak za granicą.
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego i dobra znajomość języka włoskiego.
Mile widziane
- Biegła znajomość języka polskiego w mowie i w piśmie.
- Doświadczenie zawodowe.
Zakres obowiązków
- Prowadzenie aktywnej działalności naukowej w dyscyplinie archeologia, w tym: branie udziału w konferencjach o zasięgu krajowym i międzynarodowym; regularne publikowanie wyników badań w wysoko punktowanych wydawnictwach i czasopismach uwzględnianych w wykazach MNiSW; współpraca z innymi ośrodkami badawczymi w kraju i zagranicą; gotowość do pozyskiwania środków na prowadzenie działalności badawczej.
- Prowadzenie zajęć dydaktycznych; gotowość do stałego podnoszenia kompetencji i doskonalenia warsztatu badawczego i dydaktycznego.
- Uczestniczenie w działalności organizacyjnej, podejmowanie się i odpowiedzialne pełnienie obowiązków i funkcji organizacyjnych, zwłaszcza wynikających z bieżących potrzeb Wydziału Nauk Historycznych, Instytutu Archeologii, a związanych z prowadzoną w jednostce działalnością badawczą i dydaktyczną.
- Działalność popularyzatorska, w tym uczestnictwo w akcjach promocyjnych uczelni/ wydziału/ instytutu oraz ich organizowanie.
- Przestrzeganie zapisów prawa autorskiego i praw pokrewnych w działalności dydaktycznej i naukowej.
Oferujemy
- Możliwość rozwoju i pracy z wykwalifkowaną kadrą badawczo-dydaktyczną.
- Udział w szkoleniach i konferencjach, w tym zagranicznych.
- Udział w projektach badawczych i dydaktycznych.
- Bogatą ofertę socjalną.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- podanie
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
- życiorys zawodowy
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych
- odpis dyplomu doktorskiego
- informacja o dorobku naukowym, dydaktycznym i organizacyjnym (autoreferat uwzględniający najważniejsze dziedziny badawcze, oraz osiągnięcia naukowe, dydaktyczne i inne kandydata)
- wykaz publikacji (z podaniem wydawnictwa, roku opublikowania i ilości stron)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (Dz. U. UE L 119/1)
- oświadczenie w trybie art. 113 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (o niekaralności)
- oświadczenie stwierdzające, że Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu będzie podstawowym miejsce pracy - w przypadku wygrania konkursu
Dodatkowe informacje dla kandydata
Procedura konkursowa:
etap 1: kwalifikacja kandydatów na podstawie złożonych dokumentów,
etap 2: rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami.
Planowane zatrudnienie od dnia 01.02.2025
Uczelnia nie zapewnia mieszkania.
Formularze można pobrać ze strony: http://www.umk.pl/praca/formularze/