Opis stanowiska
Wydział Informatyki i Telekomunikacji poszukuje kandydata na stanowisko adiunkta badawczo-dydaktycznego w Katerze Automatyki, Mechatroniki i Systemów Sterowania, w zakresie dyscypliny naukowej Informatyka Techniczna i Telekomunikacja. Oczekuje się, że kandydat będzie prowadził badania naukowe i publikował ich wyniki, z zaangażowaniem prowadził zajęcia dydaktyczne, a także angażował się w prace organizacyjne Katedry i Wydziału. Zakres tematyki naukowej obejmuje zagadnienia: optymalizację dyskretną oraz sztuczną inteligencję, a w szczególności uczenia głębokie oraz uczenie ze wzmocnieniem.
Nasze wymagania
- uzyskany stopień doktora w ramach dyscypliny naukowej informatyka techniczna i telekomunikacja;
- • dorobek naukowy w tematyce optymalizacji dyskretnej, sieci neuronowych, sieci lokalnych ekstremów oraz analizy przestrzeni rozwiązań
- biegła znajomość języka polskiego oraz angielskiego na poziomie B2 lub wyższym
- znajomość teorii szeregowania zadań oraz zagadnień optymalizacji i sterowania procesami dyskretnym;
- znajomość modelowania matematycznego i komputerowego, programowania w językach Python oraz C#
- podstawowa znajomość pakietów optymalizacyjnych typu IBM Cplex, Gurbi oraz Google OR-Tools
- znajomość podstaw systemu składu tekstu LaTeX i systemu Overleaf
- kreatywność i wysoka kultura osobista
- praktyczne doświadczenie w zakresie realizacji projektów informatycznych wykorzystujących głębokie uczenie
Zakres obowiązków
- prowadzenie badań naukowych w zakresie optymalizacji dyskretnej;
- publikowanie wyników badań oraz udział w prestiżowych konferencjach naukowych
- prowadzenie zajęć dydaktycznych i przygotowywanie materiałów dydaktycznych z wybranych przedmiotów w Dyscyplinie Informatyka Techniczna i Telekomunikacja, w szczególności na kierunku informatyczne systemy Automatyki
- uczestnictwo w przygotowywaniu wniosków o granty badawcze
- wykonywanie zleconych przez przełożonych prac organizacyjnych na rzecz Katedry, Pracowni i Wydziału
- współpraca z innymi podmiotami naukowymi
Oferujemy
- stabilne zatrudnienie w prestiżowej Uczelni
- możliwość rozwoju zawodowego
- dostęp do zasobów obliczeniowych, systemów i oprogramowania w ramach obowiązujących umów w Politechnice Wrocławskiej
- pracę w kreatywnym i dynamicznym zespole
- • możliwość współpracy ze środowiskiem naukowym na terenie Polski oraz innych krajów
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- 1. Zgłoszenie przystąpienia do konkursu adresowane do Rektora, załącznik nr 3a
- 2. Syntetyczny życiorys
- 3. Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie załącznik - kwestionariusz
- 4. Odpis dokumentu stwierdzającego uzyskanie stopnia naukowego/tytułu profesora lub odpis dyplomu ukończenia studiów
- 5. Autoreferat zawierający informacje o dorobku w zakresie działalności badawczej, doświadczeniu dydaktycznym i działalności organizacyjnej
- 6. Wykaz publikacji
- 7. Wykaz i opis staży naukowych
- 8. Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją dotycząca przetwarzania danych osobowych, załącznik nr 3b
- 9. Oświadczenie o spełnieniu wymogów określonych w art. 113 Ustawy z dnia 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce załącznik nr 3c
- 10. Oświadczenie Kandydata/Kandydatki, że w przypadku wygrania konkursu Politechnika Wrocławska będzie podstawowym miejscem pracy*, załącznik nr 3d, * W przypadku wygrania konkursu przez osobę, która jest zatrudniona w ramach stosunku pracy u innego pracodawcy prowadzącego działalność: badawczą, badawczo- dydaktyczną, badawczo-rozwojową, wdrożeniową (z wyłączeniem przypadków określonych w art. 125 ust. 3 Ustawy), a zatrudnienie to nie wygasa do dnia zatrudnienia w Politechnice Wrocławskiej jako podstawowym miejscu pracy, osoba ta, zgodnie z art. 125 ust. 1 Ustawy, z uwzględnieniem art. 125 ust. 2 Ustawy, obowiązana jest uzyskać zgodę Rektora na dodatkowe zatrudnienie w ramach stosunku pracy u innego pracodawcy po zatrudnieniu jej w Politechnice Wrocławskiej. W przypadku wygrania konkursu przez osobę, która prowadzi działalność gospodarczą, należy dopełnić wymogu z art. 125 ust. 7 Ustawy.
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
W tytule wiadomości prosimy zaznaczyć nr ref.: Ad_K28_W04N_D03_04_2025
Aplikacje osób przesyłających swoje dokumenty bez wskazania konkretnego nr referencyjnego oraz przesłane po terminie składania ofert nie będą rozpatrywane.
Wszelkich informacji na temat przebiegu konkursu udziela asystentka/asystent ds. kadr pod adresem poczty elektronicznej (Barbara.Sekowska@pwr.edu.pl, Marta.Hoffman-Homa@pwr.edu.pl)
Decyduje data wpłynięcia dokumentów. Za termin wpłynięcia dokumentów aplikacyjnych uznaje się godz. 15:00 w dniu wskazanym w Informacji o konkursie. Otrzymanie dokumentów od kandydatki/kandydata zostanie potwierdzone przez asystentkę/asystenta ds. kadr za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w zgłoszeniu.
Uwaga: Pełna informacja oraz wszystkie dokumenty, o których mowa w informacji o konkursie zostały załączone w ogłoszeniu na stronie Uczelni:
https://ofertypracy.pwr.edu.pl/offer/04e8364f-3d3f-459d-a5ef-560197ec718a/view//
Weź udział w rekrutacji
- pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny Politechnika Wrocławska, Wydział Informatyki i Telekomunikacji, Wybrzeże Wyspiańskiego 27, 50-370 Wrocław (Barbara Sękowska, Marta Hoffman-Homa) lub
- pocztą elektroniczną na adres mailowy (Barbara.Sekowska@pwr.edu.pl, Marta.Hoffman-Homa@pwr.edu.pl)