Opis stanowiska
Na stanowisku adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych może być
zatrudniona osoba posiadająca co najmniej tytuł doktora oraz osiągnięcia naukowe wpływające na rozwój dyscypliny naukowej reprezentowanej przez pracownika.
Nasze wymagania
- Artykuły naukowe o zasięgu międzynarodowym, znajdujące się w bazach parametrycznych uznanych przez ministerstwo właściwe ds. szkolnictwa wyższego i nauki lub w przypadku nauk humanistycznych albo prawnych artykuły naukowe znajdujące się w czasopismach o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim,
- Aplikowanie w roli kierownika w konkursach na prowadzenie działań naukowych finansowanych ze źródeł zewnętrznych w rozumieniu Ustawy,
- Osiągnięcia w zakresie działalności organizacyjnej, tj. organizacja lub współudział w organizacji konferencji i wydarzeń naukowych ważnych dla rozwoju dyscypliny i mające wpływ społeczny,
- Organizacja lub udział w różnych formach współpracy międzynarodowej,
- Pozytywna ocena działalności dydaktycznej potwierdzona przez prodziekana właściwego ds. studenckich i dydaktycznych lub posiadanie kompetencji dydaktycznych mających znaczenie dla dyscypliny naukowej reprezentowanej przez pracownika oraz dydaktyki szkoły wyższej w zakresie kierunku, na którym pracownik będzie prowadził zajęcia.
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora nauk społecznych/humanistycznych w dyscyplinie psychologia
Mile widziane
- Doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej
- Znajomość języka angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie zajęć poświadczona stosownymi dokumentami.
Zakres obowiązków
- Prowadzenie działalności naukowej, kształcenie i wychowywanie studentów
- Uczestniczenie w pracach organizacyjnych na rzecz Uczelni,Do obowiązków w ramach uczestniczenia w pracach organizacyjnych na rzecz Uczelni zalicza się w szczególności kierowanie lub udział w zespołach przygotowujących i realizujących: projekty badawcze i dydaktyczne, w tym finansowane ze źródeł zewnętrznych, formy kształcenia ustawicznego, współpracę międzynarodową, konferencje naukowe i dydaktyczne
- Na realizację obowiązku kształcenia i wychowywania studentów składa się realizacja pensum dydaktycznego oraz inne prace związane z procesem dydaktycznym, kształceniem i wychowywaniem studentów. Do obowiązków realizowanych w ramach ustalonego przydziału godzin zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach pensum dydaktycznego oraz godzin ponadwymiarowych należy prowadzenie zajęć dydaktycznych na studiach, wynikających z programów studiów, do których w szczególności zalicza się: wykłady, seminaria, proseminaria, ćwiczenia, ćwiczenia terenowe, zajęcia laboratoryjne, konwersatoria, warsztaty, zajęcia prowadzone w formie zdalnego nauczania w systemie kształcenia na odległość
- Do innych prac związanych z procesem dydaktycznym, kształceniem i wychowywaniem studentów zalicza się w szczególności: konsultacje (nie mniej niż 3 godziny dydaktyczne tygodniowo z podziałem na dwa dni w tygodniu dla osób zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, hospitacje, dyżury do dyspozycji przełożonego, weryfikacja efektów uczenia się, przeprowadzanie egzaminów w toku studiów, kolokwiów i sprawdzianów, promotorstwo prac magisterskich i licencjackich studentów oraz ich sprawdzanie i recenzowanie, sprawdzanie prac kontrolnych studentów , opieka nad kołami naukowymi studentów, pełnienie roli opiekuna roku, członka komisji egzaminów dyplomowych magisterskich i licencjackich studentów oraz innych komisji związanych z realizacją procesu dydaktycznego, kierowanie i sprawowanie opieki nad studenckimi praktykami zawodowymi, udział w pracach komisji rekrutacyjnej
- Do prac związanych z prowadzeniem działalności badawczej zalicza się w szczególności: prowadzenie działalności badawczej niezbędnej do rozwoju naukowego Uczelni oraz podnoszenia własnego poziomu naukowego i kształcenia kadr, prowadzenie lub udział w seminariach naukowych ; upowszechnianie wyników badań naukowych, w szczególności poprzez publikowanie artykułów naukowych i udział w konferencjach naukowych; prace organizacyjne związane z badaniami naukowymi, w tym opracowywanie wniosków grantowych oraz ubieganie się o środki budżetowe i pozabudżetowe na badania naukowe; udział w projektach o charakterze naukowym i badawczym
- Stałe podnoszenie kompetencji zawodowych. Do obowiązków związanych z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych należy w szczególności: udział w konferencjach i seminariach związanych z wykonywana pracą; udział w szkoleniach i innych formach kształcenia służących podnoszeniu swoich umiejętności dydaktycznych i naukowych; organizacja i udział w warsztatach służących wymianie doświadczeń i samodoskonaleniu
Oferujemy
- Umowę o pracę
- Pracę w miłej i życzliwej atmosferze
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- podanie do Rektora
- kwestionariusz osobowy w przypadku zatrudnienia po raz pierwszy (załącznik nr 4)
- odpis dyplomu doktora (co najmniej)
- wykaz osiągnięć naukowych lub dydaktycznych lub organizacyjnych (załącznik nr 5)
- oświadczenie, że UJD będzie stanowić podstawowe miejsce pracy z dniem zatrudnienia (załącznik nr 6)
- deklaracja o dziedzinie i dyscyplinie (załącznik nr 7)
- deklaracja o wliczeniu do liczby N (załącznik nr 8)
- oświadczenie o nieukaraniu karą dyscyplinarną, o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności (załącznik nr 9)
- i) dokumenty wynikające z ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich: na etapie konkursu: • informacja o obowiązku złożenia przed podpisaniem umowy wskazanych dokumentów w związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (załącznik nr 10) w przypadku osoby wyłonionej w drodze konkursu i wskazanej do weryfikacji przez kierownika jednostki organizacyjnej UJD dodatkowe dokumenty składane w Dziale Kadr i Spraw Socjalnych – przed podpisaniem umowy: • informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie wszystkich kartotek • osoba posiadająca obywatelstwo innego państwa – informację bądź oświadczenie, o których mowa w załączniku nr 10 • osoba zamieszkująca w ciągu ostatnich 20 lat poza Polską – informację bądź oświadczenie (załącznik nr 11) • oświadczenie o przyjęciu do wiadomości, iż osoba zostanie zweryfikowana przez UJD w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym (załącznik nr 1 do Zarządzenia wewnętrznego Rektora Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie Nr R021.1.140.2024 z późn. zm.)
- oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych (załącznik nr 12)
Załączniki
Weź udział w rekrutacji
Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
Wydział Nauk Społecznych
ul. Waszyngtona 4/8 42-217 Częstochowa
z dopiskiem konkurs nr WNS.111.5.2025