Opis stanowiska
- Wymagania:
- – stopień doktora,
- – prowadzenie badań naukowych w obszarze literatury starogreckiej,
- – udokumentowany dorobek naukowy z literaturoznawstwa w obszarze literatury starogreckiej,
- – publikacje w recenzowanych wydawnictwach i czasopismach, należy dołączyć kopie 1-3 wybranych publikacji,
- – czynny udział w międzynarodowych konferencjach naukowych,
- – doświadczenie w naukowej współpracy międzynarodowej (np. staże badawcze, stypendia etc.),
- – biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie,(przeprowadzona zostanie rozmowa rekrutacyjna w trybie telekonferencji z wybranymi kandydatami),
- – dodatkową zaletą będzie posiadanie doświadczenia w humanistyce cyfrowej.
Osoba zatrudniona nie może posiadać żadnych innych stanowisk pracy od momentu rozpoczęcia pracy na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Wybrana osoba będzie miała pełny dostęp do bibliotek, zasobów archiwalnych i komputerowych Uniwersytetu.
Komisja oceni wnioski na podstawie następujących kryteriów: (a) osiągnięcia naukowe w danej dyscyplinie oraz doskonałość akademicka i potencjał; b) potencjalny wkład w grant, koncentrujący się na historii i retoryce inwektywy w starożytnej literaturze; c) potencjalny przyszły wpływ na rozwój Katedry Filologii Klasycznej na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Pierwszeństwo będą mieli kandydaci z doświadczeniem akademickim poza granicami Polski.
Stanowisko adiunkta naukowego (postdoc) jest częścią nowego projektu finansowanego przez NCN w programie OPUS- „Historia i retoryka inwektywy w polemikach starożytnej Grecji, Rzymu i wczesnochrześcijańskich”, kierowanego przez dr. hab. Rafała Toczkę, prof. UMK. Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu został wybrany jedną z 10 najlepszych uczelni w Polsce i wsparty dodatkowymi środkami na rozwój potencjału naukowego.
Warunki zatrudnienia: o umowa o pracę na stanowiska adiunkta naukowego na Wydziale Humanistycznym UMK w Toruniu na okres 24 miesięcy z możliwością przedłużenia o rok.
Kandydaci przystępujący do konkursu proszeni są o złożenie następujących dokumentów:
- – podanie
- – kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (formularz do pobrania)
- – życiorys zawodowy
- – odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych
- – odpis dyplomu doktorskiego
- – informacja o dorobku naukowym, dydaktycznym i organizacyjnym (autoreferat uwzględniający najważniejsze dziedziny badawcze, oraz osiągnięcia naukowe, dydaktyczne i inne kandydata)
- – wykaz publikacji (z podaniem wydawnictwa, roku opublikowania i ilości stron)
- – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (Dz. U. UE L 119/1)
- – oświadczenie w trybie art. 113 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (o niekaralności) (formularz do pobrania)
- – oświadczenie stwierdzające, że Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu będzie podstawowym miejsce pracy – w przypadku wygrania konkursu (formularz do pobrania)
Formularze można pobrać ze strony: http://www.umk.pl/oferty-pracy/formularze/:
Procedura konkursowa: etap 1: kwalifikacja kandydatów na podstawie złożonych dokumentów, etap 2: rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami prowadzona częściowo w języku obcym.
Dokumenty należy przesyłać na adres poczty elektronicznej: raftocz@umk.pl w terminie do 8.10.2022. Kontakt: raftocz@umk.pl. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 14.10.2022. Planowane zatrudnienie: od dnia 2.11.2022. Uczelnia nie zapewnia mieszkania.