Opis stanowiska
Projekt przyczyni się do wypracowania nowych sposobów wsparcia wnioskowania w naukach humanistycznych i społecznych. Korzystając z 25-letniego doświadczenia w pracach badawczych i rozwojowych z wykorzystaniem systemów informacji przestrzennej (GIS), prowadzonych w USA i Niemczech, prof. Francis Harvey proponuje wprowadzanie nowych, innowacyjnych teorii, metod i perspektyw badawczych do prezentacji informacji przestrzennych w humanistyce. W ramach realizacji projektu powstanie narzędzie cyfrowej obróbki danych, wspierające interpretację analityczną danych historycznych, oraz narzędzie pozwalające na wizualizację interpretowanych danych.
W realizacji projektu wykorzystywane są następujące narzędzia i programy: Nodegoat, Gephi, CATMA, QGIS oraz Neo4j.
Nasze wymagania
- Kompetencje w zakresie humanistyki cyfrowej.
- Kompetencje w łączeniu wizualizacji danych, modelowania semantycznego, reprezentacji geograficznej, graphDB oraz ilościowych i jakościowych metod badań historycznych.
- Znajomość historii Polski/Europy.
- Udokumentowana umiejętność przeprowadzania analizy i syntezy wielu źródeł danych.
- Doświadczenie w publikowaniu prac naukowych.
- Wiedza na temat historycznych podejść do badań interpretacyjnych, kartografii.
- Doświadczenie w pracy z oprogramowaniem humanistyki przestrzennej i doświadczenie w analizie grafów/sieci.
- Stopień doktora z historii, kognitywistyki lub niezależne doświadczenie w badaniach historycznych.
- Biegła znajomość języka angielskiego, umożliwiająca współpracę z kierownikiem projektu, prezentowanie wyników projektu i przygotowywanie publikacji.
- Zdolność i chęć do pracy w zespole, dzielenia się wynikami badań, sumienności i terminowość.
Mile widziane
- Umiejętność zarządzania projektem.
- Doświadczenie w pracy nad projektami badawczymi.
- Zainteresowanie rozwojem narzędzi w ramach humanistyki cyfrowej.
Zakres obowiązków
- Prowadzenie badań naukowych na potrzeby publikacji i warsztatów z instytucjami dziedzictwa kulturowego.
- Publikacja artykułów naukowych uwzględniających informacyjne podejście do interpretacyjnych badań historycznych.
- Przygotowywanie prezentacji naukowych na konferencje lub warsztaty.
- Pomoc w organizacji warsztatów.
Oferujemy
- Planowany okres zatrudnienia: możliwe od 1 listopada 2023 – 15 sierpnia 2024
- Łączne wynagrodzenie brutto: ok. 4500-5000 PLN miesięcznie
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- 1. Zgłoszenie do konkursu – podanie do JM Rektora UW.
- 2. Spełnienie warunków określonych w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742) i Statucie UW (Uchwała nr 443 Senatu UW z dn. 26 czerwca 2019, Monitor poz. 190) – podpisane oświadczenie (oświadczenie dostępne tu: https://bsp.adm.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/18/2020/07/O%C5%9Bwiadczenie_art-113-ustawy-PSWiN_2018.docx)..
- 3. Podpisana informacja o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.) – zob. niżej.
- 4. Odpis nadania stopnia doktora lub inny dokument poświadczający posiadanie stopnia doktora.
- 5. CV z listą publikacji, a także opis planów naukowych na najbliższe lata (w języku angielskim).
- 6. List motywacyjny (w języku angielskim).
- 7. Kwestionariusz osobowy dla kandydata (formularz dostępny pod linkiem: https://bsp.adm.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/18/2020/07/Kwestionariusz-osobowy-kandydata_11_2019.docx).
- 8. Oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przeprowadzania konkursu na stanowisko nauczyciela akademickiego na Uniwersytecie Warszawskim (Zarządzenie nr 106 Rektora UW z dnia 27 września 2019 r., par. 1, ust. 4; link: https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Uchwa%C5%82a.aspx?ID=5592)..
Załączniki
Dodatkowe informacje
Tryb postępowania komisji konkursowej określają przepisy obowiązujące na Uniwersytecie Warszawskim. Na podstawie wstępnej oceny zgłoszeń komisja może wyłonić grupę kandydatów dopuszczonych do dalszych etapów postępowania. Procedura konkursowa może obejmować rozmowy członków komisji z kandydatami, które odbędą się za pośrednictwem Internetu.
O wynikach konkursu kandydaci zostaną poinformowani pocztą elektroniczną do 23 października.
Dokumenty należy nadsyłać pocztą elektroniczną na adres Wydziału Historii: dziekanat.wh@uw.edu.pl, podając w tytule wiadomości: „konkurs WHist-K-2023-13 adiunkt”.
For English version of the call - see the attachment.