Opis stanowiska
Prorektor kierujący Szkołą Dziedzinową Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ogłasza konkurs na jedno stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na Wydziale Studiów Edukacyjnych w Pracowni Badań nad Procesem Uczenia Się. Do konkursu mogą przystąpić osoby, spełniające wymogi określone w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023 r. poz. 742 t.j.)
Nasze wymagania
- 1) Stopień naukowy doktora nauk społecznych lub humanistycznych w dyscyplinie pedagogika
- 2) Ukończone studia magisterskie na kierunku pedagogika/pedagogika specjalna/ lub innym pedagogicznym
- 3) Autorstwo lub współautorstwo co najmniej pięciu artykułów naukowych w czasopismach ujętych w wykazie polskiego Ministra Edukacji i Nauki ministerialnym, w tym co najmniej trzech anglojęzycznych opublikowanych w czasopiśmie z określonym współczynnikiem impact factor.
- 4) Autorstwo lub współautorstwo co najmniej jednej książki opublikowanej w wydawnictwie naukowym ujętym w wykazie polskiego Ministra Edukacji i Nauki
- 5) Biegła znajomość, w mowie i piśmie, języka polskiego.
- 6) Znajomość, w mowie i piśmie, języka angielskiego (minimum B2).
- 7) Ukończony kurs związany ze stosowaniem aparatury neuronaukowej, np. kurs neuroobrazowania, neurofeedbacku.
Mile widziane
- Wskazane ukończony drugi kierunek studiów (inżynierskie lub magisterskie) związany z projektowaniem, np. grafiki komputerowej, architektury lub ukończony kurs dający umiejętności w zakresie obsługi programów graficznych służących do utworzenia grafik, rycin i wizualizacji.
Zakres obowiązków
- Nauczyciel akademicki wykonuje obowiązki, określone w Zarządzeniu nr 350/2018/2019 Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dnia 25 września 2019 r. w sprawie zakresu obowiązków nauczyciela akademickiego w przypadku ich powierzenia w trybie i na zasadach określonych w ustawie, przepisach odrębnych oraz wewnętrznych aktach prawnych UAM lub w drodze decyzji rektora albo kierownika jednostki, w której jest zatrudniony nauczyciel akademicki. W tym poniższe:
- prowadzenie zajęć dydaktycznych zaliczanych do pensum dydaktycznego oraz prowadzenie zajęć dydaktycznych w godzinach ponadwymiarowych w wymiarze i na zasadach określonych w ustawie oraz regulaminie pracy;
- okresowe sprawdzanie efektów uczenia się, w tym w szczególności przeprowadzanie egzaminów, zaliczeń, kolokwiów i sprawdzianów;
- pełnienie dyżurów dydaktycznych (konsultacji), zgodnie z planem zatwierdzonym przez kierownika jednostki, w której jest zatrudniony nauczyciel akademicki, w wymiarze co najmniej 2 godzin tygodniowo w przeliczeniu na pełny wymiar etatu, nie mniej jednak niż 1 godzina tygodniowo;
- opieka nad studentami przygotowującymi prace zaliczeniowe i semestralne;
- sporządzanie obowiązującej nauczyciela akademickiego dokumentacji toku studiów;
- gromadzenie i przechowywanie, zgodnie z zasadami obowiązującymi w UAM, dokumentacji potwierdzającej uzyskanie założonych w programie studiów efektów uczenia się;
- terminowe wprowadzanie danych do systemu USOS.
- prowadzenie oryginalnych badań naukowych, które wnoszą istotny wkład w rozwój danej dyscypliny, prac rozwojowych oraz rozwijanie twórczości naukowej albo artystycznej;
- uczestnictwo w badaniach naukowych lub pracach rozwojowych
- upowszechnianie wyników badań naukowych lub rozwojowych, w szczególności w postaci prestiżowych publikacji naukowych;
- wdrażanie wyników badań naukowych lub prac rozwojowych;
- aktywne uczestnictwo w seminariach, konferencjach lub sympozjach naukowych i innych formach aktywności naukowej;
- aplikowanie o środki finansowe na badania lub kształcenie młodej kadry w ramach konkursów grantowych krajowych i zagranicznych;
- udział w realizacji projektów badawczych, wdrożeniowych oraz stażach naukowych;
- Nauczyciel akademicki obowiązany jest do wskazania UAM jako miejsca prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych, których wyniki stanowią podstawę do opracowania publikacji naukowej (tzw. afiliacja).
- praca w organach kolegialnych UAM;
- praca w komisjach, radach oraz zespołach senackich, rektorskich, wydziałowych i innych gremiach, określonych w wewnętrznych aktach prawnych UAM;
- współpraca z krajowymi lub zagranicznymi instytucjami naukowymi i naukowo-dydaktycznymi;
- uczestnictwo w przedsięwzięciach promocyjnych oraz na rzecz współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym UAM;
- działalność w ramach członkostwa w ogólnopolskich lub międzynarodowych gremiach naukowych, udział w pracach instytucji tworzących system szkolnictwa wyższego i nauki oraz działających na rzecz tego systemu;
- sprawowanie funkcji promotora pomocniczego w przewodzie doktorskim,
- członkostwo w redakcjach czasopism naukowych oraz udział w komitetach redakcyjnych;
- kierowanie studenckimi praktykami zawodowymi lub sprawowanie opieki nad tymi praktykami;
- wykonywanie innych prac organizacyjnych niezbędnych do właściwego funkcjonowania UAM oraz służących poprawie jakości kształcenia i badań naukowych.
- udział w szkoleniach lub innych formach kształcenia służących podnoszeniu własnych kwalifikacji dydaktycznych lub naukowych;
- udział w warsztatach służących wymianie doświadczeń i samodoskonaleniu oraz ich organiza
Oferujemy
- atmosfera szacunku i współpracy
- wspieranie pracowników z niepełnosprawnościami
- elastyczny czas pracy
- dofinansowanie nauki języków
- dofinansowanie szkoleń i kursów
- dodatkowe dni wolne na kształcenie
- ubezpieczenia na życie
- program emerytalny
- fundusz oszczędnościowo – inwestycyjny
- preferencyjne pożyczki
- dodatkowe świadczenia socjalne
- dofinansowanie wypoczynku
- dofinansowanie wakacji dzieci
- „13” pensja
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- 1. Zgłoszenie kandydata do konkursu kierowane do prorektora kierującego szkołą dziedzinową nauk społecznych prof. dr hab. Zbyszko Melosika;
- 2. Curriculum Vitae;
- 3. Dyplomy lub zaświadczenia wydane przez uczelnie potwierdzające wykształcenie i posiadane stopnie lub tytuł naukowy (w przypadku stopni naukowych uzyskanych poza Polską - dokumenty muszą spełniać kryteria równoważności określone w art. 328 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023 r. poz. 742 t.j.)
- 4. Informacja o osiągnięciach 1) badawczych, 2) dydaktycznych i 3) organizacyjnych
- 5. potwierdzenie znajomości wymaganych języków
- 6. skany publikacji (okładka, spis treści, pierwsza strona tekstu/lub dostęp internetowy do publikacji)
- 7. dokumenty lub publikacje potwierdzające doświadczenie w prowadzeniu laboratoryjnych badań eksperymentalnych z udziałem ludzi oraz badań eksperymentalnych realizowanych w naturalnych warunkach.
- 8. dokumenty potwierdzające doświadczenie dydaktyczne
- 9. przykładowa autorska grafika, rycina lub/i wizualizacja dot. wyników badań
- 10. opinia naukowca z tytułem profesora lub stopniem doktora habilitowanego lub równoważnym
- 11. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych następującej treści : Zgodnie z art. 6 ust.1 lit a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. U. UE L 119/1 z dnia 4 maja 2016 r.) wyrażam zgodę na przetwarzania danych osobowych innych niż: imię, (imiona) i nazwisko; imiona rodziców; data urodzenia; miejsce zamieszkania (adres do korespondencji); wykształcenie; przebieg dotychczasowego zatrudnienia, zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb aktualnej rekrutacji.";
Dodatkowe informacje dla kandydata
termin złożenia aplikacji: 29.10.2023 r. godz. 22:00 (GMT + 01:00), adres mailowy: wse@amu.edu.pl w tytule należy wpisać: konkurs_40_WSE_adiunkt_1_2023; ewentualne wezwanie przez komisję do uzupełnienia dokumentacji przez kandydatki i kandydatów do dnia 31.10.2023, termin uzupełnienia dokumentacji do dnia 2.11.2023. Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatkami i kandydatami spełniającymi wymogi formalne odbędą się w dniu 6 i 7.11.2023.
Wymiar czasu pracy i liczba godzin pracy w tygodniu w zadaniowym systemie czasu pracy: pełny etat, 40h/tydzień w tygodniu w zadaniowym systemie czasu pracy
Podstawa nawiązania stosunku pracy i przewidywany czas zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony do 30.09.2024 roku z możliwością przedłużenia
Przewidywany termin rozpoczęcia pracy: 1.12.2023