Opis stanowiska
Wydział Architektury poszukuje kandydata/tki na stanowisko adiunkta badawczo-dydaktycznego/nej w Katedrze Historii Architektury, Sztuki i Techniki, w zakresie dyscypliny naukowej architektura i urbanistyka. Oczekuje się, że osoba zatrudniona będzie prowadzić badania naukowe i publikować ich wyniki, wykazywać aktywność w pozyskiwaniu grantów krajowych i zagranicznych, z zaangażowaniem prowadzić zajęcia dydaktyczne, podejmować zadania organizacyjne na rzecz Katedry, a także Wydziału.
Nasze wymagania
- Prowadzenie badań naukowych w zakresie architektury i ochrony dziedzictwa, udział w badaniach prowadzonych przez Katedrę Historii Architektury Sztuki Techniki i Laboratorium Skanowania i Modelowania 3D, współpraca z zewnętrznymi jednostkami naukowymi w zakresie prowadzenia prac naukowych, publikowanie wyników badań, uczestniczenie w opracowywaniu wniosków o granty badawcze krajowe i zagraniczne, prowadzenie zajęć dydaktycznych na kierunku architektura w języku polskim i angielskim, z zakresu historii architektury, projektowania wspomaganego komputerowo i nowoczesnych metod inwentaryzacji architektonicznej oraz projektowania architektonicznego, wykonywanie prac na rzecz Katedry i Wydziału, związanych z prowadzoną działalnością badawczą i dydaktyczną, ustawiczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych
- 1. Ukończone architektoniczne studia wyższe, 2. Stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych lub technicznych, dyscyplinie architektura i urbanistyka, 3. Dodatkowo preferowane będą osoby legitymujące się, obok ukończenia studiów architektonicznych, licencjatem lub magisterium z zakresu historii i/lub archeologii, 4. Posiadanie istotnego dorobku naukowego, potwierdzonego artykułami publikowanymi w recenzowanych czasopismach naukowych, 5. Doświadczenie-udział w grantach i/lub kierowanie grantem, 6. Udokumentowany udział w badaniach architektury obszaru kultur śródziemnomorskich oraz Południowej Ameryki, 7. Znajomość i doświadczenie w technologii laserowego skanowania 3D w tym modelowania 3D na podstawie chmury punktów 3D oraz fotogrametrii cyfrowej bliskiego zasięgu udokumentowane realizacjami w projektach naukowych, znajomość i doświadczenie w technologii HBIM, 8. Doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, w szczególności z zakresu zaawansowanych metod inwentaryzacji w BIM, nowoczesnych metod inwentaryzacji, przedmiotów humanistycznych oraz projektowych z zakresu ochrony zabytków, biegła znajomość języka polskiego i angielskiego w mowie i piśmie,
Mile widziane
- Dobrze widziane: nagrody, stypendia i wyróżnienia naukowe
- Dobrze widziany: odbyty staż naukowy i/lub post-doc w jednostce naukowej spoza Politechniki Wrocławskiej,
Zakres obowiązków
- Prowadzenie badań naukowych w zakresie architektury i ochrony dziedzictwa, Udział w badaniach prowadzonych przez Katedrę Historii Architektury Sztuki Techniki i Laboratorium Skanowania i Modelowania 3D, Współpraca z zewnętrznymi jednostkami naukowymi w zakresie prowadzenia prac naukowych, Publikowanie wyników badań, Uczestniczenie w opracowywaniu wniosków o granty badawcze krajowe i zagraniczne
- Prowadzenie zajęć dydaktycznych na kierunku architektura w języku polskim i angielskim, z zakresu historii architektury, projektowania wspomaganego komputerowo i nowoczesnych metod inwentaryzacji architektonicznej oraz projektowania architektonicznego, Wykonywanie prac na rzecz Katedry i Wydziału, związanych z prowadzoną działalnością badawczą i dydaktyczną, Ustawiczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych
Oferujemy
- Stabilne zatrudnienie w prestiżowej Uczelni; możliwość rozwoju zawodowego; pracę w kreatywnym zespole.
- Perspektywy rozwoju: 1. W zakresie rozwoju naukowego: możliwość uczestniczenia w badaniach naukowych i projektach prowadzonych na Uczelni, które umożliwią rozwój własnych umiejętności i zdobycie doświadczenia naukowego i zawodowego, również we współpracy z innymi ośrodkami naukowymi oraz firmami zewnętrznymi; możliwość prowadzenia własnych badań naukowych wykorzystujących infrastrukturę badawczą Uczelni w tym Laboratorium Skanowania i Modelowania 3D. 2. W zakresie kształcenia: możliwość uczestniczenia w programach szkoleniowych podnoszących kwalifikacje prowadzonych na Uczelni oraz realizowanych przez instytucje współpracujące; 3. W zakresie współpracy międzynarodowej: możliwość uczestniczenia w realizowanych na uczelni programach wymiany i współpracy międzynarodowej oraz w międzynarodowych projektach badawczych.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- Zgłoszenie przystąpienia do konkursu adresowane do Rektora https://wa.pwr.edu.pl/pracownicy/konkursy/wymagane-dokumenty
- Syntetyczny życiorys
- Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie https://wa.pwr.edu.pl/pracownicy/konkursy/wymagane-dokumenty
- Odpis dokumentu stwierdzającego uzyskanie stopnia naukowego/tytułu profesora lub odpis dyplomu ukończenia studiów
- Autoreferat zawierający informacje o dorobku w zakresie działalności badawczej, doświadczeniu dydaktycznym i działalności organizacyjnej
- Wykaz publikacji
- Wykaz i opis staży naukowych
- Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją dotycząca przetwarzania danych osobowych https://wa.pwr.edu.pl/pracownicy/konkursy/wymagane-dokumenty
- Oświadczenie o spełnieniu wymogów określonych w art. 113 Ustawy z dnia 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce https://wa.pwr.edu.pl/pracownicy/konkursy/wymagane-dokumenty
- Oświadczenie Kandydata/Kandydatki, że w przypadku wygrania konkursu Politechnika Wrocławska będzie podstawowym miejscem pracy* https://wa.pwr.edu.pl/pracownicy/konkursy/wymagane-dokumenty
Załączniki
Dodatkowe informacje
Aplikacje osób przesyłających dokumenty bez wskazania konkretnego nr referencyjnego oraz przesłane po terminie składania ofert nie będą rozpatrywane. Wszelkich informacji na temat przebiegu konkursu udziela asystent ds. kadr pod adresem poczty elektronicznej praca.w1@pwr.edu.pl Decyduje data wpłynięcia dokumentów. Za termin wpłynięcia dokumentów aplikacyjnych uznaje się godz. 15:00 w dniu wskazanym w informacji o konkursie, tj. 24.11.2023. Otrzymanie dokumentów od kandydata zostanie potwierdzone przez asystenta ds. kadr za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w zgłoszeniu. Zgłoszenia kandydatów będą rozpatrywane przez Komisję konkursową powołaną przez Dziekana WA. Po zamknięciu postępowania konkursowego przesłane pocztą tradycyjną aplikacje osób nieprzyjętych zostaną zwrócone.Tekst jednolity Regulaminu konkursu otwartego znajduje się: https://wa.pwr.edu.pl/pracownicy/konkursy/wymagane-dokumenty