Adiunkt stanowisko badawczo-dydaktyczne

Instytut Historii i Archiwistyki
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Miejsce: Kraków
  • Forma zatrudnienia: umowa o pracę, pełny etat
  • Dziedzina nauk humanistycznych
  • historia

Opis stanowiska

Konkurs na stanowisko adiunkta w Instytucie Historii i Archiwistyki

Nasze wymagania

  • wymagany stopień doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie historia (potwierdzony dyplomem),
  • biegła znajomość języka angielskiego i/lub niemieckiego i/lub francuskiego w mowie i w piśmie,
  • przygotowanie z zakresu historii XX wieku, zwłaszcza dziejów Polski i powszechnych po 1945 roku,
  • doświadczenie dydaktyczne ze szczególnym uwzględnieniem dydaktyki szkoły wyższej,
  • udział w projektach badawczych i grantach (kierownik projektu lub wykonawca),
  • sprecyzowane plany badawcze w zakresie historii najnowszej,
  • udokumentowany dorobek naukowy (wykaz publikacji, projektów itp.),
  • ocena z miejsca pracy lub ocena promotora,
  • zainteresowania dotyczące dydaktyki historii, edukacji historycznej lub miejsc pamięci.

Zakres obowiązków

  • prowadzenie zajęć dydaktycznych na wysokim poziomie, w tym gotowość do prowadzenia zajęć w języku obcym,
  • realizowanie zadań związanych z kształceniem studentów,
  • aktywne uczestnictwo w życiu organizacyjnym środowiska akademickiego, w tym w działalności organizacyjnej na rzecz Katedry Historii Najnowszej i Edukacji Historycznej,
  • rozwój naukowy i publikowanie wyników badań w monografiach naukowych oraz wysoko punktowanych czasopismach o zasięgu krajowym i zagranicznym w językach: polskim i obcym,
  • udział w projektach i grantach,
  • realizacja zadań i wykonywanie obowiązków powierzonych przez przełożonych.

Oferujemy

  • praca w uczelni wyższej

Dokumenty wymagane do rekrutacji

  • podanie do JM Rektora o przystąpieniu do konkursu,
  • kwestionariusz osobowy, życiorys (CV),
  • kserokopie dyplomu(ów) ukończenia studiów wyższych (w przypadku dyplomów uzyskanych w państwie członkowskim UE, OECD lub EFTA konieczne jest tłumaczenie przysięgłe na język polski – wobec brzmienia art. 326, w związku z art. 327 Ustawy z 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce),
  • wykaz publikacji,
  • wykaz projektów badawczych, w realizacji których brał(a) udział kandydat (ka),
  • kopie certyfikatów, świadectw i innych dokumentów potwierdzające ewentualne dodatkowe kwalifikacje,
  • ewentualna opinia albo referencje przełożonego z poprzedniego lub obecnego miejsca pracy,
  • oświadczenie stwierdzające, że Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie będzie podstawowym miejscem pracy (w przypadku wygrania konkursu),
  • oświadczenie o znajomości i akceptacji zasad dotyczących własności intelektualnej i ochrony prawnej dóbr intelektualnych w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie,
  • oświadczenie o braku pokrewieństwa zgodnie z art. 118 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1571 z późn. zm.),
  • oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1571 z późn. zm.),
  • Informacja o przetwarzaniu danych osobowych kandydata na pracownika w procesie rekrutacyjnym.

Załączniki

Weź udział w rekrutacji

  • Zgłoszenia na konkurs wraz z wymienioną dokumentacją należy składać osobiście lub przesłać na adres: UKEN w Krakowie, Sekretariat Instytutu Historii i Archiwistyki, ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków (p.324) lub Kancelaria Uczelni lub drogą mailową: historia@uken.krakow.pl