Adiunkt stanowisko badawczo-dydaktyczne

Wydział Komunikacji Społecznej i Mediów
Uniwersytet Wrocławski
  • Miejsce: Wroclaw
  • Forma zatrudnienia: umowa o pracę, pełny etat
  • Dziedzina nauk społecznych
  • nauki o komunikacji społecznej i mediach

Opis stanowiska

Uniwersytet Wrocławski ogłasza konkurs na stanowisko adiunkta w Zakładzie Bibliografii i Analizy Danych w Instytucie Nauk o Informacji i Mediach na Wydziale Komunikacji Społecznej i Mediów

Konkurs numer 72.2025.ZBAD.INIM.WKSM.MR z dnia 12.08.2025 r.

Jednostka organizacyjna: Zakład Bibliografii i Analizy Danych, Instytut Nauk o Informacji i Mediach
Stanowisko: adiunkt
Rodzaj stanowiska: badawczo-dydaktyczne
• w dyscyplinie: nauki o komunikacji społecznej i mediach
• w dziedzinie: nauki społeczne
Liczba etatów: 1
Wymiar etatu: pełny
Okres zatrudnienia: czas określony, 2 lata
Rodzaj umowy: umowa o pracę
Przewidywany termin rozpoczęcia pracy: 01.10.2025 r.
Termin składania dokumentów: 11.09.2025 r.
Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu: wrzesień 2025 r.

Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają warunki określone w ustawie z 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2018, poz. 1668 z późn. zm.) i Statucie Uniwersytetu Wrocławskiego.

Nasze wymagania

  • Posiadanie stopnia naukowego doktora.
  • Posiadanie co najmniej dwóch publikacji naukowych w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach opublikowanych w czasopismach z listy MNiSW.
  • Doświadczenie dydaktyczne w uczelni wyższej – w tym prowadzenie zajęć w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach.
  • Biegła znajomość języka polskiego, umożliwiająca sprawną komunikację w dydaktyce akademickiej oraz znajomość angielskiego umożliwiająca sprawną komunikację w międzynarodowym środowisku naukowym.

Zakres obowiązków

  • W obszarze badawczym:
  • Prowadzenie badań indywidualnych i zespołowych w zakresie nauk o komunikacji społecznej i mediach, regularne publikowanie wyników badań.
  • W obszarze dydaktycznym:
  • Prowadzenie zajęć z wybranego zakresu mediów cyfrowych, informacji i analizy danych, cyfrowego dziedzictwa kultury.
  • W obszarze organizacyjnym:
  • Udział w pracach przy organizacji konferencji naukowych, pracach redakcyjnych przy publikacjach naukowych, działalności popularyzującej naukę, w pracach organizacyjnych.

Dokumenty wymagane do rekrutacji

  • Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (pobierz Kwestionariusz osobowy).
  • Życiorys. W życiorysie należy dopisać: w przypadku danych zwykłych: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w (np. CV, liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach) przez Uniwersytet Wrocławski w procesie rekrutacji na stanowisko …” w przypadku danych szczególnych kategorii: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie szczególnych kategorii moich danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zawartych w (np. CV, liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach) przez Uniwersytet Wrocławski w procesie rekrutacji na stanowisko …”
  • Kserokopię dyplomu poświadczającego uzyskanie stopnia naukowego doktora.
  • Oświadczenie, że w przypadku wygrania konkursu Uniwersytet Wrocławski będzie podstawowym miejscem pracy (pobierz Oświadczenie dot. miejsca pracy).
  • Deklarację co do dyscypliny, w której kandydat będzie prowadził badania, a w przypadku osób prowadzących badania w więcej niż jednej dyscyplinie, procentowy udział swojego zaangażowania w każdą z tych dyscyplin (pobierz Deklaracja dot. dyscypliny naukowej).
  • Autoreferat zawierający charakterystykę dotychczasowych osiągnięć badawczych, dydaktycznych i organizacyjnych.
  • Spis publikacji za okres nie dłuższy niż do 10 lat.
  • Elektroniczne wersje dwóch najważniejszych publikacji, które kandydat uważa za reprezentatywne dla swojego dorobku naukowego.
  • Podanie o zatrudnienie skierowane do JM Rektora.
  • Oświadczenie w związku z art. 113 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (pobierz Oświadczenie – artykuł 113).

Załączniki

Weź udział w rekrutacji

  • Dokumenty należy przesyłać tylko w formie elektronicznej na adres: praca@uwr.edu.pl, wpisując temat wiadomości: „adiunkt.72.ZBAD.INIM.WKSM.MR”.