Opis stanowiska
Konkurs na stanowisko asystenta naukowego w Zakładzie Historii Starożytnej, Wydział Historii, Uniwersytet Warszawski do projektu badawczego STONE-MASTERS „Masters of the stone: The stonecutters’ workshops and the rise of the late antique epigraphical cultures (third–fifth century AD)”
Planowany okres zatrudnienia: 29 miesięcy (1 maja 2025 – 30 września 2027)
Łączne wynagrodzenie brutto: ok. 9,935.00 PLN (W przypadku zatrudnienia na pełny etat. W przypadku zatrudnienia na 80% etatu wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio zredukowana.)
Nasze wymagania
- Co najmniej tytuł magistra ze specjalizacją w historii starożytnej, archeologii, epigrafice lub historii sztuki.
- Podstawowa znajomość greki klasycznej i łaciny.
- Języki nowożytne: biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie; znajomość niemieckiego, francuskiego i włoskiego pozwalająca na czytanie ze zrozumieniem i streszczanie tekstów. Znajomość języka polskiego nie jest wymagana.
- W przypadku zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy oczekuje się, że wybrany kandydat/kandydatka będzie poświęcać 40 godzin tygodniowo na realizację zadań projektowych. W przypadku mniejszego wymiaru czasu pracy liczba godzin będzie proporcjonalnie zmniejszona.
Mile widziane
- Doświadczenie w pracy w zespole, dobra umiejętność współpracy.
Zakres obowiązków
- Pełnienie funkcji menadżera zasobów danych (data curator): opracowanie, czyszczenie i wprowadzenie do Cyfrowego Atlasu Warsztatów Kamieniarskich (DAWE) zespołów danych zebranych przez inne osoby pracujące w projekcie.
- Bliska współpraca z zespołowym informatykiem w zakresie nadania finalnego kształtu i poprawiania stabilności Cyfrowego Atlasu Warsztatów Kamieniarskich.
- Samodzielne gromadzenie danych epigraficznych z późnego Cesarstwa wschodniorzymskiego i wprowadzanie ich do Cyfrowego Atlasu Warsztatów Kamieniarskich.
- Współorganizacja wydarzeń projektowych (panele, konferencje, warsztaty).
- Publikacja pod kierunkiem kierownika projektu artykułów naukowych związanych z tematem projektu w międzynarodowych czasopismach.
- Udział w międzynarodowych kongresach i seminariach związanych z zakresem projektu, a także w warsztatach i szkołach letnich organizowanych w ramach projektu.
- Udział w cotygodniowych spotkaniach zespołu (osobiście lub za pomocą komunikatorów internetowych) dotyczących postępów w pracy.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- Zgłoszenie do konkursu – podanie do JM Rektora Uniwersytetu Warszawskiego.
- Odpis dyplomu ukończenia studiów magisterskich.
- CV z listą publikacji (po angielsku).
- List motywacyjny opisujący doświadczenie związane z zarządzaniem danymi w projektach badawczych (po angielsku).
- Informacja o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.; wzór załączony poniżej).
- Kwestionariusz osobowy dla kandydata https://bsp.adm.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/18/2020/07/Kwestionariusz-osobowy-kandydata_11_2019.docx
- Spełnienie warunków określonych w art. 113 Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2024 r. poz. 1571. Z późn. zm.) i Statucie UW (Uchwała nr 443 Senatu UW z dn. 26 czerwca 2019, Monitor poz. 190) – https://bsp.adm.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/18/2020/07/O%C5%9Bwiadczenie_art-113-ustawy-PSWiN_2018.docx
- Oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przeprowadzania konkursu na stanowisko nauczyciela akademickiego na Uniwersytecie Warszawskim https://monitor.uw.edu.pl/Lists/Uchway/Attachments/5034/M.2019.282.Zarz.106.pdf
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
▪ Termin składania dokumentów: 20 lutego 2025 r.
▪ Termin rozstrzygnięcia konkursu: do 31 marca 2025 r.
▪ Tryb postępowania komisji konkursowej określają przepisy obowiązujące na Uniwersytecie Warszawskim. Na podstawie wstępnej oceny zgłoszeń komisja wyłoni grupę kandydatów i może wymagać przystąpienia do rozmów kwalifikacyjnych, które odbędą się online.
▪ O wynikach konkursu kandydaci zostaną poinformowani pocztą elektroniczną. Po skompletowaniu dokumentów dotyczących zatrudnienia, z wybranym kandydatem zostanie podpisana umowa o pracę na czas określony.
▪ Początek zatrudnienia planowany jest na 1 maja 2025 r.
Wszystkie dokumenty należy przesłać drogą elektroniczną na adres: praca.historia.@uw.edu.pl w tytule wpisując: "Konkurs Whist-K-2024-10".