Opis stanowiska
Ogłasza się konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Doktorskiej US na kadencję rozpoczynającą się z dniem 1 września 2024 r.
trwającą co do zasady w latach akademickich 2024/2025 – 2027/2028 z zastrzeżeniem przepisów § 90 ust. 2 Statutu US.
Nasze wymagania
- Kandydaci na stanowisko dyrektora Szkoły Doktorskiej US muszą spełniać warunki wynikające z art. 20 ust. 1 ustawy
- pięcioletni staż pracy na stanowisku nauczyciela akademickiego zatrudnionego w grupie pracowników badawczych albo badawczo-dydaktycznych lub na stanowisku pracownika badawczego w instytucie Polskiej Akademii Nauk albo innym państwowym instytucie badawczym
- posiadanie stopnia naukowego albo tytułu naukowego
Mile widziane
- inne dokumenty lub podać informacje, które w jego ocenie mogą być przydatne w rozstrzygnięciu konkursu
Zakres obowiązków
- przygotowanie i wdrożenie strategii działania i rozwoju szkoły doktorskiej
- organizowanie i prowadzenie procesu kształcenia doktorantów w szkole doktorskiej
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem regulaminu szkoły
- przygotowywanie materiałów dla potrzeb przeprowadzenia oceny okresowej działalności dydaktycznej, w tym opieki nad doktorantami, nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w szkole doktorskiej i sprawujących opiekę nad doktorantami, według kryteriów i trybu określonego przez rektora dla poszczególnych grup pracowników i stanowisk
- współdziałanie z dyrektorami instytutów właściwych dla dyscyplin, w ramach których prowadzone jest kształcenie doktorantów, w zapewnieniu i wykonywaniu opieki promotorskiej oraz realizacji przez doktorantów ich indywidualnych planów badawczych
- sprawowanie, we współdziałaniu z radą szkoły oraz właściwymi dyrektorami instytutów, nadzoru nad prowadzonymi w Uniwersytecie studiami doktoranckimi rozpoczętymi przed rokiem akademickim 2019/2020, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 279 ustawy z dnia 3 lipca 2018 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. poz. 1669)
- monitorowanie programów i konkursów służących zwiększeniu dostępności działalności naukowej
- zwiększenie rozpoznawalności szkoły doktorskiej za granicą
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- zgłoszenie do udziału w konkursie z uzasadnieniem
- propozycja strategii rozwoju Szkoły Doktorskiej US łącznie z koncepcją sprawowania funkcji dyrektora Szkoły Doktorskiej US
- oświadczenie o spełnianiu wymagań określonych w art. 20 ust. 1 ustawy
- oświadczenie o spełnianiu wymagań dotyczących posiadania stażu pracy w zakresie wskazanym w postanowieniu, zgodnie z postanowieniami § 98 Statutu oraz § 6 ust. 1 załącznika nr 7 do Statutu
- życiorys i kwestionariusz osobowy
- potwierdzone kopie dokumentów stwierdzających uzyskanie stopnia naukowego albo tytułu naukowego; w przypadku dokumentów sporządzonych w języku innym niż polski także uwierzytelnione tłumaczenie dokumentu na język polski
- informacje o dorobku naukowym lub dydaktycznym, w tym wykaz publikacji o charakterze naukowym
- informacje o zrealizowanych dotychczas grantach naukowych
- informacje o dotychczas pełnionych funkcjach organizacyjnych w jednostkach szkolnictwa wyższego i nauki
- oświadczenie o formie zatrudnienia w Uniwersytecie Szczecińskim po wygraniu konkursu i powołaniu na stanowisko, którego dotyczy konkurs
- w przypadku osób niezatrudnionych dotychczas w Uniwersytecie Szczecińskim wniosek o zatrudnienie
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
Zgłoszenie przez kandydata wraz z kompletem wymaganych dokumentów w konkursie na na dyrektora Szkoły Doktorskiej US – nie później niż w dniu 2 lipca 2024 r.
O dotrzymaniu terminu zgłoszenia udziału w konkursie rozstrzyga:
1) data potwierdzająca przyjęcie zgłoszenia osobistego albo
2) data stempla pocztowego, jeśli zgłoszenie nastąpiło za pośrednictwem operatora pocztowego albo
3) data nadania wiadomości w poczcie elektronicznej.
Szczegółowy tryb i zasady prowadzenia postępowania konkursowego ustala zarządzenie nr 101/2024 Rektora Uniwersytetu Szczecińskiego z dnia 21 maja 2024 r. w sprawie ustalenia trybu przeprowadzenia konkursów na stanowiska dziekanów wydziałów w Uniwersytecie Szczecińskim oraz dyrektora Szkoły Doktorskiej US na kadencję rozpoczynającą się z dniem 1 września 2024 r., sposobu dokumentowania ich przebiegu oraz wzorów dokumentów stosowanych w postępowaniu konkursowym:
https://bip.usz.edu.pl/zarzadzenie/20793/zarzadzenie-nr-101-2024