Opis stanowiska
PROREKTOR
KIERUJĄCY SZKOŁĄ DZIEDZINOWĄ
NAUK ŚCISŁYCH
UNIWERSYTETU IM. ADAMA MICKIEWICZA W POZNANIU
OGŁASZA
KONKURS
na stanowisko adiunkta
na Wydziale Chemii
Podstawowe informacje
1. Nr referencyjny konkursu (reference number): konkurs_10_WCh_adiunkt_1_2022
2. Dyscyplina naukowa (research field): nauki chemiczne
3. Wymiar czasu pracy (job status) (hours per week) i liczba godzin pracy w tygodniu w zadaniowym systemie czasu pracy: pełny etat, 40 godzin w tygodniu
4. Podstawa nawiązania stosunku pracy i przewidywany czas zatrudnienia (type of contract): umowa o pracę na czas określony dwóch lat z możliwością przedłużenia
5. Przewidywany termin rozpoczęcia pracy (envisaged job starting date): 01.10.2022
6. Miejsce wykonywania pracy (work location): Wydział Chemii, ul. Uniwersytetu Poznańskiego 8, 61-614 Poznań
7. Termin, forma i miejsce złożenia aplikacji: (application deadline and how to apply)
Dokumenty należy przesłać do Biura Obsługi Wydziału: Wydział Chemii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. Uniwersytetu Poznańskiego 8, 61-614 Poznań oraz drogą elektroniczną na adres: depchem@amu.edu.pl. Na dokumentach należy podać numer referencyjny konkursu.
Termin składania dokumentów upływa w dniu 15.08.2022
8. Wymagane dokumenty (required documents)
1. Zgłoszenie kandydata do konkursu;
2. Curriculum Vitae;
3. Dyplomy lub zaświadczenia wydane przez uczelnie potwierdzające wykształcenie
i posiadane stopnie lub tytuł naukowy (w przypadku stopni naukowych uzyskanych zagranicą – dokumenty muszą spełniać kryteria równoważności określone w art. 328 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zmianami)
4. Informacja o osiągnięciach naukowych, organizacyjnych i dydaktycznych aplikanta; w tym
– wykaz publikacji z określeniem i uzasadnieniem procentowego wkładu kandydata wraz z przypisaniem każdej publikacji 5-letniego IF z roku opublikowania;
– wykaz ewentualnych patentów i zgłoszeń patentów (numer, rok, tytuł, autorzy);
– informacja o odbytych stażach naukowych (krajowych i zagranicznych) z podaniem czasu trwania stażu i opinią opiekuna stażu;
– informacja (potwierdzona odpowiednim pismem lub wydrukiem z bazy danych) o uzyskanych grantach i złożonych wnioskach o finansowanie badań naukowych z określeniem rodzaju grantu oraz charakteru udziału (kierownik, główny wykonawca)
5. Opis najważniejszego osiągniecia naukowego (maks. 2 strony znormalizowanego maszynopisu);
6. Opis planów naukowych w perspektywie 4-letniej, w formie przypominającej opis skrócony wniosku grantowego (maks. 5 stron znormalizowanego maszynopisu), ze szczególnym wskazaniem na elementy będące nową tematyką badawczą. Opis musi zawierać analizę możliwości realizacji planów na Wydziale Chemii UAM (istniejące zespoły, zasoby aparaturowe).
7. Opinie o działalności naukowej i dydaktycznej kandydata/ki przesłane bezpośrednio do Biura Dziekana przez dwie osoby ze stopniem doktora habilitowanego lub tytułem profesora (dopuszcza się opinie osób pracujących na równoważnym stanowisku za granicą).
· Zgoda na przetwarzanie danych osobowych następujacej treści : Zgodnie z art. 6 ust.1 lit a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. U. UE L 119/1 z dnia 4 maja 2016 r.) wyrażam zgodę na przetwarzania danych osobowych innych niż: imię, (imiona) i nazwisko; imiona rodziców; data urodzenia; miejsce zamieszkania (adres do korespondencji); wykształcenie; przebieg dotychczasowego zatrudnienia, zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb aktualnej rekrutacji.”;
Warunki konkursu określone przez komisję konkursową
I) Określenie kwalifikacji: (researcher profile) zgodnie z wytycznymi Euraxess
R 1 naukowiec nieposiadający stopnia doktora
R 2 naukowiec ze stopniem doktora
R 3 samodzielny naukowiec
R 4 doświadczony samodzielny naukowiec
II) Opis oferty pracy (offer description)
Prowadzenie badań naukowych w dziedzinie nauk chemicznych, prowadzenie zajęć dydaktycznych w zakresie wyznaczonym przez Dziekana Wydziału Chemii. Oczekujemy, że kandydat będzie aktywnie prowadził samodzielnie oryginalne projekty naukowe, także pozyskując na ich finansowanie środki z agencji grantowych.
Po dwóch latach przewiduje się weryfikację osiągnięć dydaktycznych i badawczych. Istotną składową będzie też ocena złożonych aplikacji o przyznanie środków finansowych na realizację projektów badawczych. Pozytywna ocena komisji spowoduje przedłużenie zatrudnienia o dalsze dwa lata. Po ponownej ocenie możliwie będzie zatrudnienie na czas nieokreślony.
III) Wymagania i kwalifikacje (requirments and qualifications)
Do konkursu mogą przystąpić osoby, spełniające wymogi określone w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574 z późn. zmianami ) oraz spełniające następujące wymagania:
· stopień doktora nauk chemicznych lub fizycznych
· doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych z przedmiotów chemicznych lub fizycznych w wymiarze minimum 180h;
· bardzo dobra znajomość podstawowych technik analitycznych (np. IR, NMR, chromatografia, SEM, AFM);
· komunikatywność i umiejętność pracy w zespole;
· dorobek naukowy
· wystąpienia na konferencjach i sympozjach,
· plany naukowe – w szczególności rozwinięcie nowej tematyki badawczej, stworzenie zespołu, zaproponowanie tematów projektów doktorskich,
· dodatkowo na korzyść kandydata przemawiać mogą długotrwałe, zakończone publikacjami, staże naukowe (wskazana opinia opiekuna stażu), udokumentowane patenty i zgłoszenia patentowe, uzyskane granty, doświadczenie w prowadzeniu zajęć laboratoryjnych z zastosowaniem aparatury analitycznej; autorstwo podręczników, skryptów i innych materiałów dydaktycznych
IV) Wymagania językowe (required languages)
język polski – poziom ojczysty lub płynny
język angielski – poziom dobry lub płynny
V) Wymagane doświadczenie badawcze, badawczo-dydaktyczne lub dydaktyczne (required research experience)
1. Dorobek publikacyjny w zakresie chemii, w tym zwłaszcza w wysoko punktowanych czasopismach.
2. Doświadczenie w prowadzeniu projektów badawczych.
3. Wystąpienia na konferencjach i sympozjach
4. Osiągnięcia organizacyjne (w tym zwłaszcza w zakresie organizacji procesu dydaktycznego).
5. Doświadczenie w zakresie dydaktyki akademickiej w zakresie chemii.
VI) Benefity (benefits)
ü atmosfera szacunku i współpracy
ü wspieranie pracowników z niepełnosprawnościami
ü elastyczny czas pracy
ü dofinansowanie nauki języków
ü dofinansowanie szkoleń i kursów
ü dodatkowe dni wolne na kształcenie
ü ubezpieczenia na życie
ü program emerytalny
ü fundusz oszczędnościowo – inwestycyjny
ü preferencyjne pożyczki
ü dodatkowe świadczenia socjalne
ü dofinansowanie wypoczynku
ü dofinansowanie wakacji dzieci
ü „13” pensja
ü stojaki na rowery
VII) Kryteria kwalifikacyjne (eligibility criteria)
1. Kompetencje naukowe (udokumentowany dorobek publikacyjny o zasięgu krajowym i międzynarodowym, kierowanie i uczestnictwo w projektach badawczych finansowanych ze źródeł zewnętrznych, udział w konferencjach naukowych krajowych i zagranicznych, przedłożony plan badawczy) – 20 pkt
2. Kompetencje dydaktyczne (prowadzone zajęcia dydaktyczne, zgodność profilu dydaktycznego kandydata z profilem jednostki) – 20 pkt
3. Rozwój zawodowy (odbyte kursy, szkolenia, uzyskane certyfikaty) – 5 pkt
4. Współpraca z otoczeniem (opracowane raporty, ekspertyzy, popularyzacja nauki) – 5 pkt
VIII) Przebieg procesu wyboru (selection process)
1. Rozpoczęcie prac komisji konkursowej nie później niż 14 dni po upływie daty złożenia dokumentów.
2. Ocena formalna złożonych wniosków.
3. W przypadku braku wymaganych dokumentów, wezwanie do uzupełnienia dokumentacji lub dostarczenia dodatkowych dokumentów.
4. Wyłonienie kandydatów do etapu rozmów.
5. Rozmowa z kandydatami spełniającymi wymogi formalne.
6. Komisja ma prawo wystąpić o sporządzenie recenzji zewnętrznych dorobku kandydatów bądź poprosić kandydatów o przeprowadzenie zajęć dydaktycznych z możliwością ich oceny przez komisję.
7. Ogłoszenie wyników przez przewodniczącego komisji konkursowej oraz poinformowanie kandydatów o rozstrzygnięciu. Informacja zwierać będzie uzasadnienie oraz wskazanie mocnych i słabych stron kandydatów. Wraz z informacją kandydatom odesłane zostaną również złożone dokumenty
IX) Perspektywy rozwoju zawodowego
Wybrany kandydat będzie miał możliwość:
– rozwoju działalności badawczej zgodnie z własnymi zainteresowaniami;
– doskonalenia umiejętności dydaktycznych z uwzględnieniem wykorzystania nowoczesnych narzędzi multimedialnych, w tym w zakresie kształcenia zdalnego;
– rozwijania współpracy z naukowymi ośrodkami krajowymi i zagranicznymi
– aplikowania i uczestniczenia w krajowych i międzynarodowych grantach badawczych przy wsparciu wykwalifikowanego personelu UAM
– odbycia stażów w uczelniach polskich i zagranicznych
– aktywnego uczestniczenia w wydarzeniach związanych z funkcjonowaniem Wydziału
– możliwość awansu naukowego w ramach struktury zatrudnienia w zależności od osiągnięć naukowych, dydaktycznych oraz organizacyjnych
Klauzula informacyjna RODO :
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
z siedzibą: ul. Henryka Wieniawskiego 1, 61 – 712 Poznań.
2. Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu
e-mail: iod@amu.edu.pl.
3. Celem przetwarzania Pani/ Pana danych osobowych jest realizacja procesu rekrutacji na wskazane stanowisko pracy.
4. Podstawę prawną do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowi Art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Kodeks Pracy z dnia
26 czerwca 1974 r. (Dz.U. z 1998r. N21, poz.94 z późn. zm.).
5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 6 miesięcy od zakończenia procesu rekrutacji.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom, za wyjątkiem podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa. Dostęp do Pani/Pana danych będą posiadać osoby upoważnione przez Administratora do ich przetwarzania w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych.
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz z zastrzeżeniem przepisów prawa, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
8. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.
9. Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
10. Pani/ Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu.