Opis stanowiska
Konkurs na stanowisko ADIUNKTA w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych, w Zakładzie Badań nad Społeczeństwami Wielokulturowymi, w Instytucie Studiów Międzykulturowych na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ, w zakresie badań nad relacjami międzykulturowymi ze szczególnym uwzględnieniem problematyki azjatyckiej, w tym głównie badań mediów etnicznych i medialnego wizerunku grup mniejszościowych lub ideologii politycznych i nacjonalizmu w społeczeństwach wielokulturowych.
Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają wymogi określone w art. 113, 116 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz § 165 Statutu UJ odpowiadają następującym kryteriom kwalifikacyjnym:
1) posiadają co najmniej stopnia doktora,
2) posiadają odpowiedni dorobek naukowy,
3) biorą czynny udział w życiu naukowym,
4) posiadają doświadczenie w pracy dydaktycznej.
Dodatkowe oczekiwania:
1) co najmniej stopień doktora nauk społecznych,
2) odpowiedni dorobek naukowy w postaci publikacji naukowych lub raportów w języku angielskim, dotyczących takich zagadnień jak: relacje międzykulturowe ze szczególnym uwzględnieniem problematyki azjatyckiej, badania mediów etnicznych i medialnego wizerunku grup mniejszościowych lub ideologie polityczne i nacjonalizm w społeczeństwach wielokulturowych,
3) aktywne uczestnictwo w życiu naukowym o zasięgu międzynarodowym (m.in. wystąpienia z referatami na konferencjach międzynarodowych),
4) doświadczenie we współpracy międzynarodowej polegające na udziale w międzynarodowych projektach badawczych lub na pobycie na długoterminowych stypendiach i/lub stażach zagranicznych. Atutem będzie doświadczenie skutecznego aplikowania o granty badawcze, edukacyjne i społeczne,
5) doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych w języku angielskim,
6) bardzo dobra znajomość języka angielskiego potwierdzona certyfikatami, publikacjami albo faktem prowadzenia zajęć dydaktycznych w tym języku. Dodatkowym atutem będzie znajomość innych języków używanych w obszarze prowadzonych badań.