Opis stanowiska
Warunki przystąpienia do konkursu:
1) posiadanie tytułu zawodowego magistra geografii z przygotowaniem psychologiczno-pedagogicznym i dydaktycznym (teoretycznym i praktycznym) do nauczania geografii, przyrody oraz wiedzy o społeczeństwie,
2) średnia ocena na dyplomie ukończenia studiów min. 4.0,
3) minimum roczne udokumentowane doświadczenie w pracy w szkolnictwie na stanowisku nauczyciela geografii,
4) doświadczenie w działaniach organizacyjnych różnego typu, w tym przede wszystkim
w przedsięwzięciach o charakterze edukacyjnym.
Dodatkowym atutem będzie znajomość innowacyjnych metod kształcenia, przygotowana koncepcja pracy naukowej i rozprawy doktorskiej w dyscyplinie geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna.
Dodatkowe wymagania w stosunku do osób przystępujących do konkursu:
1) preferowane posiadanie dorobku naukowego z zakresu geografii, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki edukacyjnej,
2) doświadczenie w pracy badawczej,
3) doświadczenie w pracy organizacyjnej związanej z edukacją szkolną, nauką lub szkolnictwem wyższym,
4) znajomość języka obcego angielskiego na poziomie, co najmniej umożliwiającym prowadzenia zajęć w języku angielskim,
5) znajomość technologii informacyjno-komunikacyjnych na poziomie, co najmniej umożliwiającym prowadzenie kursów specjalistycznych z ich zastosowaniem,
6) aktywny udział w pracach badawczych z zakresu geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej lub nauk o Ziemi i środowisku,
7) doskonałe kompetencje interpersonalne.
W przypadku zatrudnienia od pracownika oczekiwane będzie przede wszystkim:
1) uczestniczenie w pracach badawczych z zakresu edukacji geograficznej,
2) przygotowywanie aplikacji o finansowanie projektów badawczych finansowanych ze źródeł zewnętrznych,
3) publikowanie wyników naukowych w czasopismach o zasięgu ogólnopolskim
i międzynarodowym,
4) czynny udział w konferencjach krajowych i zagranicznych,
5) uczestniczenie w pracach organizacyjnych Instytutu, zwłaszcza Katedry Badań nad Edukacją Geograficzną,
6) prowadzenia zajęć dydaktycznych (w języku polskim oraz w języku angielskim).