Opis stanowiska
POWIŚLAŃSKA SZKOŁA WYŻSZA
prowadzi rekrutację na stanowisko
Prorektor ds. programowych i kształcenia Powiślańskiej Szkoły Wyższej
1. Wymagania niezbędne:
a. wykształcenie wyższe (tytuł dr będzie dodatkowym atutem), ukończenie studiów na kierunku: administracja / zarządzanie i/lub medycyna / nauki o zdrowiu,
b. znajomość obowiązujących przepisów prawa oraz zarządzeń i innych aktów normatywnych dotyczących szkolnictwa wyższego / niepublicznych uczelni,
c. doświadczenie na stanowisku kierowniczym w szkolnictwie wyższym min. 5 lat,
d. znajomość obszaru nauk medycznych / nauk o zdrowiu, w tym doświadczenie we współpracy z jednostkami systemu ochrony zdrowia,
e. referencje od min. 2 pracodawców, w tym jednego ze szkolnictwa wyższego,
f. znajomość języków obcych (min. języka angielskiego)
g. prawo jazdy kat. B.
2. Wymagania dodatkowe:
a. wyjątkowe zdolności organizacyjne,
b. dokładność,
c. myślenie perspektywicznie,
d. kreatywność,
e. samodzielność,
f. umiejętność podejmowania ważnych i trudnych decyzji,
g. cechy przywódcze,
h. umiejętność wzbudzania autorytetu,
i. umiejętność motywowania,
j. wysoko rozwinięte cechy komunikacyjne,
k. zdolności negocjacyjne.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Do zakresu kompetencji Prorektora ds. programowych i kształcenia należą wszystkie sprawy zlecane przez Rektora, wypracowane w wyniku posiedzeń Senatu Uczelni oraz wynikające z aktów wewnętrznych oraz działalności Uczelni.
Ponadto do zakresu kompetencji Prorektora ds. programowych i kształcenia wchodzi:
a) w zakresie programu
1) dbałość o poziom, rozwój i prawidłową realizację działalności naukowej Uczelni,
2) planowanie, organizowanie i sprawowanie nadzoru nad realizacją działalności naukowej
w Uczelni,
3) koordynacja działań w zakresie ewaluacji jakości działalności naukowej,
4) podejmowanie działań sprzyjających jakości wykonywanych prac naukowych i rozwojowi indywidualnych karier pracowników badawczo-dydaktycznych,
5) nadzór nad opracowaniem wniosków do NCN, NAWA, NCBiR oraz innych instytucji
o środki finansowe na badania naukowe,
6) organizowanie współpracy między jednostkami Uczelni w zakresie prowadzonej działalności naukowej,
7) inicjowanie i koordynowanie współpracy naukowej Uczelni z jednostkami krajowymi
i zagranicznymi, w tym nadzór nad pracą Instytutu Naukowo-Rozwojowego PSW,
8) nadzór nad prawidłowością przygotowywania planów i sprawozdań z zakresu badań naukowych,
9) udział w spotkaniach i pracach komisji/zespołów/organów zajmujących się problematyką badań naukowych oraz innowacyjnością, w tym inicjowanie współpracy Uczelni w tym zakresie
10) udział w promocji i kreowaniu pozytywnego wizerunku działalności naukowej Uczelni,
w tym:
− promocja i wdrażanie przedsiębiorczości akademickiej wynikającej z działalności naukowo-badawczej pracowników Uczelni,
11) udział w organizacji wydarzeń ogólnouczelnianych i wydziałowych oraz innych współorganizowanych z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
12) nadzór merytoryczny nad działalnością jednostek organizacyjnych Uczelni: Biblioteki, Wydawnictwa, Instytutu Naukowo-Rozwojowego, działu nauki i kształcenia,
13) nadzór nad ochroną własności intelektualnej oraz wprowadzaniem do praktyki klinicznej i biznesowej opracowanych w uczelni nowych technologii (patenty),
14) pełnienie funkcji Doradcy ds. Społecznej Odpowiedzialności Uczelni z realizacją obowiązków w obszarze:
a) propagowania właściwych postaw etyczno-moralnych,
b) udzielania pracownikom Uczelni pomocy w rozwiązywaniu problemów
i wątpliwości natury etycznej i wspierania ich w przestrzeganiu zasad etyki o charakterze powszechnym oraz szczególnym, w tym określonych obowiązującym w Uczelni Kodeksem Etyki Pracowników Uczelni.
b) w zakresie kształcenia (studia I i II stopnia / jednolite)
1) monitorowanie i nadzorowanie realizacji kształcenia praktycznego / klinicznego
w podmiotach leczniczych, innych, pozostałych jednostkach / instytucjach, stanowiących bazę kształcenia praktycznego / klinicznego Uczelni,
2) współpraca z dyrektorami jednostek dla których PSW pełni funkcję podmiotu tworzącego oraz innych podmiotów, w których posadowione są jednostki Uczelni,
3) koordynowanie współpracy pomiędzy Uczelnią a jednostkami systemu ochrony zdrowia
w celu rozwoju działalności podstawowej w zakresie wspólnej działalności – edukacyjnej / społecznej,
4) koordynowanie współprac kadry badawczo-dydaktycznej Uczelni z dyrektorami podmiotów leczniczych,
5) nadzorowanie przedsięwzięć własnych z zakresu edukacji zdrowotnej, wydarzeń i kampanii prozdrowotnych,
6) nadzór merytoryczny nad działalnością Powiślańskiego Centrum Symulacji Medycznych,
7) udział w spotkaniach i pracach komisji/zespołów/organów zajmujących się problematyką kształcenia praktycznego / klinicznego studentów kierunków medycznych / nauk o zdrowiu itd.,
8) udział w promocji i kreowaniu pozytywnego wizerunku kształcenia praktycznego / klinicznego Uczelni,
9) udział w organizacji wydarzeń ogólnouczelnianych i wydziałowych oraz innych współorganizowanych z i przez otoczenie społeczno-gospodarcze Uczelni,
10) weryfikacja i ocena zgodności planów nauczania ze standardami, programami kształcenia oraz uchwałami Senatu PSW, nadzór nad sprawami związanymi z przygotowaniem i realizacją programów kształcenia,
11) udział w procesie wdrażania nowych rozwiązań w procesie dydaktycznym (nowe kierunki studiów, kształcenie interdyscyplinarne, poszerzenie oferty dydaktycznej, e-learning, opracowanie oferty edukacyjnej dla cudzoziemców, kształcenie w językach obcych),
12) realizacja i koordynacja procesu oceny jakości kształcenia i przygotowania do procesu akredytacji oraz systemem ECTS,
13) nadzór nad realizacją zadań przez Uczelniany Zespół ds. Jakości Kształcenia w zakresie Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia PSW,
14) nadzór merytoryczny nad systemem antyplagiatowym,
15) udział w spotkaniach i pracach komisji/zespołów/organów zajmujących się problematyką kształcenia w uczelniach,
c) w zakresie kształcenia podyplomowego
1) nadzór i koordynacja procesu rekrutacji na studia podyplomowe,
2) nadzór i koordynacja spraw związanych z kształceniem podyplomowym oraz ustawicznym w PSW (studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne i specjalistyczne, kursy specjalizacyjne
i doskonalące, językowe, Uniwersytet Pierwszego Wieku, Uniwersytet Licealisty itp.),
3) rozwijanie form kształcenia podyplomowego i ustawicznego w Uczelni, odpowiednio do możliwości PSW i zapotrzebowania społecznego,
4) koordynowanie procesu doskonalenia dydaktyki podyplomowej, w tym stymulacja innowacyjności kształcenia,
5) nadzór nad procesem oceny jakości kształcenia i przygotowania do procesu akredytacji,
6) współpraca z Uczelnianym Zespołem ds. Jakości Kształcenia w zakresie Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia podyplomowego w PSW,
7) nawiązywanie i realizacja współpracy w zakresie kształcenia z podmiotami świadczącymi usługi edukacyjne oraz instytucjami, organami itd. związanymi z kształceniem podyplomowym,
8) udział w spotkaniach i pracach komisji/zespołów/organów zajmujących się zagadnieniami kształcenia podyplomowego i ustawicznego,
9) inicjacja powstania i nadzór nad funkcjonowaniem Stowarzyszenia Absolwentów Powiślańskiej,
Ponadto Prorektor ds. programowych i kształcenia zobowiązany jest w szczególności:
Reprezentować Uczelnię na zewnątrz, w zakresie ogólnym zastępować Rektora na podstawie pełnomocnictwa,
Przestrzegać dyscypliny pracy, racjonalnego wykorzystania czasu pracy, przepisów o ochronie informacji niejawnych, o ochronie danych osobowych, a także przepisów przeciwpożarowych oraz z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
Organizować pracę podległych pracowników w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu pracy, osiąganie przez podległych pracowników wysokiej jakości pracy.
Nadzorować i kontrolować przeprowadzanie przez Kanclerza okresowych ocen pracowników niebędących nauczycielami akademickimi zgodnie z obowiązującą w PSW procedurą.
Przeciwdziałać mobbingowi oraz kształtować i przestrzegać zasady współżycia społecznego.
Dbać o wizerunek Powiślańskiej Szkoły Wyższej.
Wymagane dokumenty:
· CV,
· kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie,
· kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,
· kserokopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje lub nabyte umiejętności.
Wymagane dokumenty należy składać drogą elektroniczną na adres:kadry@psw.kwidzyn.edu.pldo dnia 31stycznia 2023 r.
Uczelnia zastrzega sobie możliwość kontaktu jedynie z wybranymi kandydatami oraz prawo do powiadomienia o podjęciu decyzji w sprawie obsadzenia stanowiska jedynie wybranego kandydata.