Post-doc stanowisko badawcze

Instytut Socjologii
Uniwersytet Szczeciński
  • Miejsce: Szczecin
  • Forma zatrudnienia: umowa o pracę, pełny etat
  • Dziedzina nauk społecznych
  • nauki socjologiczne

Opis stanowiska

stanowisko badawcze typu post-doc w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Szczecińskiego w ramach projektu naukowego pt. Aktywizm a wytwarzanie wiedzy: archiwa i dane o protestach w polu polityki kontestacji, nr umowy projektowej UMO-2023/49/B/HS6/00053 finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki

Nasze wymagania

  • Kandydat/ka powinni/a posiadać stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk społecznych lub humanistycznych (uzyskany w Polsce w podmiocie innym niż Uniwersytet Szczeciński lub poza granicami Polski, nie dawniej niż 7 lat przed terminem ogłoszenia konkursu) oraz odpowiednie doświadczenie naukowe w zakresie badań jakościowych i/lub archiwalnych.
  • Osoba zatrudniona na stanowisku post-doc w okresie otrzymywania wynagrodzenia z projektu nie może otrzymywać innego wynagrodzenia ze środków przeznaczonych na koszty bezpośrednie w konkursach NCN oraz nie może otrzymywać wynagrodzenia od innego pracodawcy (w Polsce lub poza Polską) na podstawie umowy o pracę.
  • Kandydat/ka powinna/nien posiadać wyróżniający się dorobek publikacyjny z zakresu badań ruchów społecznych/protestów, w tym badań nad ruchami wsparcia osób migrujących.
  • Kandydat powinien posiadać doświadczenie w realizacji projektów oraz znać przynajmniej jeden z języków krajów, w których prowadzone będą badania: j. niemiecki, hiszpański, polski.
  • Uwaga: Kandydat/ka musi spełniać wymagania formalne określone w wytycznych Narodowego Centru Nauki dla zatrudnienia w grancie OPUS na stanowisku post-doc: https://www.ncn.gov.pl/sites/default/files/pliki/uchwaly-rady/2023/uchwala23_2023- zal1.pdf

Zakres obowiązków

  • - wywiady jakościowe (superwizja, sporządzanie IDI, QDA),
  • - mapowanie i analiza studium przypadku z wykorzystaniem SDA,
  • - klasyfikacja kontekstowa i analiza danych,
  • - wielowymiarowa analiza archiwów i zbiorów danych,
  • - udział w spotkaniach projektowych,
  • - pisanie raportów i publikacji, współpraca w zarządzaniu projektem.

Dokumenty wymagane do rekrutacji

  • wniosek o zatrudnienie skierowany do Rektora Uniwersytetu Szczecińskiego;
  • życiorys (CV);
  • potwierdzone kopie dokumentów stwierdzających uzyskanie stopnia naukowego doktora;
  • wykaz publikacji naukowych oraz innych osiągnięć na polu organizacji życia naukowego i popularyzacji nauki;
  • wypełniony kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie dostępny pod adresem: http://dso.usz.edu.pl/druki/
  • oświadczenie o spełnieniu wymogów określonych w art. 113 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574 ze zm.) w języku polskim;
  • Oświadczenie kandydata/tki o spełnianiu wymogów zatrudnienia na stanowisku post-doc, określonych w Regulaminie przyznawania środków na realizację zadań finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w zakresie projektów badawczych, https://www.ncn.gov.pl/sites/default/files/pliki/uchwaly-rady/2023/uchwala23_2023- zal1.pdf – w przypadku wyłonienia kandydata/tki w postępowaniu konkursowym
  • klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych związanych z postępowaniem rekrutacyjnym zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r., dostępna wraz z klauzulą informacyjną dla kandydata pod adresem: http://dso.usz.edu.pl/druki/
  • oświadczenie, że Uniwersytet Szczeciński będzie podstawowym miejscem zatrudnienia, dostępne pod adresem: http://dso.usz.edu.pl/druki/ ;
  • kandydat może też złożyć inne dokumenty lub podać informacje, które w jego ocenie mogą być przydatne w rozstrzygnięciu konkursu.

Weź udział w rekrutacji

  • Skany oświadczeń i wniosku o zatrudnienie muszą zawierać własnoręczne podpisy kandydata.
    Zgłoszenia wraz z wymaganymi dokumentami należy dostarczyć :
    Instytut Socjologii – z dopiskiem konkurs Post-doc
    Ul. Krakowska 71-79
    71-017 Szczecin, Polska
    Termin składania dokumentów upływa w dniu 18.04.2025 r.