Opis stanowiska
Kandydat zatrudniony zostanie w Katedrze Nauk Prawnych w Wydziale Prawa i Administracji. Specjalność badawcza i zainteresowania Kandydata powinny obejmować prawo rzymskie oraz łacińską terimonologię prawniczą
Nasze wymagania
- spełnienie wymogów określonych w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 742 ze zm.),
- znajomość języka polskiego i angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie zajęć dydaktycznych,
- tytuł naukowy profesora w dziedzinie nauk społecznych, w dyscyplinie – nauki prawne,
- posiadanie wyróżniającego i uznanego w środowisku krajowym lub międzynarodowym dorobku naukowego z zakresu: prawa rzymskiego, w tym (spełnione muszą być wszystkie poniższe kryteria): A. autorstwo co najmniej 1 recenzowanej monografii naukowej lub cykl publikacji naukowych opublikowanych w czasopismach z listy MNiSW lub w recenzowanych materiałach z konferencji międzynarodowych, które były ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit.b ustawy i które mają znaczący wpływ na rozwój dyscypliny naukowej, reprezentowanej przez kandydata, B. uczestniczenie w pracach zespołów badawczych realizujących projekty finansowane w drodze konkursów krajowych lub zagranicznych, C. odbycie łącznie co najmniej trzymiesięcznego stażu naukowego w ośrodkach naukowych, w tym zagranicznych lub prowadzenie badań naukowych lub prac rozwojowych we współpracy z uczelniami lub instytucjami naukowymi, w tym zagranicznymi, D. czynny udział w ogólnopolskich lub międzynarodowych konferencjach naukowych, E. cytowania publikacji według bazy bibliograficznej wymaganej podczas aktualnej ewaluacji jakości działalności naukowej, F. udokumentowane osiągnięcia organizacyjne, w tym w zakresie organizacji działalności naukowej oraz udokumentowane podnoszenie kompetencji zawodowych, G. dorobek w zakresie kształcenia kadr naukowych, w tym promotorstwo lub promotorstwo pomocnicze w co najmniej jednym przewodzie doktorskim, H. co najmniej 10-letnie doświadczenie badawczo-dydaktyczne.
Zakres obowiązków
- prowadzenie badań naukowych i prac badawczych,
- upowszechnianie wyników badań naukowych poprzez publikowanie prac w czasopismach naukowych,
- czynny udział w konferencjach i sympozjach naukowych,
- aplikowanie o granty badawcze i staże naukowe oraz udział w ich realizacji,
- wsparcie rozwoju kadry naukowej w ramach seminariów naukowych,
- udział w szkoleniach służących podnoszeniu umiejętności dydaktycznych i naukowych,
- kształcenie i wychowywanie studentów,
- prowadzenie zajęć dydaktycznych właściwie przygotowanych pod względem merytorycznym i metodycznym w ustalonym wymiarze, w terminach ustalonych harmonogramem zajęć z wykorzystaniem aparatury i sprzętu dostępnego w Uczelni,
- doskonalenie form dydaktycznych i metod weryfikacji efektów uczenia się z uwzględnieniem opinii wyrażonych w ankietach studenckich oceny pracownika,
- przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń,
- prowadzenie prac dyplomowych zgodnych z kierunkiem i specjalnością studiów oraz własnymi kompetencjami w tym proponowanie problematyki prac dyplomowych oraz kontrola tych prac w systemie antyplagiatowym,
- recenzowanie prac dyplomowych,
- udział w komisjach przeprowadzających egzaminy dyplomowe,
- troska o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia,
- udział w pracach komisji wydziałowych i uczelnianych oraz w posiedzeniach organów kolegialnych uczelni, których nauczyciel akademicki jest członkiem,
- udział w organizowaniu konferencji, sympozjów, warsztatów, kół naukowych, imprez kulturalnych, sportowych itp.,
- inicjowanie działań na rzecz pozyskiwania środków finansowych na badania naukowe lub działalność dydaktyczną w tym poszukiwanie i zgłaszanie władzom uczelni możliwości pozyskania środków finansowych na badania lub działalność dydaktyczną ze źródeł zewnętrznych,
- wykonywanie innych czynności organizacyjnych zleconych przez przełożonego, mających wpływ na właściwe funkcjonowanie Uczelni.
Oferujemy
- Uczelnia zapewnia nauczycielom akademickim możliwość rozwoju osobistego oraz zawodowego.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- podanie,
- przebieg dotychczasowego zatrudnienia (w tym informacja o dorobku naukowym, dydaktycznym, organizacyjnym, praktycznym, osiągnięciach zawodowych zdobytych poza szkolnictwem wyższym),
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zawierający informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 917 ze zm.)
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- kopie innych dokumentów poświadczających spełnienie przez kandydata wymogów konkursowych,
- oświadczenie kandydata stwierdzające, iż w przypadku podjęcia zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy, Akademia Łomżyńska będzie podstawowym miejscem pracy,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym, CV lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO lub jeżeli są to dane inne, niż zamieszczone w kwestionariuszu osobowym i są udostępniane z własnej inicjatywy przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie (art. 221a §1 i § 3 oraz art. 221b § 1 K.P.),
- wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu ich wykorzystania w kolejnych naborach - w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez AŁ przez okres 12 miesięcy od zakończenia obecnego procesu rekrutacji.
- osoba aplikująca może też złożyć inne dokumenty lub podać informacje, które w jej ocenie mogą być przydatne w rozstrzygnięciu konkursu.
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
1. Treść konkursu dostępna jest na stronie Uczelni oraz w Akademickiej Bazie Ogłoszeń.
2. Informacja o wyniku konkursu zostanie opublikowana na stronie Uczelni oraz na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
3. Formularze do pobrania na stronie Uczelni: https://al.edu.pl/pracownicy/formularz-i-druki/kadry