Opis stanowiska
R E K T O R UNIWERSYTETU MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ W LUBLINIE ogłasza konkurs na stanowisko profesora w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Instytucie Archeologii na Wydziale Historii i Archeologii UMCS (nr referencyjny: PCB-1222A-299/2024). Do konkursu mogą przystąpić osoby, które spełniają warunki określone w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20 lipca 2018 r. (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.) oraz w Statucie UMCS z dnia 29 maja 2019 r. ze zm.
Nasze wymagania
- posiadanie tytułu naukowego profesora;
- legitymowanie się czynnym udziałem w życiu naukowym na poziomie międzynarodowym w zakresie archeologii neolitu i wczesnej epoki brązu, posiadanie znaczących osiągnięć naukowych na tym polu, w szczególności monografii naukowej, artykułów naukowych opublikowanych w prestiżowych czasopismach naukowych, artykułów w recenzowanych materiałach pokonferencyjnych;
- doświadczenie dydaktyczne i organizacyjne w uczelni wyższej w charakterze wykładowcy;
- sprawowanie funkcji promotora w co najmniej jednym postępowaniu o nadanie stopnia doktora lub sporządzenie co najmniej jednej recenzji w postępowaniu habilitacyjnym lub doktorskim albo pozyskanie środków zewnętrznych na działalność badawczą lub dydaktyczną w Uniwersytecie;
- biegła znajomość przynajmniej dwóch języków zachodnioeuropejskich;
- doświadczenie w kierowaniu i realizacji interdyscyplinarnych projektów badawczych, skoncentrowanych na problematyce neolitu i/lub wczesnej epoki brązu;
- staże w zagranicznych uczelniach lub w instytucjach badawczych
Zakres obowiązków
- prowadzenie i uczestniczenie w badaniach naukowych/pracach rozwojowych;
- rozpowszechnianie wyników badań naukowych poprzez ich publikowanie;
- aktywne uczestnictwo w konferencjach i seminariach naukowych;
- pełnienie funkcji promotora, przygotowywanie recenzji w postępowaniu w sprawie nadania stopnia doktora, doktora habilitowanego lub tytułu profesora oraz członkostwo w komisjach doktorskich i habilitacyjnych;
- prowadzenie zajęć dydaktycznych;
- opracowanie materiałów dydaktycznych do prowadzenia zajęć;
- wykonywanie innych prac zleconych przez Przełożonego
Oferujemy
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 30 września 2026 r. w pełnym wymiarze czasu pracy, w podstawowym miejscu pracy
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- podanie skierowane do JM Rektora UMCS;
- odpis postanowienia o nadaniu tytułu profesora;
- kwestionariusz osobowy oraz życiorys albo CV;
- wykaz publikacji naukowych;
- wykaz osiągnięć naukowych, dydaktycznych i organizacyjnych;
- oświadczenie o spełnieniu wymogów, zgodnie z art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742 ze zm.);
- oświadczenie kandydata, że UMCS będzie podstawowym miejscem pracy;
- oświadczenie kandydata, że wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych);
- referencje, opinia o predyspozycjach do pracy badawczej i dydaktycznej
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
Dokumenty należy przesyłać w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko profesora” lub drogą elektroniczną w postaci plików pdf na adres magdalena.weclawska@mail.umcs.pl
Termin składania dokumentów upływa w dniu 9 grudnia 2024 r.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie do dnia 12 grudnia 2024 r.
Wyłoniony w drodze konkursu kandydat, przed nawiązaniem stosunku pracy, zobowiązany jest dostarczyć oryginały lub odpisy bądź potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów.
Uniwersytet nie zapewnia mieszkania.
Rozstrzygnięcie konkursu nie skutkuje nawiązaniem stosunku pracy.
Ostateczną decyzję o zatrudnieniu podejmuje Rektor.
Uniwersytet zastrzega sobie prawo do zamknięcia konkursu bez rozstrzygnięcia.