Profesor uczelni stanowisko badawczo-dydaktyczne

Instytut Automatyki, Elektroniki i Elektrotechniki
Uniwersytet Zielonogórski
  • Miejsce: Zielona Góra
  • Forma zatrudnienia: umowa o pracę, pełny etat
  • Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych
  • automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne

Opis stanowiska

Instytut Automatyki, Elektroniki i Elektrotechniki zatrudni pracownika na stanowisku Profesora UZ w grupie badawczo-dydaktycznej.

Nasze wymagania

  • stopień doktora habilitowanego w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie odpowiadającej obecnej dyscyplinie automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne,
  • w ostatnich 10 latach co najmniej trzy publikacje o współczynniku wpływu IF wg bazy Web of Science większym niż 8,
  • w ostatnich 10 latach udział w co najmniej dwóch projektach B+R o budżecie co najmniej 1 mln PLN.

Zakres obowiązków

  • kształcenie i wychowywanie studentów lub uczestniczenie w kształceniu doktorantów,
  • realizacja pensum dydaktycznego oraz inne prace związane z procesem dydaktycznym, kształceniem i wychowywaniem studentów,
  • prowadzenie zajęć dydaktycznych zgodnie z programami i planami studiów oraz programami kształcenia w szkole doktorskiej (w szczególności wykładów, seminariów, ćwiczeń, ćwiczeń terenowych i plenerowych, zajęć praktycznych, laboratoriów, zajęć projektowych lub artystycznych, lektoratów, zajęć sportowych, zajęć prowadzonych w formie zdalnego nauczania, zajęć w języku obcym, zajęć na studiach doktoranckich i w szkołach doktorskich) w wymiarze ustalonym w regulaminie pracy i umowie o pracę, w terminach określonych harmonogramem (i organizacją roku akademickiego) z wykorzystaniem aparatury i sprzętu dostępnego w Instytucie,
  • opracowywanie i aktualizowanie sylabusów do prowadzonych przedmiotów,
  • doskonalenie form dydaktycznych i metod weryfikacji efektów uczenia się (z uwzględnieniem uwag pohospitacyjnych i opinii wyrażonych w ankietach studenckich oceny prowadzącego zajęcia, badania nakładu pracy studenta i wytycznych przedstawionych przez Zespół ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia),
  • troska o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia,
  • gromadzenie i przechowywanie zgodnie z procedurą, dokumentacji potwierdzającej uzyskanie przez studentów założonych w programie studiów efektów uczenia się,
  • przeprowadzanie zaliczeń i egzaminów,
  • pełnienie dyżurów dydaktycznych (konsultacji) zgodnie z planem przedstawionym na początku semestru,
  • przekazywanie studentom na pierwszych zajęciach z prowadzonego przedmiotu informacji dot. celu i problematyki zajęć, literatury podstawowej i uzupełniającej, zasad oceny i weryfikacji efektów uczenia się, sposobu zaliczania przedmiotu i ustalenia oceny końcowej,
  • przygotowywanie pomocy dydaktycznych, w tym podręczników akademickich, skryptów, prezentacji multimedialnych i innych materiałów na potrzeby prowadzenia zajęć dydaktycznych,
  • monitorowanie zasobów bibliotecznych w zakresie dostępności literatury zalecanej na prowadzonym przedmiocie,
  • udział w opracowywaniu programów studiów dla nowych kierunków lub specjalności,
  • inne czynności zlecone przez bezpośredniego przełożonego, niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania procesu dydaktycznego,
  • przestrzeganie porządku pracy (punktualność, pełne wykorzystanie czasu zajęć i konsultacji, właściwe prowadzenie dokumentacji dydaktycznej, również w formie elektronicznej),
  • przedstawienie kierownikowi jednostki proponowanej problematyki prac dyplomowych,
  • prowadzenie opieki promotorskiej nad przygotowywaniem przez studentów pracy dyplomowych w tym sprawdzenie pracy dyplomowej przed egzaminem dyplomowym z wykorzystaniem systemu antyplagiatowego,
  • pełnienie roli opiekuna roku,
  • sprawdzanie i recenzowanie prac dyplomowych oraz udział w komisjach przeprowadzających egzaminy dyplomowe, komisjach egzaminów doktorskich uczestników studiów doktoranckich,
  • opieka nad studentami kierunku studiów danego cyklu kształcenia,
  • kierowanie studenckimi praktykami zawodowymi lub sprawowanie opieki nad tymi praktykami,
  • opieka nad kołami naukowymi,
  • udział w hospitacji zajęć dydaktycznych,
  • opieka nad studentem w ramach wymiany międzynarodowej,

Dokumenty wymagane do rekrutacji

  • kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie stopnia doktora habilitowanego,
  • kopie co najmniej dwóch publikacji o współczynniku wpływu IF wg bazy Web of Science większym niż 3,
  • lista projektów B+R o budżecie co najmniej 1 mln PLN, w których uczestniczył Kandydat.