Profesor uczelni stanowisko badawczo-dydaktyczne

Wydział Nauk Informatyczno-Technologicznych
Akademia Łomżyńska
  • Miejsce: Łomża
  • Forma zatrudnienia: umowa o pracę, pełny etat
  • Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych
  • informatyka techniczna i telekomunikacja

Opis stanowiska

Stanowisko profesora uczelni na Wydziale Nauk Informatyczno-Technologicznych, obszar badań naukowych związanych z informatyką, informatyka techniczną i telekuminiakcją, zajęcia dydaktyczne z zakresu informatyki, zajęcia na kierunku informatyka studia I i II stopnia.

Nasze wymagania

  • Spełnienie wymogów określonych w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 742 ze zm.).
  • Znajomość języka polskiego i angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie zajęć dydaktycznych na poziomie minimum B2.
  • Stopień naukowy doktora habilitowanego nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie informatyka techniczna i telekomunikacja i/lub nauk ścisłych i przyrodniczych w dyscyplinie informatyka.
  • Co najmniej 10-letnie doświadczenie badawczo-dydaktyczne.
  • Wyróżniający i uznany w środowisku krajowym lub międzynarodowym dorobek naukowy w dyscyplinie informatyka techniczna i telekomunikacja i/lub w dyscyplinie informatyka.

Mile widziane

  • Doświadczenie w przygotowaniu i realizacji projektów badawczych, badawczo-wdrożeniowych.
  • Doświadczanie praktyczne zdobyte poza szkolnictwem wyższym.
  • Doświadczenie dydaktyczne z zakresu nauczania przedmiotów z obszaru szeroko rozumianej informatyki.

Zakres obowiązków

  • Prowadzenie badań naukowych i prac badawczych
  • Upowszechnianie wyników badań naukowych poprzez publikowanie prac w czasopismach naukowych.
  • Czynny udział w konferencjach i sympozjach naukowych.
  • Aplikowanie o granty badawcze i staże naukowe oraz udział w ich realizacji.
  • Wsparcie rozwoju kadry naukowej (dotyczy nauczycieli posiadających tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego) w ramach seminariów naukowych.
  • Udział w szkoleniach służących podnoszeniu umiejętności dydaktycznych i naukowych.
  • Organizację i udział w warsztatach służących wymianie doświadczeń i samodoskonaleniu.
  • Stałe podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych.
  • Kształcenie i wychowywanie studentów.
  • Prowadzenie zajęć dydaktycznych właściwie przygotowanych pod względem merytorycznym i metodycznym w ustalonym wymiarze, w terminach ustalonych harmonogramem zajęć z wykorzystaniem aparatury i sprzętu dostępnego w uczelni.
  • Doskonalenie form dydaktycznych i metod weryfikacji efektów uczenia się z uwzględnieniem opinii wyrażonych w ankietach studenckich oceny pracownika.
  • Opracowywanie i aktualizowanie sylabusów do prowadzonych przedmiotów oraz podanie ich do wiadomości studentów.
  • Przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń.
  • Prowadzenie prac dyplomowych zgodnych z kierunkiem i specjalnością studiów oraz własnymi kompetencjami w tym proponowanie problematyki prac dyplomowych oraz kontrola tych prac w systemie antyplagiatowym.
  • Recenzowanie prac dyplomowych.
  • Udział w komisjach przeprowadzających egzaminy dyplomowe.
  • Pełnienie dyżurów dydaktycznych (konsultacji) w wymiarze co najmniej 2 godzin tygodniowo.
  • Przekazywanie studentom na pierwszych zajęciach z prowadzonego przedmiotu informacji dotyczących celu i problematyki zajęć, literatury podstawowej i uzupełniającej, zasad oceny i weryfikacji efektów uczenia się, sposobu zaliczania przedmiotu i ustalenia oceny końcowej.
  • Przygotowywanie pomocy dydaktycznych, w tym podręczników akademickich, skryptów prezentacji multimedialnych i innych materiałów na potrzeby prowadzonych zajęć dydaktycznych.
  • Monitorowanie zasobów bibliotecznych w zakresie dostępności literatury zalecanej w związku z prowadzonym przedmiotem.
  • Udział w opracowywaniu programów studiów dla nowych kierunków.
  • Gromadzenie i przechowywanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami, dokumentacji potwierdzającej uzyskanie przez studentów założonych w programie efektów uczenia się.
  • Troska o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia.
  • Merytoryczne wsparcie realizacji praktyk zawodowych.
  • Wykonywane innych czynności zleconych przez przełożonego, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania procesu dydaktycznego.
  • Udział w pracach komisji wydziałowych i uczelnianych oraz w posiedzeniach organów kolegialnych uczelni, których nauczyciel akademicki jest członkiem.
  • Udział w organizowaniu konferencji, sympozjów, warsztatów, kół naukowych, imprez kulturalnych, sportowych itp..
  • Przyjęcie funkcji opiekuna koła naukowego, na wniosek dziekana.
  • Przyjęcie funkcji opiekuna organu samorządu studenckiego, na wniosek Dziekana.
  • Przyjęcie funkcji opiekuna roku, na wniosek Dziekana.
  • Przyjęcie funkcji opiekuna/koordynatora praktyk zawodowych, na wniosek Dziekana.
  • Inicjowanie działania na rzecz promocji wydziału.
  • Działalność organizacyjna poza uczelnią.
  • Inicjowanie współpracy z przedstawicielami instytucji zewnętrznych.
  • Inicjowanie działań na rzecz pozyskiwania środków finansowych na badania naukowe lub działalność dydaktyczną w tym poszukiwanie i zgłaszanie władzom uczelni możliwości pozyskania środków finansowych na badania lub działalność dydaktyczną ze źródeł zewnętrznych.
  • Wykonywanie innych czynności organizacyjnych zleconych przez przełożonego, mających wpływ na właściwe funkcjonowanie uczelni.

Oferujemy

  • Rozwój zawodowy, badawczo-dydaktyczny.
  • Infrasyrukturę badawczo-dydaktyczną.
  • Udział w grantach, projektach, programach np. Erasmus+.

Dokumenty wymagane do rekrutacji

  • podanie,
  • przebieg dotychczasowego zatrudnienia (w tym informacja o dorobku naukowym, dydaktycznym, organizacyjnym, praktycznym, osiągnięciach zawodowych zdobytych poza szkolnictwem wyższym),
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zawierający informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 917 ze zm.)
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
  • kopie innych dokumentów poświadczających spełnienie przez kandydata wymogów konkursowych,
  • oświadczenie kandydata stwierdzające, iż w przypadku podjęcia zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy, Akademia Łomżyńska będzie podstawowym miejscem pracy,
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym, CV lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO lub jeżeli są to dane inne, niż zamieszczone w kwestionariuszu osobowym i są udostępniane z własnej inicjatywy przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie (art. 221a §1 i § 3 oraz art. 221b § 1 K.P.),
  • wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu ich wykorzystania w kolejnych naborach - w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez AŁ przez okres 12 miesięcy od zakończenia obecnego procesu rekrutacji.
  • osoba aplikująca może też złożyć inne dokumenty lub podać informacje, które w jej ocenie mogą być przydatne w rozstrzygnięciu konkursu.

Załączniki