adiunkt (post-doc)

Wydział Nauk Przyrodniczych
Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • Forma zatrudnienia: Etat
  • Dziedzina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych

REKTOR UNIWERSYTETU ŚLĄSKIEGO W KATOWICACH ogłasza otwarty konkurs na stanowisko adiunkta (post-doc) w grupie pracowników badawczych w projekcie badawczym „How many glaciations? Neoproterozoic countdown to the biological “big bang” (UMO-2019/33/B/ST10/00158) pod kierunkiem Ashley’a Gumsley’a.

Miejsce pracy: Wydział Nauk Przyrodniczych, Instytut Nauk o Ziemi

Adres miejsca pracy: ul. Będzińska 60, 41-200 Sosnowiec

Liczba dostępnych stanowisk: 1

Nr ref.: 68/2021/NA/WNP/INoZ/p-d

Słowa kluczowe: geochronologia U-Pb, geochemia, geologia prekambru, Afryka południowa, datowanie minerałów akcesorycznych U-Pb, pierwiastki główne i śladowe w skale,

Do konkursu mogą przystąpić osoby spełniające warunki określone w art. 113 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20.07.2018 r. (t.j. Dz.U. 2021 poz. 478 z późn. zm.).

GŁÓWNE OBOWIĄZKI:

  • prowadzenie badań naukowych w projekcie „Ile zlodowaceń? Neoproterozoiczne odliczanie do biologicznego ‘wielkiego wybuchu’” (UMO-2019/33/B/ST10/00158) pod kierownictwem dr. Ashleya Gumsleya,
  • formułowanie hipotez badawczych i planowanie eksperymentów/prac w zakresie zadań badawczych projektu,
  • wykonywanie badań terenowych, wykonywanie analiz i interpretacja uzyskanych danych,
  • udział w prezentowaniu i publikowaniu wyników badań,
  • inne zadania związane z działalnością naukową na rzecz projektu, zlecone przez kierownika projektu.

WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE:

  • stopień naukowy doktora nauk o Ziemi i środowisku lub równoważny, uzyskany nie wcześniej niż 5 lat temu,
  • 4 lata doświadczenia w zakresie prowadzenia badań w dyscyplinie nauk o Ziemi i środowisku,
  • dorobek naukowy w w/w dyscyplinie, minimum 3 publikacje naukowe (np. indeksowany w bazach Scopus, Web of Science),
  • wskaźniek Hirsha (IH) na podstawie Web of Science na poziomie co najmniej 3 i publikacje w renomowanych czasopismach indeksowanych w bazach danych,
  • 4 lata doświadczenia w pracy laboratoryjnej,
  • doświadczenie w kierowaniu i realizowaniu projektów badawczych/grantów, w szczególności międzynarodowych (przynajmniej jeden projekt),
  • udokumentowana historia ubiegania się o środkina finansowanie badań w instytucjach krajowych lub zagranicznych,
  • dokumentowany zagraniczny/krajowy staż naukowy – czas trwania: 6 miesięcy,
  • znajomość metod badawczych obejmujących: separację minerałów akcesorycznych za pomocą stołu koncentracyjnego Wilfley’ego, datowanie minerałów akcesorycznych U-Pb, t.j. cyrkonu, baddeleitu i monacytu, badania geochemiczne pierwiastków głównych i śladowych w całej skale,
  • umiejętność obsługi aparatury obejmującej SIMS (Secondary Ion Mass Spectometer), SEM (Scanning Electron Micsroscope), EMP (Electron Microprobe),

WYMAGANIA DODATKOWE:

  • umiejętność obsługi oprogramowania, np. Isoplot, MS Office, programy graficzne, np. Corel Draw,
  • przedstawienie 2 listów referencyjnych,
  • doświadczenie/gotowość do współpracy w zespole badawczym,
  • gotowość do mobilności dydaktycznej,
  • gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem,
  • samodzielność, dobra organizacja pracy własnej,
  • komunikatywność i umiejętność pracy w zespole.

OFERUJEMY:

  1. zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w na czas określony (1 rok), w wymiarze 1 etatu,
  2. wynagrodzenie 10 000 zł brutto/miesięcznie
  3. zatrudnienie w Uniwersytecie w ramach podstawowego miejsca pracy,
  4. zadaniowy czas pracy,
  5. możliwość rozwoju zawodowego,
  6. pakiet świadczeń socjalnych,
  7. możliwość korzystania z programu grupowego ubezpieczenia na życie dla pracowników Uniwersytetu i ich współmałżonków/partnerów życiowych oraz pełnoletnich dzieci,
  8. możliwość korzystania z prywatnej opieki medycznej w ramach dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego dla pracowników Uniwersytetu i ich współmałżonków/ partnerów życiowych oraz dzieci,
  9. możliwość korzystania z Pracowniczego Programu Emerytalnego oraz grupowego ubezpieczenia emerytalnego POGODNA JESIEŃ.

WYMAGANE DOKUMENTY:

  • życiorys naukowy (CV) wraz z listem motywacyjnym,
  • kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje (w tym dyplom uzyskania stopnia naukowego doktora lub zaświadczenie o nadaniu stopnia naukowego doktora),
  • 2 listy referencyjne,
  • inna dokumentacja potwierdzająca osiągnięcia w pracy naukowej.

HARMONOGRAM KONKURSU:

  • termin składania ofert upływa z dniem: 9 grudnia 2021r. (23.59)
  • rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia: 31 grudnia 2021r.

ZGŁOSZENIA:

Przesłanie aplikacji w odpowiedzi na niniejsze zgłoszenie oznacza przyjęcie do wiadomości treści klauzuli informacyjnej RODO dla kandydatów do pracy, której treść jest dostępna w formularzu aplikacyjnym.

Wymagane dokumenty należy złożyć w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza, klikając przycisk „Aplikuj”.

Aplikacje, które wpłyną po terminie, aplikacje niekompletne oraz złożone w innym trybie niż wskazany w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane. Informujemy, że Uniwersytet zastrzega sobie możliwość pozostawienia konkursu bez rozstrzygnięcia.

WAŻNE INFORMACJE:

Warunkiem niezbędnym do zatrudnienia kandydata wyłonionego w postępowaniu konkursowym jest dopełnienie obowiązków wynikających z art. 265 ust. 4, 5, 13 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce z dnia 20.07.2018 r. (t.j. Dz.U. 2021 poz. 478 z późn. zm.).

W przypadku kandydatów obcokrajowców, których dyplomy o nadaniu tytułu zawodowego/stopnia naukowego/tytułu naukowego, zgodnie z prawem obowiązującym na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, wymagają nostryfikacji, zatrudnienie jest możliwe dopiero po dopełnieniu procedury nostryfikacji dyplomu.

Dodatkowo informujemy, iż kandydat musi spełnić następujące warunki: 

  1. nie jest osobą, dla której kierownik projektu był promotorem lub promotorem pomocniczym w jej przewodzie doktorskim, 
  2. w ciągu ostatnich dwóch lat przed podjęciem zatrudnienia w projekcie nie był zatrudniony na podstawie umowy o pracę w podmiocie, w którym będzie realizowany projekt badawczy.

Aby ubiegać się o tę pracę, wyślij swoje dane e-mailem na dhr@us.edu.pl