Opis stanowiska
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny to niepubliczna uczelnia akademicka prowadząca działalność badawczą oraz oferująca studia o profilu praktycznym i akademickim w Warszawie, Wrocławiu, Sopocie, Poznaniu i Katowicach. Oferta dydaktyczna uczelni obejmuje kierunki z zakresu nauk społecznych, humanistycznych, ale także wzornictwa i grafiki.
Uczelnia należy do grona najbardziej aktywnych ośrodków badawczych w Polsce, a jej pracownicy mają realny wpływ na rozwój wielu dziedzin nauki. Wyniki prowadzonych przez nich badań znajdują zastosowanie w różnych obszarach gospodarki i życia społecznego. Na uczelni działa kilkanaście jednostek badawczych prowadzących interdyscyplinarne projekty.
Zespół Uniwersytetu SWPS tworzy ponad 700 osób – pracowników akademickich i pionu biznesowo-organizacyjnego. Uczelnia jest atrakcyjnym miejscem rozwoju zawodowego, zapewnia system atrakcyjnych benefitów pracowniczych. Tworzymy zróżnicowane i współdziałające środowisko profesjonalistów ceniących pracę na rzecz studentów, tworzenie wiedzy i jej praktyczne wykorzystanie. Pracownikami i współpracownikami uczelni są wybitni naukowcy, odnoszący sukcesy praktycy, artyści i przedstawiciele świata mediów.
Dziekan Wydziału Projektowania w Warszawie (dawniej: School of Form) Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS ogłasza konkurs na stanowisko:
Asystent_ka/Adiunkt_ka
Wydział Projektowania w Warszawie
ścieżka badawczo-dydaktyczna lub dydaktyczna
Zadania na stanowisku:
Dydaktyka
- prowadzenie zajęć dydaktycznych z zakresu projektowania produktu;
- prowadzenie seminariów dyplomowych;
- przygotowywanie i realizowanie dokumentacji zajęć: sylabusów, ewaluacji, archiwizowania prac studenckich;
- opracowywanie treści i scenariuszy zajęć;
- uczestniczenie w przeglądach, egzaminach wstępnych i obronach prac dyplomowych;
- koordynowanie pracy innych wykładowców w przygotowywaniu zajęć;
- współpraca z kierownikami warsztatów i pracowni;
Projektowanie i badania
- pozyskiwanie i realizacja projektów dla partnerów społecznych, biznesowych lub kulturalnych lub
- pozyskiwanie i realizacja grantów badawczo-rozwojowych;
- uczestnictwo w wystawach, publikacjach, konkursach i innych przedsięwzięciach realizowanych prze znaczące instytucje kultury;
- prowadzenie badań z zakresu projektowania i publikowanie ich efektów;
Praca organizacyjna
- organizowanie i uczestnictwo w przedsięwzięciach realizowanych przez Uniwersytet, Wydział i Instytut;
- uczestnictwo w działaniach promujących Uniwersytet, Wydział i Instytut;
- reprezentowanie Uniwersytetu, Wydziału i Instytutu w gremiach środowiskowych;
Oczekiwania:
Wykształcenie
- co najmniej tytuł magistra uzyskany na kierunku wzornictwo lub pokrewnym kierunku projektowym
Projektowanie i badania
- autorstwo lub współautorstwo projektów wdrożonych do produkcji wraz z przygotowywaniem dokumentacji wdrożeniowej;
- udział w wystawach, publikacjach, konkursach i innych przedsięwzięciach realizowanych przez znaczące instytucje kultury;
Dydaktyka
- przynajmniej dwa lata doświadczenia w prowadzeniu zajęć dydaktycznych w szkole wyższej;
- doświadczenie w tworzeniu i realizowaniu dokumentacji zajęć: sylabusów, ewaluacji i archiwizowaniu prac studenckich;
- doświadczenie w przygotowywaniu materiałów dydaktycznych;
Praca organizacyjna
- umiejętność realizowania projektów w wieloosobowych zespołach;
- doświadczenie w pozyskiwaniu i obsłudze partnerów, wykonawców oraz klientów;
Kompetencje
- biegła znajomość języka polskiego i angielskiego;
- gotowość do pracy w weekendy (zajęcia na studiach niestacjonarnych);
- samodzielność i zaangażowanie;
- wysoka kultura osobista, punktualność, dokładność, odpowiedzialność;
Dodatkowe atuty:
Wykształcenie
- stopień doktora uzyskany w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki lub w dyscyplinie sztuki projektowe;
Projektowanie i badania
- udział w realizacji projektów finansowanych zewnętrznie, na przykład z krajowych i zagranicznych grantów
autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych w recenzowanych czasopismach - eksperymentalne lub badawcze podejścia do projektowania
Dydaktyka
- doświadczenie w prowadzeniu zajęć w języku angielskim i prowadzenie zajęć zagranicą
- doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów i treningów
- posiadanie kompetencji dydaktycznych potwierdzonych certyfikatami lub zaświadczeniami ukończenia kursów lub innych form kształcenia podnoszących kwalifikacje
- autorskie podejście do procesów i metod dydaktycznych
- doświadczenie w tworzeniu programów nauczania i ewaluacji zajęć
Praca organizacyjna
- doświadczenie w pozyskiwaniu i rozliczaniu środków na działalność organizacji i realizację projektów
- umiejętność planowania i organizowania zajęć dydaktycznych oraz wdrażania nowych programów dydaktycznych
- doświadczenie pracy w interdyscyplinarnych zespołach
Oferujemy:
- Zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
- Atrakcyjny system benefitów,
- Możliwość wsparcia finansowego działalności projektowej i badawczej oraz pomoc w pozyskiwaniu grantów i partnerów,
- Możliwość rozwoju zawodowego, w tym rozwijania kompetencji dydaktycznych, projektowych i badawczych,
- Elastyczne ścieżki rozwoju zawodowego;
- Możliwość pracy i rozwoju w interdyscyplinarnym i przyjaznym środowisku akademickim;
- Współtworzenie kultury instytucjonalnej ceniącej otwartość, odwagę i odpowiedzialność.
Wymagane dokumenty:
- CV
- List motywacyjny uwzględniający doświadczenie w zakresie umiejętności wymaganych w ogłoszeniu
- Portfolio
- Skan dokumentów potwierdzających otrzymanie tytułu magistra i stopnia doktora
Termin nadsyłania aplikacji: 15 stycznia 2022
Termin rozstrzygnięcia konkursu: 1 lutego 2022
Termin rozpoczęcia pracy: 1 marca 2022 lub 1 września 2022
Kryteria formalne:
- Osiągnięcia projektowe i badawcze – 30% oceny
- Osiągnięcia dydaktyczne – 30% ocen
- Osiągnięcia organizacyjne i praktyczne – 40% oceny
Zgłoszenie należy przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza
Skład Komisji Konkursowej:
- dr Agnieszka Jacobson-Cielecka – Przewodnicząca Komisji
- dr Karol Murlak – Członek Komisji
- mgr inż. arch. Jolanta Starzak – Członkini Komisji
- Anna Zając – Przedstawicielka działu personalnego, Sekretarz Komisji
Komisja Konkursowa zastrzega sobie prawo do kontaktu jedynie z wybranymi kandydatami.
Link do formularza rekrutacyjnego
Link do REGULAMINU
W razie potrzeby dodatkowe informacje można uzyskać poprzez kontakt elektroniczny pod adresem: azajac2@swps.edu.pl.