Opis stanowiska
Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ogłasza konkurs nr RZ.1101.1.2025
na dwa stanowiska lektora języka angielskiego
w grupie pracowników dydaktycznych
w pełnym wymiarze czasu pracy
w Centrum Językowym
Nasze wymagania
- O stanowisko to mogą ubiegać się kandydaci, którzy spełniają wymogi określone w art. 113 i 116 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571 z późn. zm.) i § 50 ust. 9 Statutu UEK (ze zmianą wprowadzoną Uchwałą Senatu z 25 września 2025 r.) tzn. odpowiadają następującym kryteriom kwalifikacyjnym:
- 1. posiadają udokumentowane kwalifikacje potrzebne do prowadzenia zajęć oraz tytuł zawodowy magistra lub równorzędny lub
- 2. posiadają udokumentowane kwalifikacje potrzebne do prowadzenia zajęć oraz posługują się językiem angielskim jako językiem ojczystym.
- Dodatkowe niezbędne wymagania:
- 1. w przypadku obcokrajowców znajomość języka polskiego w mowie i w piśmie na poziomie dobrym tj. w stopniu pozwalającym na prowadzenie zajęć,
- 2. co najmniej roczny staż pracy dydaktycznej na wyższej uczelni,
- 3. dyspozycyjność, gotowość do prowadzenia zajęć także na studniach niestacjonarnych,
- 4. spełnianie wymagań art. 21 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. – o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1802 z późn. zm.).
Mile widziane
- 1. doświadczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych na uczelni ekonomicznej,
- 2. dobra znajomość języka angielskiego biznesowego.
Zakres obowiązków
- Do podstawowych obowiązków nauczyciela akademickiego w grupie dydaktycznej należą zadnia określone w art. 115 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571 z późn. zm.), Statucie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Regulaminie pracy w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, w szczególności w Załączniku 6 (Ramowy zakres obowiązków nauczyciela akademickiego zatrudnionego w grupie dydaktycznej).
- Do szczegółowych zadań w ramach stanowiska należeć będą :
- 1. prowadzenie zajęć dydaktycznych na poziomie akademickim na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych z języka angielskiego na poziomach B1, B2, C1, C1+, języka biznesowego ogólnego, prawniczego oraz w finansach i rachunkowości, w tym opracowanie materiałów dydaktycznych wraz z dokonaniem oceny osiągniętych przez studentów efektów uczenia się w sposób przewidziany w programie kształcenia i wprowadzeniem oceny końcowej do systemu USOS,
- 2. prowadzenie konsultacji dla studentów,
- 3. współudział w organizacji konferencji, wydarzeń organizowanych przez Centrum Językowe, zespół językowy, pomoc w przygotowaniu i przeprowadzeniu egzaminów standaryzowanych,
- 4. działalność organizacyjna na rzecz Centrum Językowego i Uczelni,
- 5. realizacja zadań i obowiązków powierzonych przez przełożonych.
Oferujemy
- Planowane zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu od dnia 1 marca 2026 roku na okres dwóch lat z możliwością przedłużenia.
- 1. stabilne zatrudnienie oraz ciekawą pracę i możliwość rozwoju zawodowego,
- 2. szkolenia, w tym językowe,
- 3. udział w projektach i w konferencjach, w tym zagranicznych,
- 4. pakiet świadczeń socjalnych,
- 5. możliwość korzystania z pracowniczego programu emerytalnego oraz grupowego ubezpieczenia emerytalnego,
- 6. wynagrodzenie wg Regulaminu wynagradzania pracowników Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (tj. brzmienie obowiązujące od 1 października 2022 r. (załącznik do Zarządzenia Rektora nr R.0211.53.2022)).
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- 1. wniosek własny i życiorys (zawierający m.in. doświadczenie z poprzednich miejsc pracy, opcjonalnie wykaz i opis doświadczeń i osiągnięć dydaktycznych, stażu w szkole wyższej na podobnym stanowisku wraz z dokumentami potwierdzającymi),
- 2. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie*,
- 3. kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (w przypadku dyplomów sporządzonych w języku innym niż polski także tłumaczenie uwierzytelnione dokumentu na język polski oraz (jeśli dotyczy) zaświadczenie o równoważności z polskim odpowiednikiem dyplomu/ tytułu zawodowego uzyskanego za granicą ,
- 4. dla obcokrajowców oświadczenie lub kopia zaświadczenia potwierdzającego dobrą znajomość języka polskiego,
- 5. oświadczenie, że z chwilą podjęcia pracy Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie będzie podstawowym miejscem pracy*,
- 6. oświadczenie o spełnieniu wymogów określonych w art. 113 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz oświadczenie o braku pokrewieństwa na podstawie art. 118 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce*,
- 7. zgodę na przetwarzanie danych osobowych w trakcie procesu rekrutacji,
- 8. przed zawarciem umowy o pracę wyłoniona osoba będzie zobligowana do przedłożenia informacji z Krajowego Rejestru Karnego.
- W przypadku dokumentów sporządzonych w języku innym niż polski należy dołączyć tłumaczenie dokumentów na język polski.
- */Druki dokumentów pkt. 2 oraz pkt.4-7 można pobrać na stronie: https://bip.uek.krakow.pl/artykuly/203/dokumenty-do-pobrania
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
Zgłoszenia do konkursu należy składać:
w języku polskim elektronicznie na adres e-mail: trawinsm@uek.krakow.pl, w tytule „Lektor języka angielskiego” lub osobiście w Sekretariacie Centrum Językowego, Kraków, ul. Rakowicka 27, Pawilon F pokój 207, w godzinach pracy sekretariatu (z wyłączeniem okresu od 23.12.2025 r.-6.01.2026 r.)
Zgłoszenia, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów kandydat/-ka zostanie poinformowany/-a o możliwości uzupełnienia dokumentacji w ciągu trzech dni. Zgłoszenia nie zawierające kompletu wymaganych dokumentów podlegają odrzuceniu.
Oryginały dokumentów do wglądu przedstawia kandydat/-ka na stanowisko lektora na posiedzeniu komisji konkursowej. Dokumenty złożone przez osoby, których podania rozpatrzone zostaną negatywnie, będą zniszczone.
Termin składania zgłoszeń – do dnia 19 stycznia 2026 roku.
Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu: luty 2026 roku.