Opis stanowiska
Wydział Architektury poszukuje kandydata na stanowisko adiunkta badawczo-dydaktycznego w Katedrze Architektury i Sztuk Wizualnych, w zespole dydaktycznym Projektowania Architektury Mieszkaniowej w zakresie dyscypliny naukowej architektura i urbanistyka. Osobie zatrudnionej na tym stanowisku będą powierzone obowiązki dydaktyczne, badawcze (artystyczne) i organizacyjne, przede wszystkim na rzecz Katedry, Wydziału i Uczelni. Stanowisko wiąże się z aktywną współpracą w zakresie wymiany doświadczeń zawodowych (projektowych) oraz prowadzenia i publikowania badań naukowych.
Nasze wymagania
- 1.Do konkursu mogą przystąpić kandydaci, którzy spełniają warunki określone w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022, poz. 574 z późn. zm.) oraz w Statucie Politechniki Wrocławskiej.
- 2. Ukończone studia wyższe na kierunku architektura oraz inne dodatkowe wykształcenie istotne dla powierzanych zadań, np. w naukach społecznych.
- 3. Posiadany stopień doktora w dyscyplinie architektura i urbanistyka. Dodatkowym atutem będą otrzymane wyróżnienia i nagrody za pracę doktorską.
- 4. Uprawnienia projektowe w specjalności architektonicznej bez ograniczeń oraz co najmniej 10 letnie, bogate doświadczenie projektowe w projektowaniu obiektów mieszkaniowych, edukacyjnych, użyteczności publicznej i przemysłowych.
- 5.Udokumentowane doświadczenie zawodowe w zakresie projektowania architektonicznego w duchu rozwoju zrównoważonego.
- 6. Zaawansowany poziom wspomagania komputerowego projektowania, biegła znajomość i doświadczenie w projektowaniu przy użyciu BIM.
- 7. Biegła znajomość zagadnień projektowania architektonicznego pozwalająca na prowadzenie zajęć z przedmiotu Projektowanie Architektoniczne 3-5 w języku polskim i angielskim.
- 8.Udokumentowane podnoszenie własnych kwalifikacji, w tym kompetencji dydaktycznych.
- 9. Udokumentowane osiągnięcia zawodowe - projektowe (udział i współudział w konkursach krajowych i międzynarodowych oraz uzyskane nagrody). Współpraca krajowa i międzynarodowa w zdobywaniu doświadczeń i praktyki zawodowej (dydaktycznej i architektonicznej).
- 10. Biegła znajomość języka polskiego w mowie i piśmie. Biegła znajomość języka angielskiego (w tym naukowo-technicznego) w mowie i piśmie udokumentowana certyfikatem (min. B2) lub doświadczeniem w pracy w zagranicznych biurach architektonicznych (min. 6 miesięcy).
- 11. Ukończony kurs Dydaktyki Szkoły Wyższej wraz z zaświadczeniem.
- 12. Udokumentowany dorobek naukowo-badawczy – autorstwo lub współautorstwo publikacji naukowych (artykuły, rozdziały w recenzowanych monografiach naukowych, materiały z konferencji), w tym co najmniej dwie z listy MEiN (min. 70 pkt), OpenAccess i w j. angielskim. Udokumentowany udział w projektach badawczych związanymi z zakresem zajęć z przedmiotu Projektowanie Architektoniczne 3-5. Udokumentowana aktywna działalność organizacyjna i popularno-naukowa akademicka i zawodowa (organizacja i prowadzenie warsztatów projektowych i artystycznych, seminariów i wystaw, prowadzenie koła naukowego), Udokumentowany czynny udział w konferencjach krajowych i międzynarodowych (wygłaszane wystąpienia, postery).
- 13. Wymagana umiejętność dobrej komunikacji werbalnej i poza werbalnej.
Mile widziane
- 1. Mile widziane doświadczenia i kompetencje w aktywizacji społeczności lokalnych w projektowaniu architektonicznym.
- 2. Mile widziane doświadczenie dydaktyczne i udokumentowane osiągnięcia dydaktyczne, a także inne aktywności organizacyjno-dydaktyczne i warsztatowe.
- 3. Mile widziana udokumentowana współpraca z zagranicznym ośrodkiem naukowym i/lub projektowym.
- 4. Mile widziane doświadczenia w staraniach o nawiązywanie współpracy w sektorze B+R.
- 5. Mile widziane szkolenia i doświadczenie w pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami, w kryzysie zdrowia psychicznego.
Zakres obowiązków
- 1.Kształcenie i wychowanie studentów na I, II, III stopniu studiów w języku polskim i angielskim.
- 2.Współpraca krajowa i międzynarodowa w zdobywaniu doświadczeń i praktyki zawodowej (dydaktycznej i architektonicznej).
- 3.Podnoszenie własnych kwalifikacji, w tym kompetencji dydaktycznych i architektonicznych.
- 4. Podejmowanie aktywności w zakresie pozyskiwania grantów badawczych.
- 5. Prowadzenie badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych oraz publikowanie wyników badań.
- 6. Współpraca krajowa i międzynarodowa z ośrodkami naukowymi.
- 7. Aktywne uczestniczenie w pracach organizacyjnych Katedry, Wydziału i Uczelni oraz podejmowanie własnych inicjatyw organizacyjnych.
- 8. Przestrzeganie zasad etyki, a zwłaszcza Akademickiego Kodeksu Etycznego PWr.
Oferujemy
- 1. Stabilne zatrudnienie w prestiżowej Uczelni;
- 2. Możliwość rozwoju zawodowego;
- 3. Pracę w kreatywnym i wspierającym rozwój zespole.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- 1. Zgłoszenie przystąpienia do konkursu adresowane do Rektora załącznik nr 3a
- 2. Syntetyczny życiorys
- 3. Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie załącznik – kwestionariusz osobowy
- 4. Odpis dokumentu stwierdzającego uzyskanie stopnia naukowego doktora w dyscyplinie architektura i urbanistyka
- 5. Autoreferat zawierający informacje o dorobku w zakresie działalności badawczej, dydaktycznej, organizacyjnej i projektowej
- 6. Wykaz publikacji wraz z danymi bibliometrycznymi
- 7. Wykaz i opis osiągnięć dydaktycznych, organizacyjnych i projektowych
- 8. Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją dotycząca przetwarzania danych osobowych załącznik nr 3b
- 9. Oświadczenie o spełnieniu wymogów określonych w art. 113 Ustawy z dnia 20 lipca 2018r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce załącznik nr 3c
- 10. Oświadczenie Kandydata/Kandydatki, że w przypadku wygrania konkursu Politechnika Wrocławska będzie podstawowym miejscem pracy* załącznik nr 3d
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
Aplikacje osób przesyłających swoje dokumenty bez wskazania konkretnego nr referencyjnego oraz przesłane po terminie składania ofert nie będą rozpatrywane. Wszelkich informacji na temat przebiegu konkursu udziela asystent ds. kadr pod adresem poczty elektronicznej praca.w1@pwr.edu.pl Decyduje data wpłynięcia dokumentów. Za termin wpłynięcia dokumentów aplikacyjnych uznaje się godz. 15:00 w dniu wskazanym w informacji o konkursie, tj. 05.04.2024. Otrzymanie dokumentów od kandydata zostanie potwierdzone przez asystentkę ds. kadr za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w zgłoszeniu. Zgłoszenia kandydatów będą rozpatrywane przez Komisję konkursową powołaną przez prof. dr hab. inż. arch. Barbarę Gronostajską, Dziekana Wydziału Architektury i dr hab. inż. arch. Karolinę Jaklewicz, Kierownika Katedry Architektury i Sztuk Wizualnych. Po zamknięciu postępowania konkursowego przesłane pocztą tradycyjną aplikacje osób nieprzyjętych zostaną zwrócone