Opis stanowiska
Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ogłasza konkurs
na stanowisko adiunkta w pełnym wymiarze czasu pracy
w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych
w dyscyplinie ekonomia i finanse
w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych
Instytutu Ekonomii
Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa
Nasze wymagania
- O stanowisko to mogą ubiegać się kandydaci spełniający wymogi określone w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 742, z późn. zm.) i Statucie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz posiadają stopień naukowy doktora w dyscyplinie ekonomia i finanse lub nauk ekonomicznych.
- 1) zainteresowania naukowe z zakresu ekonomii międzynarodowej, biznesu międzynarodowego, ekonomii i finansów, stosunków międzynarodowych,
- 2) posiadanie doświadczenia badawczego oraz publikacyjnego,
- 3) doświadczenie w prowadzeniu zajęć ze studentami w szkolnictwie wyższym,
- 4) biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie, w przypadku obcokrajowców także biegła znajomość języka polskiego w mowie i w piśmie, w stopniu pozwalającym na prowadzenie zajęć,
- 5) opis planów dalszego rozwoju naukowego,
- 6) w przypadku zatrudnienia, złożenie oświadczenia pracownika o prowadzeniu działalności naukowej w dyscyplinie ekonomia i finanse,
- 7) w przypadku zatrudnienia, złożenie oświadczenia pracownika o wyrażeniu zgody na zaliczenie do pracowników prowadzących działalność naukową (liczba N) w UEK.
Mile widziane
- 1) doświadczenie i osiągnięcia w działalności naukowej (publikacje, granty, udział z referatami w konferencjach i stażach, nagrody za działalność naukową),
- 2) doświadczenie w zakresie przygotowywania i realizacji projektów badawczych krajowych i międzynarodowych,
- 3) udział w wydarzeniach popularyzujących naukę,
- 4) doświadczenie współpracy z otoczeniem gospodarczym.
Zakres obowiązków
- 1) prowadzenie zajęć dydaktycznych na poziomie akademickim w języku polskim i angielskim,
- 2) realizacja badań naukowych, przygotowanie i publikacja wyników badań,
- 3) współudział w organizacji konferencji i innych wydarzeń popularyzujących naukę,
- 4) działalność organizacyjna na rzecz Katedry i Uczelni,
- 5) realizacja zadań i obowiązków powierzonych przez przełożonych.
Oferujemy
- Planowane zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy od dnia 1 października 2024 roku na okres 2 lat z możliwością przedłużenia.
- 1) stabilne zatrudnienie oraz ciekawą pracę i możliwość rozwoju zawodowego,
- 2) szkolenia, w tym językowe,
- 3) udział w projektach i w konferencjach naukowych, w tym zagranicznych,
- 4) możliwość poznania wybitnych ludzi,
- 5) pakiet świadczeń socjalnych,
- 6) możliwość korzystania z programu grupowego ubezpieczenia na życie, z pracowniczego programu emerytalnego oraz grupowego ubezpieczenia emerytalnego.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- 1) wniosek własny i życiorys,
- 2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie*,
- 3) kopia dyplomu uzyskania stopnia naukowego doktora (w przypadku dyplomów sporządzonych w języku innym niż polski także uwierzytelnione tłumaczenie dokumentu na język polski oraz (jeśli dotyczy) informacja/zaświadczenie o równoważności stopnia naukowego uzyskanego za granicą z odpowiednim polskim stopniem naukowym
- 4) wykaz doświadczenia praktycznego w zakresie dydaktyki i badań naukowych, w tym szkoleń, staży i stypendiów
- 5) informacje i ewentualne opinie na temat: a) zainteresowań naukowych, b) doświadczenia dydaktycznego, w tym w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, c) działalności publikacyjnej, d) udziału w wydarzeniach popularyzujących naukę takich jak konferencje naukowe, seminaria naukowe, jak też udział w projektach naukowo-badawczych
- 6) oświadczenie lub kopia zaświadczenia potwierdzającego biegłą znajomość języka angielskiego, a dla obcokrajowców również oświadczenie lub kopia zaświadczenia potwierdzającego biegłą znajomość języka polskiego
- 7) oświadczenie, że z chwilą podjęcia pracy Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie będzie podstawowym miejscem pracy*,
- 8) oświadczenie o spełnieniu wymogów określonych w art. 113 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce*,
- 9) deklaracja kandydata w sprawie oświadczenia upoważniającego do zaliczenia do pracowników prowadzących działalność naukową (tzw. liczba N) oraz w sprawie oświadczenia o dziedzinie i dyscyplinie naukowej, które reprezentował będzie w przypadku jego zatrudnienia w UEK*,
- 10) oświadczenie o braku pokrewieństwa na podstawie art. 118 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce*,
- 11) zgoda na przetwarzanie danych osobowych w trakcie procesu rekrutacji – w załączeniu.
- W przypadku dokumentów sporządzonych w języku innym niż polski należy dołączyć tłumaczenie dokumentu na język polski.
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
Zgłoszenia do konkursu należy składać:
W języku polskim elektronicznie na adres e-mail: matysikk@uek.krakow.pl w tytule „Adiunkt w Katedrze Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych”.
Zgłoszenia, które wpłyną po terminie oraz te, które będą niekompletne nie będą rozpatrywane.
Oryginały dokumentów do wglądu przedstawia kandydat/-ka zakwalifikowany/-a na stanowisko adiunkta w drodze konkursu w Dziale Zasobów Ludzkich, przed podpisaniem umowy o prac.
*Druki formularzy i oświadczeń można pobrać na stronie:
https://bip.uek.krakow.pl/artykuly/203/dokumenty-do-pobrania
Termin składania zgłoszeń– do dnia 5 lipca 2024 roku.
Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu: lipiec 2024 roku.
Planowane zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy od dnia 1 października 2024 roku na okres 2 lat z możliwością przedłużenia.