Opis stanowiska
Prorektor kierujący Szkołą Dziedzinową Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ogłasza konkurs na jedno stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na Wydziale Prawa i Administracji w Katedrze Prawa Cywilnego, Handlowego i Ubezpieczeniowego. Obszar badań naukowych oraz dydaktyki, które realizować ma osoba zatrudniona w wyniku konkursu uwzględniać ma prawo rodzinne.
Nasze wymagania
- 1. Do konkursu mogą przystąpić osoby, spełniające wymogi określone w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2024 r. poz. 1571 t.j.)
- 2. stopień naukowy doktora nauk prawnych
- 3. znakomita znajomość problematyki prawa cywilnego, a w szczególności rodzinnego udokumentowana publikacjami o charakterze naukowym
- 4. posiadanie kompetencji i doświadczenia do prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu prawa rodzinnego na poziomie akademickim
- 5. posiadanie osiągnięć organizacyjnych oraz w popularyzacji wiedzy naukowej
- 6. autorstwo/współautorstwo publikacji naukowych z zakresu prawa cywilnego, a zwłaszcza rodzinnego opublikowanych w punktowanych czasopismach/wydawnictwach naukowych
- 7. udokumentowana aktywność konferencyjna
- 8. doświadczenie w pracy dydaktycznej na poziomie akademickim w zakresie nauczania prawa cywilnego, a zwłaszcza rodzinnego
- 9. język polski – płynny
- 10. język angielski – płynny
- 11. znajomosć co najmniej jednego spośród wskazanych języków: niemiecki, francuski, hiszpański, włoski – w stopniu co najmniej dobrym
Mile widziane
- 1. doświadczenie w pracach w ramach zespołów badawczych
- 2. udokumentowana aktywność w zakresie pozyskiwania grantów
Zakres obowiązków
- 1. Prowadzenie badań naukowych z uwzględnieniem prawa rodzinnego
- 2. Prowadzenie zajęć dydaktycznych w zakresie prawa cywilnego, a zwłaszcza rodzinnego
- 3. Działania organizacyjne na rzecz Wydziału
Oferujemy
- 1. możliwość rozwijania działalności badawczej
- 2. możliwość aktywnego uczestniczenia w wydarzeniach związanych z funkcjonowaniem Wydziału
- 3. możliwość aplikowania i uczestniczenia w krajowych i międzynarodowych grantach badawczych przy wsparciu wykwalifikowanego personelu UAM
- 4. w zależności od osiągnięć naukowych - możliwość awansu naukowego oraz w ramach struktury zatrudnienia.
- 5. Benefity: atmosfera szacunku i współpracy, wspieranie pracowników z niepełnosprawnościami, elastyczny czas pracy, dofinansowanie nauki języków, dofinansowanie szkoleń i kursów, dodatkowe dni wolne na kształcenie, ubezpieczenia na życie, program emerytalny, fundusz oszczędnościowo – inwestycyjny, preferencyjne pożyczki, dodatkowe świadczenia socjalne, dofinansowanie wypoczynku, dofinansowanie wakacji dzieci, „13” pensja.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- Zgłoszenie kandydata do konkursu kierowane do prorektora ogłaszającego konkurs
- Curriculum Vitae
- Dyplomy lub zaświadczenia wydane przez uczelnie potwierdzające wykształcenie i posiadane stopnie lub tytuł naukowy (w przypadku stopni naukowych uzyskanych zagranicą - dokumenty muszą spełniać kryteria równoważności określone w art. 328 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2024 r. poz. 1571 t.j.)
- Informacja o osiągnięciach badawczych, dydaktycznych i organizacyjnych, w tym (1) wykaz publikacji kandydatki/kandydata, w tym wykaz publikacji potwierdzających znakomitą znajomość problematyki prawa cywilnego, a w szczególności rodzinnego, (2) informacja o uzyskanych grantach i złożonych wnioskach o finansowanie badań naukowych z określeniem rodzaju grantu oraz charakteru udziału (kierownik, główny wykonawca), (3) informacja o dotychczasowej aktywności konferencyjnej (ze wskazaniem charakteru udziału), (4) informacja o dotychczasowej aktywności dydaktycznej (ze wskazaniem instytucji, nazwy i charakteru zajęć oraz ich wymiaru godzinowego w programie, (5) informacja o aktywności organizacyjnej oraz popularyzatorskiej.
- Opis planów badawczych skoncentrowany w obszarze prawa rodzinnego (nie więcej niż 6000 znaków ze spacjami)
- Oświadczenie, że Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu będzie podstawowym miejscem pracy
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych następujacej treści : Zgodnie z art. 6 ust.1 lit a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. U. UE L 119/1 z dnia 4 maja 2016 r.) wyrażam zgodę na przetwarzania danych osobowych innych niż: imię, (imiona) i nazwisko; imiona rodziców; data urodzenia; miejsce zamieszkania (adres do korespondencji); wykształcenie; przebieg dotychczasowego zatrudnienia, zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb aktualnej rekrutacji."
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
Kryteria kwalifikacyjne:
- publikacje kandydatki/kandydata potwierdzające znajomość problematyki prawa cywilnego, a zwłaszcza rodzinnego (0-10),
- aktywność konferencyjna (0-3),
- doświadczenie w pracy w ramach zespołów badawczych (0-1),
- aktywność grantowa (0-1),
- doświadczenie w pracy dydaktycznej na poziomie akademickim w zakresie nauczania prawa cywilnego, a zwłaszcza rodzinnego (0-10),
- osiągnięcia organizacyjne i w popularyzacji wiedzy naukowej (0-3)
- wizja rozwoju naukowego skoncentrowanego w obszarze prawa rodzinnego (przedstawiona w opisie planów badawczych oraz w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej) (0-10).
Do etapu rozmowy kwalifikacyjnej zostaną dopuszczone osoby, które posiadają doświadczenie w obszarze aktywności publikacyjnej i dydaktycznej w zakresie prawa cywilnego, a zwłaszcza rodzinnego a także osiągnięcia organizacyjne i w popularyzacji wiedzy naukowej.
Weź udział w rekrutacji
Biuro Dziekana Wydziału Prawa i Administracji UAM, Collegium Rubrum, Al. Niepodległości 53, 61-714 Poznań, pok. nr 103 (I piętro),
Dokumenty można przesłać na adres e-mail: uamprawo@amu.edu.pl