Opis stanowiska
Konkurs otwarty na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczych w projekcie ERC Consolidator Grant.
Zatrudnienie na 1/2 etatu na okres 48 miesięcy od 1 marca 2026 r.
Nasze wymagania
- Spełnienie wymagań określonych w art. 113 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. 2024, poz. 1571 t.j.).
- Dyplom ukończenia studiów z zakresu archeologii, biologii lub geologii.
- Stopień naukowy doktora w dyscyplinie archeologia, nauki biologiczne, nauki o Ziemi i środowisku lub naukach pokrewnych.
- Doświadczenie w wykonywaniu i interpretacji wyników wybranych analiz geochemicznych lub biochemicznych sedymentów plejstoceńskich ze stanowisk jaskiniowych.
- Doświadczenie w archeologicznych badaniach wykopaliskowych na plejstoceńskich stanowiskach jaskiniowych.
- Doświadczenie w pobieraniu prób sedymentów do analiz paleogenetycznych, lipidowych, datowań OSL, palinologicznych, sedymentologicznych i geochemicznych.
- Doświadczenie w budowaniu baz referencyjnych dla analiz biochemicznych lub geochemicznych.
- Doświadczenie w koordynacji prac laboratoryjnych.
- Doświadczenie w koordynacji analiz specjalistycznych, w tym w doborze metod badawczych i materiałów do analiz.
- Znajomość metod stosowanych w archeometrii i archeologii środowiskowej.
- Doświadczenie w pracy w projektach międzynarodowych i w interdyscyplinarnych zespołach badawczych.
- Umiejętność opracowywania i interpretacji wyników analiz w kontekście archeologicznym.
- Biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.
- Udokumentowany dorobek publikacyjny w recenzowanych czasopismach.
Mile widziane
- Gotowość do udziału w wysokogórskich kampaniach terenowych w Uzbekistanie.
- Znajomość języka rosyjskiego lub uzbeckiego.
Zakres obowiązków
- Wykonywanie wybranych analiz geochemicznych lub biochemicznych prób sedymentów lub materiałów zabytkowych.
- Stworzenie baz referencyjnych dla prowadzonych analiz.
- Koordynacja prowadzonych w ramach projektu innych specjalistycznych analiz laboratoryjnych, w tym koordynacja doboru metod analiz i analizowanych materiałów.
- Koordynacja prac laboratoryjnych, w tym procesu pobierania próbek i ich transportu.
- Pomoc w organizacji laboratorium interdyscyplinarnych analiz archeologicznych w Taszkiencie.
- Przygotowywanie publikacji, prezentacja wyników.
- Współpraca z innymi członkami zespołu.
Oferujemy
- możliwość uzyskania wsparcia w aplikowaniu i pracy badawczej w projektach krajowych i międzynarodowych;
- możliwość rozwoju osobistego poprzez udział w szkoleniach i kursach oferowanych dla pracowników UW stacjonarnie i online, w tym udział w szkoleniach językowych, szkoleniach z umiejętności społecznych i osobistych, szkoleniach menedżerskich, specjalistycznych i dotyczących obsługi narzędzi informatycznych.: https://kampus.uw.edu.pl/;
- szkolenie onboardingowe „Witaj na UW” oraz szkolenia i wsparcie dla pracowników z zagranicy w ramach Welcome Point UW;
- szeroki pakiet socjalny, w tym: m.in. dofinansowania wypoczynku, zajęć sportowych, wyposażenia dziecka do szkoły czy wsparcia finansowanego w trudnych sytuacjach;
- możliwość skorzystania na preferencyjnych warunkach z zakupu ubezpieczenia na życie i w podróży, prywatnej opieki medycznej oraz karty sportowej,
- lokalizacja w centralnej, dobrze skomunikowanej i bardzo urokliwej części miasta, otoczonej zielenią.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- Zgłoszenie do konkursu adresowane do Dziekana Wydziału Archeologii (z podaniem numeru referencyjnego ogłoszenia).
- Informacja o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 r. poz.1000 z późn. zm.) (dostępne na stronie internetowej Biura Spraw Pracowniczych UW: https://bsp.adm.uw.edu.pl/bsp-druki-do-pobrania/; Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przy rekrutacji do pracy).
- CV z listą publikacji (po angielsku) obejmujące informacje takie jak: • wykształcenie; • odbyte kursy specjalistyczne i szkolenia; • informacje zawodowe (poprzednie zatrudnienia) ze szczególnym uwzględnieniem i uzasadnieniem ewentualnych przerw w karierze; • znajomość języków; • stypendia/wyróżnienia; • lista publikacji z numerami doi lub odnośnikami do zasobów online (o ile istnieją), • 10 najważniejszych prezentacji konferencyjnych, • doświadczenie organizacyjne; • informacje na temat zakończonych i realizowanych projektów badawczych, • informacje na temat udziału w badaniach terenowych; informacje na temat innych osiągnięć.
- Opis planów naukowych związanych z projektem – propozycja badań dotyczących wybranej problematyki mieszczącej się w ramach tematu projektu, na której kandydat chciałby się skupić (po angielsku) oraz opis innych planów naukowych i trwających projektów naukowych, w które kandydat/ka jest obecnie zaangażowany/a i planuje ich kontynuację.
- Kopia publikacji naukowych zawartych w CV, o ile nie posiadają numerów doi i nie są dostępne online.
- Dyplom doktorski lub oświadczenie promotora o przewidywanym terminie uzyskania stopnia doktora nie późniejszym niż koniec grudnia 2025.
- Dane kontaktowe dwóch osób polecających (imię, nazwisko, afiliacja, adres e-mail, telefon).
- Kwestionariusz osobowy (formularz dostępny na stronie internetowej Biura Spraw Pracowniczych UW: https://bsp.adm.uw.edu.pl/bsp-druki-do-pobrania/; Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie).
- Oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami przeprowadzania konkursu na stanowisko nauczyciela akademickiego na Uniwersytecie Warszawskim (Zarządzenie nr 106 Rektora UW z dnia 27 września 2019 r., par. 1, ust. 4).
- Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo 3.szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742) i Statucie UW (Uchwała nr 443 Senatu UW z dn.26 czerwca 2019, Monitor poz. 190): https://bsp.adm.uw.edu.pl/wp-content/uploads/sites/18/2020/07/Oświadczenie_art-113-ustawy-PSWiN_2018.docx
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
Dokumenty prosimy przesłać w formie 2 plików PDF – jeden plik z kompletem dokumentów, drugi plik z publikacjami.
Kandydaci otrzymają pocztą elektroniczną potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia na konkurs.
Kontakt w razie pytań zwiazanych z konkursem - pocztą elektroniczną na adres: inasia@uw.edu.pl z podaniem nr referencyjnego ogłoszenia.