Opis stanowiska
Asystent w grupie badawczo – dydaktycznej Wydziału Inżynierii Mechanicznej Wojskowej Akademii Technicznej.
Nasze wymagania
- spełnienie wymagań określonych w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2018, poz. 1668, z późn. zm.);
- stopień naukowy mgr inż. w dziedzinie nauk technicznych, w dyscyplinie: inżynieria mechaniczna;
- zaawansowana wiedza i umiejętności w zakresie: spedycji, transportu drogowego, konwencji ADR i AETR tribologii, płynów eksploatacyjnych (w tym biopaliw), ekologistki, recyklingu w logistyce, termodynamiki, budowy pojazdów samochodowych oraz nowoczesnych napędów ekologicznych i silników spalinowych budowy i eksploatacji oraz badań nad pojazdami samochodowymi ze szczególnym naciskiem na środki transportu drogowego;
- dorobek naukowy w dyscyplinie inżynieria mechaniczna (artykuły w czasopismach i wydawnictwach punktowanych, w tym minimum 2 artykuły w czasopismach z listy MNiSW po min. 100 pkt. opublikowane w ciągu ostatnich 3 lat);
- udokumentowane, co najmniej roczne doświadczenie w pracy na uczelni wyższej o profilu technicznym lub instytucie naukowo-badawczym w dyscyplinie inżynieria mechaniczna lub pokrewnej;
- gotowość do prowadzenia w języku polskim i angielskim wykładów, seminariów i ćwiczeń audytoryjnych i laboratoryjnych z zakresu spedycji, transportu drogowego, konwencji ADR i AETR, tribologii, płynów eksploatacyjnych (w tym biopaliw), ekologistki, recyklingu w logistyce, termodynamiki, budowy pojazdów samochodowych oraz nowoczesnych napędów ekologicznych i silników spalinowych, budowy i eksploatacji oraz badań nad pojazdami samochodowymi ze szczególnym naciskiem na środki transportu drogowego;
- gotowość aktywnego uczestnictwa w pracach naukowo badawczych (obszar aktywności naukowej kandydata powinien obejmować badania pojazdów w tym ich układów napędowych);
- znajomość aktów prawnych w zakresie badań technicznych pojazdów;
- znajomość systemów kształcenia na odległość (Microsoft Teams, Google Meet itp.);
- prawo jazdy kategorii C,D, E;
- potwierdzona znajomość konwencji ADR;
- umiejętność analitycznego myślenia, umiejętność pracy w zespole, dyspozycyjność.
Zakres obowiązków
- prowadzenie ćwiczeń audytoryjnych i laboratoryjnych oraz udzielanie konsultacji według obowiązujących planów i harmonogramów kształcenia studiów wyższych, studiów podyplomowych i kursów dokształcających;
- prowadzenie dokumentacji zaliczeń i egzaminów;
- udział w opracowaniu planów studiów i programów kształcenia;
- opracowanie kart informacyjnych przedmiotów przydzielonych do realizacji;
- opracowanie treści szczegółowych ćwiczeń audytoryjnych i laboratoryjnych realizowanych przedmiotów;
- opracowanie pomocy dydaktycznych, a w szczególności podręczników, skryptów i prezentacji komputerowych do realizowanych przedmiotów;
- przeprowadzanie kolokwiów, sprawdzianów i innych zajęć kontrolno weryfikacyjnych;
- prowadzenie badań naukowych w ramach prac badawczych statutowych i własnych, w tym przede wszystkim wspomagających prowadzenie dydaktyki i kształcenie kadr;
- uczestniczenie w pracach organizacyjnych na rzecz procesu dydaktycznego i prowadzenia badań naukowych;
- publikowanie wyników badań naukowych w wysoko punktowanych czasopismach naukowych z aktualnych wykazów Ministra Nauki i Szkolnictwa;
- udział w przedsięwzięciach mających na celu rozwój bazy dydaktycznej i badawczej Instytutu;
- aplikowanie o projekty badawcze finansowane ze źródeł krajowych i zagranicznych;
- udział w przedsięwzięciach zlecanych Instytutowi przez wyższych przełożonych w zakresie popularyzowania nauki oraz promowanie wizerunku Wydziału i Akademii;
- przestrzeganie przepisów obowiązujących w WAT, w tym dotyczących dyscypliny pracy, ochrony informacji niejawnych, bhp i ochrony ppoż.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- podanie o zatrudnienie skierowane do Rektora Wojskowej Akademii Technicznej;
- kwestionariusz osobowy;
- życiorys (CV), informację o zainteresowaniach i osiągnięciach badawczych, dydaktycznych i organizacyjnych;
- certyfikat znajomości języka polskiego dla cudzoziemców na poziomie min. B2;
- certyfikat znajomości języka angielskiego na poziomie min. B2;
- kserokopie/odpisy dyplomów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje oraz potwierdzające dotychczasowy przebieg pracy zawodowej;
- wykaz publikacji z ostatnich 2 lat wraz z aktualną punktacją określoną przez Ministerstwo Edukacji i Nauki;
- klauzulę informacyjna dla osób ubiegających się o zatrudnienie;
- oświadczenie o podstawowym miejscu pracy;
- oświadczenie osoby podejmującej zatrudnienie;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, braku skazania prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz braku ukarania karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 pkt. 7 i 8 Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo i szkolnictwie wyższym i nauce;
- wypełnione dokumenty w języku polskim (poza dokumentami formalnymi np. świadectwa, certyfikaty).
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie: +48 261 837 859.
Pliki przesyłane pocztą elektroniczną, zawierając dane osobowe, należy zabezpieczyć hasłem. Po przesłaniu dokumentów, proszę zadzwonić pod wskazany/wskazane numery kontaktowe i podać hasło do plików.
Z wybranymi osobami zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
O terminie rozmów kwalifikacyjnych wybrani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do zakończenia rekrutacji bez podania przyczyny.
Ostateczną decyzję o zatrudnieniu osoby wyłonionej w procesie rekrutacji podejmuje Rektor.
Oferty niespełniające wymagań formalnych oraz wszelkie pozostałe ofert z wyjątkiem ofert wybranego kandydata będą zniszczone w ciągu 30 dni od zakończenia procesu rekrutacji.
Uczelnia nie zapewnia mieszkania.