Profesor uczelni stanowisko badawczo-dydaktyczne

j.pietran@iee.uz.zgora.pl
Uniwersytet Zielonogórski
  • Miejsce: Zielona Góra
  • Forma zatrudnienia: umowa o pracę
  • Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych
  • automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne

Opis stanowiska

Uniwersytet Zielonogórski zatrudni pracownika na stanowisku profesora uczelni w grupie badawczo-dydaktycznej.

Nasze wymagania

  • Stopień doktora habilitowanego w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie odpowiadającej obecnej dyscyplinie automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne.
  • W ostatnich 10 latach co najmniej dwie publikacje o współczynniku wpływu IF wg bazy Web of Science większym niż 3.
  • W ostatnich 10 latach udział w co najmniej dwóch projektach B+R o budżecie co najmniej 1 mln PLN.

Zakres obowiązków

  • kształcenie i wychowywanie studentów lub uczestniczenie w kształceniu doktorantów
  • realizacja pensum dydaktycznego oraz inne prace związane z procesem dydaktycznym, kształceniem i wychowywaniem studentów
  • prowadzenie zajęć dydaktycznych zgodnie z programami i planami studiów oraz programami kształcenia w szkole doktorskiej (w szczególności wykładów, seminariów, ćwiczeń, ćwiczeń terenowych i plenerowych, zajęć praktycznych, laboratoriów, zajęć projektowych lub artystycznych, lektoratów, zajęć sportowych, zajęć prowadzonych w formie zdalnego nauczania, zajęć w języku obcym, zajęć na studiach doktoranckich i w szkołach doktorskich) w wymiarze ustalonym w regulaminie pracy i umowie o pracę, w terminach określonych harmonogramem (i organizacją roku akademickiego) z wykorzystaniem aparatury i sprzętu dostępnego w Instytucie;
  • opracowywanie i aktualizowanie sylabusów do prowadzonych przedmiotów;
  • doskonalenie form dydaktycznych i metod weryfikacji efektów uczenia się (z uwzględnieniem uwag pohospitacyjnych i opinii wyrażonych w ankietach studenckich oceny prowadzącego zajęcia, badania nakładu pracy studenta i wytycznych przedstawionych przez Zespół ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia);
  • troska o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia;
  • gromadzenie i przechowywanie zgodnie z procedurą, dokumentacji potwierdzającej uzyskanie przez studentów założonych w programie studiów efektów uczenia się;
  • przeprowadzanie zaliczeń i egzaminów;
  • pełnienie dyżurów dydaktycznych (konsultacji) zgodnie z planem przedstawionym na początku semestru;
  • przekazywanie studentom na pierwszych zajęciach z prowadzonego przedmiotu informacji dot. celu i problematyki zajęć, literatury podstawowej i uzupełniającej, zasad oceny i weryfikacji efektów uczenia się, sposobu zaliczania przedmiotu i ustalenia oceny końcowej;
  • przygotowywanie pomocy dydaktycznych, w tym podręczników akademickich, skryptów, prezentacji multimedialnych i innych materiałów na potrzeby prowadzenia zajęć dydaktycznych;
  • monitorowanie zasobów bibliotecznych w zakresie dostępności literatury zalecanej na prowadzonym przedmiocie;
  • udział w opracowywaniu programów studiów dla nowych kierunków lub specjalności;
  • inne czynności zlecone przez bezpośredniego przełożonego, niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania procesu dydaktycznego;
  • przestrzeganie porządku pracy (punktualność, pełne wykorzystanie czasu zajęć i konsultacji, właściwe prowadzenie dokumentacji dydaktycznej, również w formie elektronicznej);
  • przedstawienie kierownikowi jednostki proponowanej problematyki prac dyplomowych;
  • prowadzenie opieki promotorskiej nad przygotowywaniem przez studentów pracy dyplomowych w tym sprawdzenie pracy dyplomowej przed egzaminem dyplomowym z wykorzystaniem systemu antyplagiatowego;
  • pełnienie roli opiekuna roku;
  • sprawdzanie i recenzowanie prac dyplomowych oraz udział w komisjach przeprowadzających egzaminy dyplomowe, komisjach egzaminów doktorskich uczestników studiów doktoranckich;
  • opieka nad kołami naukowymi
  • opieka nad studentem w ramach wymiany międzynarodowej.
  • udział w hospitacji zajęć dydaktycznych;
  • prowadzenie badań naukowych zgodnie z przynależnością do danej dyscypliny naukowej i planem badań;
  • opieka nad rozwojem naukowym doktorantów
  • upowszechnianie wyników badań naukowych, w szczególności przez publikowanie artykułów naukowych i udział w konferencjach naukowych;
  • przestrzeganie przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy prawo własności przemysłowych, w tym obowiązku zachowania wyniku pracy w poufności do czasu zgłoszenia go do ochrony;
  • działanie na rzecz wdrożenia i komercjalizacji uzyskanych wyników badań
  • aplikowanie o granty badawcze i staże naukowe;
  • rozwijanie międzynarodowej współpracy w zakresie pozyskiwania i realizacji międzynarodowych projektów badawczych
  • udział w realizowaniu grantów badawczych
  • recenzowanie prac naukowych
  • współpraca z przemysłem prowadząca do pozyskiwania prac zleconych
  • czynności w przewodach doktorskich i postępowaniach habilitacyjnych oraz postępowaniach w sprawie tytułu profesora (promotorstwo, recenzowanie, komisje), kształcenie kadry naukowej;
  • propagowanie i upowszechnianie wiedzy związanej z prowadzoną działalnością naukową;
  • prace organizacyjne związane z badaniami naukowymi, w tym opracowywanie wniosków grantowych oraz ubieganie się o środki budżetowe i pozabudżetowe na badania naukowe.
  • udział w organach i ciałach kolegialnych, do których pracownik został wybrany lub powołany
  • udział w organizowaniu konferencji, sympozjów, warsztatów
  • udział w konferencjach i seminariach związanych z wykonywaną pracą, udział w szkoleniach służących podnoszeniu swoich umiejętności dydaktycznych i naukowych, organizacja i udział w warsztatach służących wymianie doświadczeń i samodoskonaleniu;
  • udział w innych pracach i wdrażanych programach związanych z rozwojem poziomu naukowo-dydaktycznego Uczelni wskazanych przez władze jednostki organizacyjnej;
  • udział w pracach związanych z potwierdzaniem efektów uczenia się
  • działalność na rzecz promocji jednostki organizacyjnej
  • nawiązywanie współpracy z przedstawicielami instytucji zewnętrznych o profilu zbliżonym z dyscyplinami naukowymi reprezentowanymi przez pracowników
  • znajomość przepisów powszechnie obowiązujących i wewnętrznych w sprawach należących do zakresu obowiązków pracownika, w szczególności Statutu UZ, Regulaminu pracy i Regulaminu wynagradzania;
  • dbanie o mienie Uczelni oraz ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone pracownikowi mienie;
  • przestrzeganie obowiązujących w Uczelni przepisów z zakresu BHP oraz ochrony przeciwpożarowej;
  • zachowanie tajemnicy informacji dotyczących danych osobowych pracowników i studentów, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych
  • dbanie o wizerunek i dobre imię Uczelni
  • wykonywanie poleceń służbowych wydawanych przez bezpośredniego przełożonego związanych z pracą zawodową i zadaniami służbowymi;
  • stałe podnoszenie kompetencji zawodowych
  • inne obowiązki określone w Regulaminie pracy

Dokumenty wymagane do rekrutacji

  • Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie stopnia doktora habilitowanego.
  • Kopie co najmniej dwóch publikacji o współczynniku wpływu IF wg bazy Web of Science większym niż 3.
  • Lista projektów B+R o budżecie co najmniej 1 mln PLN, w których uczestniczył Kandydat