Opis stanowiska
Konkurs otwarty na stanowisko adiunkta w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych w Katedrze Epigrafiki i Papirologii Wydziału Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zatrudnienie na pełen etat od 1 kwietna 2025 r. na okres 33 miesięcy.
Nasze wymagania
- Stopień doktora nauk humanistycznych w dyscyplinie historia lub archeologia.
- Specjalizacja w zakresie papirologii, udokumentowana edycją dokumentów greckich i łacińskich oraz dorobkiem publikacyjnym, obejmującym w szczególności edycję dokumentów papirusowych z epoki ptolemejskiej, rzymskiej i bizantyńskiej.
- Doskonała znajomość języków klasycznych, greki i łaciny.
- Dobra znajomość historii Egiptu ptolemejskiego, rzymskiego i bizantyńskiego.
- Doświadczenie w pracach redakcyjnych.
- Doświadczenie w badaniach międzynarodowych.
- Biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie.
Mile widziane
- Doświadczenie w kierowaniu projektami badawczymi.
- Doświadczenie dydaktyczne.
- Mile widziana znajomość w mowie i piśmie innego języka (niemiecki, francuski, włoski).
Zakres obowiązków
- Prowadzenie samodzielnych badań naukowych, w tym publikacja tekstów naukowych.
- Składanie wniosków projektowych do odpowiednich instytucji finansujących badania i stypendia naukowe (NCN, MEN itp.).
- Czynny udział w konferencjach i seminariach krajowych i międzynarodowych.
- Obowiązki dydaktyczne w wymiarze 210 godzin rocznie (w języku polskim i angielskim).
- Współorganizacja wydarzeń (konferencje, seminaria, warsztaty) organizowanych przez pracowników Katedry.
- Realizacja innych zadań powierzonych przez Kierownika Katedry bądź Dziekana.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- Podanie skierowane do J.M. Rektora UW.
- List motywacyjny.
- Dyplom doktora.
- Życiorys naukowy.
- Wykaz bibliografii z plikami PDF pięciu najważniejszych publikacji do wglądu Komisji Konkursowej.
- Plan badawczy.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wraz z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych (https://bsp.adm.uw.edu.pl/bsp-druki-do-pobrania/).
- Jedna fotografia.
- Oświadczenie kandydata potwierdzające, że zapoznał się i akceptuje zasady przeprowadzania konkursów na stanowisko nauczyciela akademickiego.
- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych zawierająca klauzulę zgody (https://bsp.adm.uw.edu.pl/bsp-druki-do-pobrania/).
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
Zgłoszenia będą rozpatrywane przez Komisję Konkursową powołaną przez Dziekana Wydziału Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego. Komisja może zaprosić wybranych kandydatów na spotkanie.
Dokumenty należy składać drogą pocztową na adres: Wydział Archeologii UW, pok. 2.03, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa (również pocztą elektroniczną na adres: wauw@uw.edu.pl) do dnia 15 lutego 2025 r.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 15 marca 2025 r.
O podjętej decyzji Komisja Konkursowa zawiadomi kandydatów w ciągu trzech dni mailowo i pisemnie.
Konkurs jest pierwszym etapem określonej w Statucie procedury zatrudnienia na stanowisku nauczyciela akademickiego, a jego pozytywne rozstrzygnięcie stanowi podstawę do dalszego postępowania.