Opis stanowiska
Oferujemy zatrudnienie na stanowisku adiunkta w grupie pracowników naukowo-dydaktycznych w Instytucie Historii Sztuki UAM. Praca na tym stanowisku polega na prowadzeniu badań naukowych w obszarze historii kolekcjonerstwa i historii rynku sztuki oraz prowadzeniu zajęć dydaktycznych na studiach I i II stopnia na kierunku historia sztuki poświęcone sztuce europejskiej, zwłaszcza francuskiej i angielskiej, XVIII-XIX wieku.
Nasze wymagania
- Do konkursu mogą przystąpić osoby, spełniające wymogi określone w art. 113 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023 r. poz. 742 t.j.) oraz spełniające następujące wymagania:
- 1. Posiadanie stopnia doktora w dyscyplinie historii sztuki, nauk o sztuce lub ich zagranicznych odpowiedników
- 2. Co najmniej pięcioletnie doświadczenie w pracy naukowo-dydaktycznej na uznanym uniwersytecie zagranicznym (poza Polską)
- 3. Potwierdzona publikacjami specjalizacja badawcza w zakresie historii kolekcjonerstwa, historii rynku sztuki, mobilności artystów;
- 4. Zainteresowania badawcze w zakresie sztuki, kultury wizualnej i materialnej Francji i Wielkiej Brytanii XVIII-XIX wieku
- 5. Znaczący dorobek publikacyjny o międzynarodowym zasięgu
- 6. Wszechstronna, potwierdzona zrealizowanymi lub realizowanymi inicjatywami, naukowa współpraca międzynarodowa; udział w międzynarodowym życiu naukowym
- 7. Doświadczenie dydaktyczna na studiach I i II stopnia (BA i MA)
- 8. Deklarowana wola nauki języka polskiego
- Wymagania językowe (required languages) 1. język angielski, C2, znajomość biegła w mowie i piśmie
- 2. przynajmniej dwa języki kongresowe, C2, znajomość biegła w mowie i piśmie
Zakres obowiązków
- Doświadczenie badawcze w zakresie historii kolekcjonerstwa i historii rynku sztuki; doświadczenie dydaktyczne w zakresie sztuki i kultury wizualnej i Wielkiej Brytanii XVIII-XIX wieku.
Oferujemy
- atmosfera szacunku i współpracy
- wspieranie pracowników z niepełnosprawnościami
- elastyczny czas pracy
- dofinansowanie nauki języków
- dofinansowanie szkoleń i kursów
- dodatkowe dni wolne na kształcenie
- ubezpieczenia na życie
- program emerytalny
- fundusz oszczędnościowo – inwestycyjny
- preferencyjne pożyczki
- dodatkowe świadczenia socjalne
- dofinansowanie wypoczynku
- dofinansowanie wakacji dzieci
- „13” pensja
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- Zgłoszenie kandydata do konkursu kierowane do prorektora ogłaszającego konkurs;
- Curriculum Vitae;
- Dyplomy lub zaświadczenia wydane przez uczelnie potwierdzające wykształcenie i posiadane stopnie lub tytuł naukowy (w przypadku stopni naukowych uzyskanych zagranicą - dokumenty muszą spełniać kryteria równoważności określone w art. 328 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023 r. poz. 742 t.j.)
- Informacja o osiągnięciach badawczych, dydaktycznych i organizacyjnych.
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych następujacej treści : Zgodnie z art. 6 ust.1 lit a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. U. UE L 119/1 z dnia 4 maja 2016 r.) wyrażam zgodę na przetwarzania danych osobowych innych niż: imię, (imiona) i nazwisko; imiona rodziców; data urodzenia; miejsce zamieszkania (adres do korespondencji); wykształcenie; przebieg dotychczasowego zatrudnienia, zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb aktualnej rekrutacji.";