Opis stanowiska
Kandydat zatrudniony zostanie w Katedrze Nauk Prawnych w Wydziale Prawa i Administracji. Specjalność badawcza i zainteresowania Kandydata powinny obejmować m.in.: prawo administracyjne w zakresie jego ustrojowej i materialnej części, postępowanie administracyjne i sądowo-administracyjne, prawo ochrony środowiska.
Nasze wymagania
- 1. spełnienie wymogów określonych w Ustawie z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 742 ze zm.),
- 2. znajomość języka polskiego i angielskiego w stopniu umożliwiającym prowadzenie zajęć dydaktycznych,
- 3. co najmniej stopień naukowy doktora habilitowanego nauk społecznych w dyscyplinie nauki prawne,
- 4. posiadanie wyróżniającego i uznanego w środowisku krajowym lub międzynarodowym dorobku naukowego z zakresu: prawa administracyjnego w aspekcie jego ustrojowej i materialnej części, postępowania administracyjnego i sądowo-administracyjnego, prawa ochrony środowiska, w tym (spełnione muszą być wszystkie poniższe kryteria): A. autorstwo co najmniej 1 recenzowanej monografii naukowej lub cykl publikacji naukowych opublikowanych w czasopismach z listy MNiSW lub w recenzowanych materiałach z konferencji międzynarodowych, które były ujęte w wykazie sporządzonym zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 267 ust. 2 pkt 2 lit.b ustawy i które mają znaczący wpływ na rozwój dyscypliny naukowej, reprezentowanej przez kandydata, B. uczestniczenie w pracach zespołów badawczych realizujących projekty finansowane w drodze konkursów krajowych lub zagranicznych, C. odbycie łącznie co najmniej trzymiesięcznego stażu naukowego w ośrodkach naukowych, w tym zagranicznych lub prowadzenie badań naukowych lub prac rozwojowych we współpracy z uczelniami lub instytucjami naukowymi, w tym zagranicznymi, D. czynny udział w ogólnopolskich lub międzynarodowych konferencjach naukowych, E. cytowania publikacji według bazy bibliograficznej wymaganej podczas aktualnej ewaluacji jakości działalności naukowej, F. udokumentowane osiągnięcia organizacyjne, w tym w zakresie organizacji działalności naukowej oraz udokumentowane podnoszenie kompetencji zawodowych, G. dorobek w zakresie kształcenia kadr naukowych, w tym promotorstwo lub promotorstwo pomocnicze w co najmniej jednym przewodzie doktorskim, H. co najmniej 10-letnie doświadczenie badawczo-dydaktyczne.
Mile widziane
- doświadczenie związane z wykonywaniem jednego z zawodów prawniczych bądź pracy w organach administracji publicznej
Zakres obowiązków
- 1. prowadzenie badań naukowych i prac badawczych,
- 2. upowszechnianie wyników badań naukowych poprzez publikowanie prac w czasopismach naukowych,
- 3. czynny udział w konferencjach i sympozjach naukowych,
- 4. aplikowanie o granty badawcze i staże naukowe oraz udział w ich realizacji,
- 5. wsparcie rozwoju kadry naukowej w ramach seminariów naukowych,
- 6. udział w szkoleniach służących podnoszeniu umiejętności dydaktycznych i naukowych,
- 7. kształcenie i wychowywanie studentów,
- 8. prowadzenie zajęć dydaktycznych właściwie przygotowanych pod względem merytorycznym i metodycznym w ustalonym wymiarze, w terminach ustalonych harmonogramem zajęć z wykorzystaniem aparatury i sprzętu dostępnego w Uczelni,
- 9. doskonalenie form dydaktycznych i metod weryfikacji efektów uczenia się z uwzględnieniem opinii wyrażonych w ankietach studenckich oceny pracownika,
- 10. przeprowadzanie egzaminów i zaliczeń,
- 11. prowadzenie prac dyplomowych zgodnych z kierunkiem i specjalnością studiów oraz własnymi kompetencjami w tym proponowanie problematyki prac dyplomowych oraz kontrola tych prac w systemie antyplagiatowym,
- 12. recenzowanie prac dyplomowych,
- 13. udział w komisjach przeprowadzających egzaminy dyplomowe,
- 14. troska o wysoką jakość kształcenia i zgodność pracy dydaktycznej z zasadami wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia,
- 15. wykonywane innych czynności zleconych przez przełożonego, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania procesu dydaktycznego,
- 16. udział w pracach komisji wydziałowych i uczelnianych oraz w posiedzeniach organów kolegialnych uczelni, których nauczyciel akademicki jest członkiem,
- 17. udział w organizowaniu konferencji, sympozjów, warsztatów, kół naukowych, imprez kulturalnych, sportowych itp.,
- 18. inicjowanie działań na rzecz pozyskiwania środków finansowych na badania naukowe lub działalność dydaktyczną w tym poszukiwanie i zgłaszanie władzom uczelni możliwości pozyskania środków finansowych na badania lub działalność dydaktyczną ze źródeł zewnętrznych,
- 19. wykonywanie innych czynności organizacyjnych zleconych przez przełożonego, mających wpływ na właściwe funkcjonowanie Uczelni.
Oferujemy
- Uczelnia zapewnia nauczycielom akademickim możliwość rozwoju zawodowego.
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- 1. podanie,
- 2. przebieg dotychczasowego zatrudnienia (w tym informacja o dorobku naukowym, dydaktycznym, organizacyjnym, praktycznym, osiągnięciach zawodowych zdobytych poza szkolnictwem wyższym),
- 3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zawierający informacje, o których mowa w art. 221 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2018r., poz. 917 ze zm.)
- 4. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- 5. kopie innych dokumentów poświadczających spełnienie przez kandydata wymogów konkursowych,
- 6. oświadczenie kandydata stwierdzające, iż w przypadku podjęcia zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu pracy, Akademia Łomżyńska będzie podstawowym miejscem pracy,
- 7. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym, CV lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO lub jeżeli są to dane inne, niż zamieszczone w kwestionariuszu osobowym i są udostępniane z własnej inicjatywy przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie (art. 221a §1 i § 3 oraz art. 221b § 1 K.P.),
- 8. wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu ich wykorzystania w kolejnych naborach - w przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez AŁ przez okres 12 miesięcy od zakończenia obecnego procesu rekrutacji.
- 9. osoba aplikująca może też złożyć inne dokumenty lub podać informacje, które w jej ocenie mogą być przydatne w rozstrzygnięciu konkursu.