Opis stanowiska
Wykładowca na Wydziale Fotografii Uniwersytetu Artystycznego pełni istotną rolę w edukacji studentów, pomagając im rozwijać umiejętności techniczne, artystyczne oraz krytyczne myślenie związane z fotografią. Praca wykładowcy na tym stanowisku łączy nauczanie z działalnością organizacyjną na rzecz Wydziału Fotografii.
Nasze wymagania
- tytuł magistra w zakresie sztuk plastycznych, na kierunku lub specjalności Fotografia
- udokumentowany dorobek artystyczny z zakresu sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem fotografii i mediów pokrewnych
- co najmniej roczne doświadczenie dydaktyczne w pracy na wyższej uczelni artystycznej - w kształceniu osób studiujących w zakresie zagadnień technicznych fotografii
- wykazywanie się wiedzą i doświadczeniem warsztatowym w zakresie: cyfrowego sprzętu fotograficznego, optyki, akcesoriów, oprogramowania do edycji obrazów Photoshop i Affinity Photo oprogramowania AI do korekcji jakości i rozdzielczości obrazów fotograficznych i filmowych narzędzi studyjnych, systemów oświetleniowych, akcesoriów dyfuzyjnych itp posługiwania się sprzętem analogowym: kamerami wielkoformatowymi Cambo, Toyo i Linhoff, oraz lustrzankami średnioformatowymi systemów Mamiya i Hasselblad zagadnień serwisowych i konserwacyjnych;
- posiadanie certyfikatu kompetencji pilota bezzałogowego statku powietrznego - licencja A2
- doświadczenie w obsłudze technicznej spotkań, konferencji, wykładów online i wystaw o charakterze fotograficznym i multimedialnym
- profesjonalne doświadczenie w realizacji dokumentacji fotograficznych dzieł sztuki, wystaw oraz reprodukcji obrazów
- doświadczenie w pracy w laboratorium fotograficznym: obsługiwać i konserwować powiększalniki, procesor barwny, biegle posługiwać się procesem negatywowo-pozytywowym - biało-czarnym i barwnym (C-41, E6, RA4)
- biegłe posługiwanie się językiem angielskim
Zakres obowiązków
- prowadzenie zajęć i warsztatów zgodnie z programem kierunku fotografia
- nadzorowanie pracy studentów, prowadzenie konsultacji i pomaganie w realizacji ich projektów artystycznych
- nadzór nad studiem fotograficznym
- praca organizacyjna na rzecz Wydziału: opieka nad sprzętem i zapleczem technicznym Wydziału Fotografii, dokumentowanie bieżących wydarzeń, zarządzanie fanpage Wydziału Fotografii
Oferujemy
- pracę w wysoko wykwalifikowanym zespole
- możliwość rozwoju własnego
Dokumenty wymagane do rekrutacji
- podanie o zatrudnienie z krótkim opisem dorobku dydaktycznego, z podaniem numeru referencyjnego: 1/WF-KW/2024/2025
- życiorys zawodowy zawierający opis posiadanych uprawnień, szkoleń technicznych i obsługiwanych realizacji fotograficznych i wystawienniczych
- CV zawierające listę obsługiwanych systemów z zakresu techniki zdjęciowej i oświetleniowej, oraz oprogramowania do pracy z obrazami fotograficznymi
- wykaz dorobku dydaktycznego
- portfolio dokumentujące dorobek artystyczny i warsztatowy
- opis ważnych dokonań koordynacyjnych i organizacyjnych
- odpis dyplomu ukończenia artystycznych studiów wyższych magisterskich
- oświadczenie o znajomości języka obcego/języków obcych w stopniu komunikatywnym
- odpisane oświadczenia i klauzule pobrane ze strony UAP – BIP
Załączniki
Dodatkowe informacje dla kandydata
Podpisane skany w/w dokumentów wymaganych do rekrutacji należy wysłać pocztą elektroniczną na adres mailowy beata.salamon@uap.edu.pl w terminie do dnia 8.09.2025 r., do g. 12.00 W temacie wiadomości e-mail proszę podać: Konkurs 1/WF-KW/2024/2025 - Wydział Fotografii. Oryginały przesłanych dokumentów należy przynieść na rozmowę kwalifikacyjną.
Rozstrzygnięcie konkursu: rozmowa kwalifikacyjna odbędzie się dnia 11.09.2025 r. (czwartek) o godz. 10.00, w sali 101, budynek B, przy ul. 23 Lutego 20 w Poznaniu. Ogłoszenie o wynikach konkursu nastąpi tego samego dnia.